Gå til innhold

Gå ned i vekt på 1700 kalorier, går ikke ned og kan ikke spise mindre. Håpløst.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er sykepleier og er veldig aktiv i jobben min, går frem og tilbake fra jobb som er 2,5 km hver vei og ellers er jeg aktiv hele timen hjemme med en ekstremt aktiv 1 åring. Jeg sitter ikke et sekund stille i sofaen før klokken er rundt 20.30. 

Jeg klarer ikke spise mindre enn jeg gjør da jeg er så aktiv. Loggfører alt jeg spiser til minste detalj, så alt er med. Hvorfor går jeg ikke ned? 

Anonymkode: cfd6f...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor klarer du ikke spise mindre? Det at du er aktiv er jo positivt i den forstand, da har du ikke mulighet til å småspise. Beregn hvor mye du naturlig forbrenner i løpet av en dag, og spise mindre kalorier enn det - så går du ned med tiden alt etter som hvor mange kalorier du velger å kutte. 

Anonymkode: 11d3e...b26

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor høy er du? 

Hvis du er veldig aktiv, spiser 1700 og ikke går ned i vekt ville jeg gått til legen og tatt noen blodprøver. 

Anonymkode: 10f88...899

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor klarer du ikke spise mindre? Det at du er aktiv er jo positivt i den forstand, da har du ikke mulighet til å småspise. Beregn hvor mye du naturlig forbrenner i løpet av en dag, og spise mindre kalorier enn det - så går du ned med tiden alt etter som hvor mange kalorier du velger å kutte. 

Anonymkode: 11d3e...b26

Fordi jeg er veldig sulten når jeg er så aktiv, spiser sunn og ren mat- likevel klarer jeg ikke legge meg noe særlig under 1700 kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor høy er du? 

Hvis du er veldig aktiv, spiser 1700 og ikke går ned i vekt ville jeg gått til legen og tatt noen blodprøver. 

Anonymkode: 10f88...899

Jeg veier 75 kg og er 165 cm høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville forsøkt med å senke kcal-inntaket noe, og samtidig øke proteininntaket. 

Anonymkode: 68c66...15a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er midjemålet ditt? Du kan ha fett som er omgjort til muskler og derfor går du ikke ned.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har du loggført? Hvor ofte veier du. Går du opp, står på stedet hvil eller går du bare lite ned? 

Anonymkode: edce7...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er flott for helsa at du er så aktiv, men såkalt hverdagsaktivitet betyr mindre enn man kanskje skulle tro for vektnedgang. Har du regnet ut at du faktisk er i tilstrekkelig kaloriunderskudd for vektnedgang? Spiser du 1700 kcal i helgene også, eller skeier du ut? I såfall vil jo det totale kaloriinntaket pr. uke bli høyere. Hvor lenge har du holdt på? For noen tar det rett og slett tid før det "løsner". Du kan også prøve å se på fordelingen av makronæringsstoffer, altså fett, proteiner og karbohydrater. Det er en del forskning som taler for at det kan være individuelle variasjoner når det gjelder f.eks. toleranse for karbohydrater.

Anonymkode: 07aef...97c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairy95

Ulik type mat metter forskjellig. Kan du skrive ca hva du pleier å spise? Jeg kan spise meg god og mett på 1700 kalorier, selv de dagene jeg løper en mil. Det som gjør det mulig for meg er periodisk faste og mye råvarer i form av kjøtt, fisk, MYE grønnsaker, potet, havre, meieriprodukter, frukt, kokte egg osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville begynt med klassisk styrketrening som markløft, brystpress og knebøy osv. det vil hjelpe deg å bygge muskler for å få opp forbrenningen. Jeg gjorde det da jeg gikk ned 40kg, og det endret alt for meg.

Anonymkode: acc36...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Driver folk fremdeles med kaloritelling? :klo:  Det er en uholdbar, stressende og generelt usunn måte å leve på.  Spis ordentlig mat (kjøtt, grønnsaker, egg) og tren litt styrketrening et par ganger i uka, så vil du lande på en sunn vekt.

Anonymkode: 174c8...0c2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke går ned så får du i deg for mange kalorier. Så enkelt er det faktisk. 

Anonymkode: e2597...c32

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driver folk fremdeles med kaloritelling? :klo:  Det er en uholdbar, stressende og generelt usunn måte å leve på.  Spis ordentlig mat (kjøtt, grønnsaker, egg) og tren litt styrketrening et par ganger i uka, så vil du lande på en sunn vekt.

Anonymkode: 174c8...0c2

Vel, enkelte av oss trenger faktisk å se svart på hvitt hva vi inntar. Kaloritelling kan også være motiverende. 

Jeg fikk selv en øyeåpner når jeg innså hvor mye potetgull jeg spiste. Og hvor mye kalorier det er i 2 bokser makrell i tomat som jeg lett kan sluke til lunsj hver dag. Bare disse boksene dekker jo nesten dagsbehovet i kalorier! 

Så at sunt er lik bra om man bør gå ned i vekt stemmer ikke. Mengde er viktig og mange vet ikke, som meg, hvor mye kalorier protein osv mat inneholder. Det et bra å viktig kunnskap.  

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Clearpath skrev (14 minutter siden):

Vel, enkelte av oss trenger faktisk å se svart på hvitt hva vi inntar. Kaloritelling kan også være motiverende. 

Jeg fikk selv en øyeåpner når jeg innså hvor mye potetgull jeg spiste. Og hvor mye kalorier det er i 2 bokser makrell i tomat som jeg lett kan sluke til lunsj hver dag. Bare disse boksene dekker jo nesten dagsbehovet i kalorier! 

Så at sunt er lik bra om man bør gå ned i vekt stemmer ikke. Mengde er viktig og mange vet ikke, som meg, hvor mye kalorier protein osv mat inneholder. Det et bra å viktig kunnskap.  

Whaaat? Er det så mye kalorier i makrell i tomat? Så for meg at det var lite i det

Anonymkode: abae7...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Whaaat? Er det så mye kalorier i makrell i tomat? Så for meg at det var lite i det

Anonymkode: abae7...7c9

Det er 453 kcal i en stor boks. Er mye fett i makrell, men sunt.

Anonymkode: acc36...831

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan er det med søvn? Jeg merker at vekter står veldig stille/går opp i perioder med dårlig søvn.

Anonymkode: 9aa69...541

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er like høy som deg og startvekta mi var samme som din. Jeg har gått ned over 10 kg siden jul på å spise 1700 kalorier. Har ikke en aktiv jobb, og er ellers ikke veeeldig aktiv, en tur i skog og mark i ny og ne. Så det er mulig. Ville dratt til legen hvis jeg var deg. Stress og dårlig søvn kan jo påvirke hvorvidt du går ned eller ikke.

Anonymkode: d89f0...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 163 og veier 85kg,  og må spise under 1200kcal for å ha en tilfredsstillende vektnedgang (0,5kg uka).

Vi er ikke matematiske maskiner, alle kropper er forskjellige. Du trenger nok færre kcal for å gå ned i vekt.

Anonymkode: ec1cd...b68

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 19.17):

Jeg er 2 cm lavere enn deg og må spise mindre for å gå ned i vekt. 1700-1800 er vedlikeholde vekt for meg på rundt 70 kilo. 

Anonymkode: 3db56...a8b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...