AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 52 år. Vært gift i 25 av dem. Gradvis har jeg forstått at det jeg har levd i ikke er normalt. Jeg har vært utsatt for vold. Psykisk vold i form av manipulering, degradering, forvirring, tråkket på meg, tilbakeholdelse av intimitet, løgn, satt meg på en pidestall for å oppnå noe for deretter å forkaste meg, straff, silent treatment, null empati, har følt meg som en slave.. Jeg har omsider klart komme meg ut av forholdet men volden har da bare økt. Det er vel det som kalles svertekampanje som nå skjer. Hun tar hevn over meg ved å ta seg inn på krisesenter uten barna(de lar hun bli igjen hos meg, den voldelige pappaen) og hun lager en historie og sprer løgn om at jeg har vært voldelig mot henne. Hun har også slengt på utroskap for å gjøre det hele enda mer juicy. Over hele byen spres det nå rykter om meg som er usanne. En kvinne som kan fortelle at hun har vært utsatt for vold og legger seg inn på et krisesenter blir trodd. Selvom alt er projisering fra hennes side. Hva kan jeg gjøre for å stoppe henne? Anmelder jeg, vil det nok bli henlagt. Jeg er jo mann og dessuten er det som om vi menn ikke blir trodd på at VI også kan bli utsatt for vold? Og det finnes jo ikke bevis på psykisk vold. Jeg gir opp. Har bare lyst til å forsvinne herfra, vet ikke om jeg klarer stå i dette. Hun er ute etter å knuse meg. Vil veldig gjerne ha råd. Dette tar knekken på meg, hele ryktet mitt blir fullstendig ødelagt.... 😢 Anonymkode: 0795c...331 12
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 Samle bevis for å bygge sak. Anonymkode: edb9b...1c6 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #4 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samle bevis for å bygge sak. Anonymkode: edb9b...1c6 Jo men der ligger problemet. Hvordan samle bevis på psykisk vold? Vi har flyttet fra hverandre, kan ikke ta opptak og slikt, har lite skriftlig. Det har vært verbalt og jeg er ute av det. Men hun sprer usannheter og det har jeg vitner på. Men blir vel bare ord mot ord. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Advokat Anonymkode: 4ff99...017 Å gå utenom anmeldelse til politi mener du? Er det det som kalles sivilt søksmål? Hvordan gjør man det? Anonymkode: 0795c...331
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #5 Skrevet 11. mars 2024 Min erfaring med et sånt menneske er NULL kontakt. Ikke svar på noe som helst, blokker over alt. Hvor gamle er barna, håper for din skyld at de er gamle nok til å forstå litt av urettferdigheten og hva du har blitt utsatt for. Anonymkode: 6ed10...7fa 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #6 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min erfaring med et sånt menneske er NULL kontakt. Ikke svar på noe som helst, blokker over alt. Hvor gamle er barna, håper for din skyld at de er gamle nok til å forstå litt av urettferdigheten og hva du har blitt utsatt for. Anonymkode: 6ed10...7fa Takk. Yngste er 11,og h'n forstår lite. De tre andre er 14,15 og 18. De to eldste forstår og har sett mye men de har alle sammen fått høre av sin mor at JEG er den voldelige. Og de skjønner jo ikke hvorfor hun dro på et krisesenter. Hun sier rett til dem at hun måtte det siden pappa var slem mot henne. Det er utrolig vanskelig for meg og for barna. De får to historier. De sier hvertfall at de aldri har sett eller opplevd vold fra min side. 🫤 Null kontakt er nok lurt men jeg takler ikke at hun setter ut rykter som hevn. Det ødelegger meg. Anonymkode: 0795c...331 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #7 Skrevet 11. mars 2024 Så grusomt…føler så med deg! Anonymkode: f4983...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #8 Skrevet 11. mars 2024 Jeg synes du skal forhøre deg med en advokat. Trakassering og ryktespredning er straffbart, men dessverre vanskelig å bevise. Det betyr uansett ikke at du ikke bør prøve å få bygd en sak. En advokat vil vite hvordan en slik prosess foregår. Anonymkode: c3d69...205 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #9 Skrevet 11. mars 2024 Hvis du søker på krisesenter for menn så er det plasser du kan kontakte for å få råd i en slik situasjon. De kjenner gangen i sånne saker. Det spørs jo hvor du bor men ringer du de i Oslo så kan de veilede deg til den plassen du kan kontakte. Anonymkode: 0d2f8...50c 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #10 Skrevet 11. mars 2024 Bestill time på familiekontoret. Ta en prat med dem om du klarer. Deretter ta en prat med en advokat. Så kan han eller hun veilede deg videre. ønsker deg masse lykke til. Jeg brøt ut av et liknende forhold for to år siden. Jeg prøver å legge det bak meg, men jeg har dype sår, og noe av det jeg har opplevd (seksuelle overgrep forkledd som vanlig sex mellom mann og kone) er så jævlig tabu. Jeg føler meg lost. hilsen en mann som føler med deg. Anonymkode: f4983...1b2 2 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #11 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis du søker på krisesenter for menn så er det plasser du kan kontakte for å få råd i en slik situasjon. De kjenner gangen i sånne saker. Det spørs jo hvor du bor men ringer du de i Oslo så kan de veilede deg til den plassen du kan kontakte. Anonymkode: 0d2f8...50c Har prøvd. Hun har jo vært på det samme krisesenteret (felles for menn og kvinner her) og sånn sett solgt inn sin historie. De har lyttet til meg men lite råd å komme med. Litt sånn "lykke til, klar deg selv, dette går nok bra", om du skjønner. Vanskelig. Anonymkode: 0795c...331 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #12 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så grusomt…føler så med deg! Anonymkode: f4983...1b2 Tusen takk! ❤️ AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes du skal forhøre deg med en advokat. Trakassering og ryktespredning er straffbart, men dessverre vanskelig å bevise. Det betyr uansett ikke at du ikke bør prøve å få bygd en sak. En advokat vil vite hvordan en slik prosess foregår. Anonymkode: c3d69...205 Ja vet det er straffbart men hvordan bevise, og det blir jo ord mot ord. Hun mener hun har rett til å spre disse løgnene om meg antagelig. Hun er svært skummel og stygg mot meg. Og alt fordi jeg forlot henne. Kan selvsagt høre med advokat men tror det er dødt løp. Og om jeg anmelder vil det vel bli henlagt. Kanskje jeg burde anmelde likevel? For min egen del, stå opp for meg selv, si fra at dette finner jeg meg ikke i? Også er det et signal til barna om at mammaen deres er stygg mot meg og jeg kan ikke se på det lenger? Er kanskje en psykologisk bit i dette og? Anonymkode: 0795c...331 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #13 Skrevet 11. mars 2024 Hva er det du vil ha hjelp til? Hvordan du rent praktisk avslutter ekteskapet? Forslag til hvordan dere ordner det med samvær? Vil du ha råd om hvordan du forholder deg til ryktespredningen hennes? Anonymkode: 08ae9...340
Rainstorm2.0 Skrevet 11. mars 2024 #14 Skrevet 11. mars 2024 Så utrolig leit og fælt at du blir utsatt for dette. Det er helt forståelig at du kjenner lyst til å bare forsvinne fra alt. Det du står i er virkelig, virkelig tøft. Og særlig fordi du mister alt/nesten alt av støtte rundt deg. Kanskje du kan ta en tur til fastlegen og snakke om dette, oppsøke en god psykolog, familievernkontoret? Snakk med noen, hvis du tror det kan hjelpe deg. Har du noen venner, noen som helst? Ellers er det hjelpetelefoner. Der kan kompetansen være veldig varierende. Husk at barna dine trenger deg. De har også vært rundt dette, og kommer til å ha sine reaksjoner senere. Du er viktig, du er verdifull og du har et liv du fortsatt skal leve. Ettervirkningene av årevis med psykisk vold kan vare lenge, men med god hjelp og ståpåvilje fra din del så kan du komme dit at du elsker å leve igjen. Styrke til deg! ❤️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #15 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bestill time på familiekontoret. Ta en prat med dem om du klarer. Deretter ta en prat med en advokat. Så kan han eller hun veilede deg videre. ønsker deg masse lykke til. Jeg brøt ut av et liknende forhold for to år siden. Jeg prøver å legge det bak meg, men jeg har dype sår, og noe av det jeg har opplevd (seksuelle overgrep forkledd som vanlig sex mellom mann og kone) er så jævlig tabu. Jeg føler meg lost. hilsen en mann som føler med deg. Anonymkode: f4983...1b2 Sterkt å høre fra en annen mann. Utrolig kjipt å høre hvordan du strever fortsatt. Ikke rart. Kjenner meg igjen i noe. Sex ble brukt som belønning eller straff her og når det først ble sex, så var det så følelsesløst, kaldt og mekanisk at jeg vemmes. Ikke noe kjærlighet. Ser det med tabu. Får du noe hjelp? Og føler du deg så skadet at du ikke har orket nytt forhold? Jeg har ei som står meg nær i dette som holder meg oppe og utgjør hele forskjellen. Men det er krevende å ha tillit.... Fikk du hjelp av advokat? Kan jeg spørre hva som skjedde? Fam kontoret vil ikke inn i det her... Må vel til advokat da. 😒Lykke til videre til deg, takk for svaret ditt. Anonymkode: 0795c...331 1
Tiuren Skrevet 11. mars 2024 #16 Skrevet 11. mars 2024 Dette er tøft, jævlig tøft. Jeg har vært i en lignende situasjon, men på langt nær så ekstrem, og det er veldig krevende. Først av alt må du skaffe hjelp, en god psykolog eller annen rådgiver, vurder å snakke med advokat. Mitt råd er å ikke miste din historie, hold på din historie og ta vare på deg selv. 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #17 Skrevet 11. mars 2024 Jeg tenker du bør ta kontakt med politiet rundt falske anklager/injurier. Min eksmann holdt På som din ekskone med gradvis forverring og jeg kom meg vekk etter en del år. Han spredte alt mulig rart på bygda og til barna etterpå frem til han skjønte at det også svekket hans rykte. I ditt tilfelle ville jeg gått til politiet. Anonymkode: 3027b...9f7 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #18 Skrevet 11. mars 2024 Du har lov til å ta opp samtaler så lenge du er del av den, så det er bare å ta opp alle samtaler. Anonymkode: 6f9c9...fca 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #19 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sterkt å høre fra en annen mann. Utrolig kjipt å høre hvordan du strever fortsatt. Ikke rart. Kjenner meg igjen i noe. Sex ble brukt som belønning eller straff her og når det først ble sex, så var det så følelsesløst, kaldt og mekanisk at jeg vemmes. Ikke noe kjærlighet. Ser det med tabu. Får du noe hjelp? Og føler du deg så skadet at du ikke har orket nytt forhold? Jeg har ei som står meg nær i dette som holder meg oppe og utgjør hele forskjellen. Men det er krevende å ha tillit.... Fikk du hjelp av advokat? Kan jeg spørre hva som skjedde? Fam kontoret vil ikke inn i det her... Må vel til advokat da. 😒Lykke til videre til deg, takk for svaret ditt. Anonymkode: 0795c...331 Vi er flere enn vi aner. Jeg ble sammen med ei dame jeg har kjent lenge. Faktisk ganske kjapt etter bruddet. Hun er ei enorm støtte. Men det tok tid før hun forstod omfanget av det jeg har vært igjennom. Jeg var sparsom med info, det skal sies. Det var spesielt vanskelig for henne å forstå den seksuelle biten. Hvordan jeg faket orgasme gang etter gang for å få det overstått. Hvordan sex ble brukt akkurat sånn du beskriver det…jævlig, rett og slett. og jeg kjenner også veldig på dette med tillit. Det er vanskelig, men har blitt mye bedre. Dama jeg har nå, er unik. Laget av gull. Jeg hadde en samtale på familiekontoret. De hjalp meg å sette ord på den seksuelle biten. De hjalp meg å se at det var seksuelle overgrep. Ellers har jeg latt resten gå. Klarer ikke å gå videre med det. Anonymkode: f4983...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #20 Skrevet 11. mars 2024 Jeg har blokkert eks alle steder utenom sms. I tillegg har jeg en app som tar opp alle samtaler om hun ringer. Må passe på at alt blir dokumentert på noe måte. Snakker vi direkte ber jeg alltid henne om å sende det på sms i tillegg fordi jeg "ikke klarer å huske noe" på den måten får jeg sånne ting dokumentert også. Finnes ikke noe viktigere enn å få dokumentert ting i sånne tilfeller som du holder på med. Anonymkode: 59639...35b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå