Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaringer med tidlig ul på Ahus? Hva kan de se så tidlig og hvordan var jordmor? 

Anonymkode: 8131a...ac2

AnonymBruker
Skrevet

De kan se om fosteret er rett størrelse, måle hjertefrekvens, se om hjertet er i ferd med å utvikle seg riktig, måle nakkefold osv. 

De har det travelt på poliklinikken på Ahus etter at tidlig ultralyd ble innført, så ikke forvent mye dulling, men jeg hadde en fin opplevelse der, altså. :) 

Anonymkode: b226f...42b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jordmor var fin og virket veldig kompetent. Hun gikk nøye gjennom nakkefold, lårbein og andre ting jeg ikke husker. Det var med en student som også skulle prøve seg litt, så jeg fikk se lenge på bebis. 🥰

Måtte vente en stund etter oppsatt tid før jeg kom inn, så det var litt stressende.

Anonymkode: 5bd5f...b89

• Hjerte 1
Skrevet

Veldig fornøyd med min TUL på ahus. Var der i oktober og følte at jordmor tok seg god tid til både å sjekke baby og snakke med/holde oss informert. 

Jeg ble overrasket over hvor mye de fikk sjekket så tidlig, som nevnt over alt fra vekt og str til nakkefold, nesebein og leppespalte mener jeg å huske.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var fornøyd med min TUL. Var veldig nøye, hyggelig og så om alt så normalt ut. Forklarte og viste ting. Snakket ikke om kjønn. Har vært på mange private ultralyder men var ikke noe dårligere kvalitet på Ahus selv om det er et stort sykehus med mye trafikk.

Anonymkode: ef295...2c8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I min innkalling hadde da lagt ved en link til en youtube film om TUL og NIPT-test. Der går de gjennom alt de ser på under undersøkelsen. Veldig informativ. Jeg tok på Kalnes da. Tror det var denne

Anonymkode: 196d4...61a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...