AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Del Skrevet 11. mars 2024 Jeg har hele livet vært lovlydig, snill og prøvd å blidgjøre andre, men det eneste det har gitt meg er fattigdom, ensomhet, psykiske og fysiske problemer og hat på grunn av mine funksjonsnedsettelser. Snart blir jeg kanskje så syk at jeg kan tilbys aktiv dødshjelp, og da vil alt være forgjeves. Det føles ærlig så poengløst og deprimerende å være lovlydig. Hadde jeg visst hvordan jeg skulle vært kriminell hadde det faktisk fristet. Det frister faktisk å gjøre ugang eller utnytte systemet økonomisk. Skal det noen gang lønne seg å være lovlydig? Anonymkode: d2254...8c2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Del Skrevet 12. mars 2024 TS her. For ordens skyld, jeg skal ikke bli kriminell; jeg er bare drittlei av at det ikke skal lønne seg å være snill. Anonymkode: d2254...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 12. mars 2024 #3 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har hele livet vært lovlydig, snill og prøvd å blidgjøre andre, men det eneste det har gitt meg er fattigdom, ensomhet, psykiske og fysiske problemer og hat på grunn av mine funksjonsnedsettelser. Snart blir jeg kanskje så syk at jeg kan tilbys aktiv dødshjelp, og da vil alt være forgjeves. Det føles ærlig så poengløst og deprimerende å være lovlydig. Hadde jeg visst hvordan jeg skulle vært kriminell hadde det faktisk fristet. Det frister faktisk å gjøre ugang eller utnytte systemet økonomisk. Skal det noen gang lønne seg å være lovlydig? Anonymkode: d2254...8c2 Jeg tenker at det er en stor forskjell på å være snill og grei og alltid please andre (det MÅ man strengt tatt ikke) og å være lovlydig (ved å faktisk ikke bryte loven). 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 12. mars 2024 #4 Del Skrevet 12. mars 2024 Jeg liker det sokratiske visdomsordet det er bedre å lide urett enn å handle urett. Men, som Mezzo over meg skrev, det betyr ikke at du alltid skal gjøre det andre ber deg om. Det gjorde ikke Sokrates heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. mars 2024 #5 Del Skrevet 12. mars 2024 Fordi når du er kriminell, skader du andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 12. mars 2024 #6 Del Skrevet 12. mars 2024 (endret) Det straffer seg å være kriminell, så det har jeg ikke lyst til. Det er normalt å være lovlydig, så fortsett med det. Man kan riktignok bli kriminell pga uvitenhet, noe man burde ha skjønt eller noe, og det hender for ofte at nav bruker den vinklingen mot folk. Tilbakebetalingskrav og trusler fra dem er dessverre ikke noe nytt. Jeg har heldigvis ikke opplevd det. Endret 12. mars 2024 av Øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Del Skrevet 13. mars 2024 Honey Dew skrev (22 timer siden): Fordi når du er kriminell, skader du andre. Jeg merker jeg gir litt f om jeg skader andre så lenge det ikke er noen jeg liker. - TS Anonymkode: d2254...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Del Skrevet 13. mars 2024 Øyne skrev (17 timer siden): Det straffer seg å være kriminell, så det har jeg ikke lyst til. Det er normalt å være lovlydig, så fortsett med det. Man kan riktignok bli kriminell pga uvitenhet, noe man burde ha skjønt eller noe, og det hender for ofte at nav bruker den vinklingen mot folk. Tilbakebetalingskrav og trusler fra dem er dessverre ikke noe nytt. Jeg har heldigvis ikke opplevd det. Jeg er vokst opp med å alltid passe på at vi ikke utnytter systemet. Da mamma fikk for mye trygd, leverte hun de tilbake. Da jeg en gang fikk for mye i tiltakspenger kontaktet jeg NAV med en gang for å betale tilbake. De sa det ikke var nødvendig fordi det ikke var snakk om mer om en-to hundrelapper. Men, mamma har pasienter som innrømmer at noe av det første de lærer når de kommer til Norge er å utnytte NAV så de får mer stønad, og det føles så urettferdig at de kan fortsette. Og at vandaler hylles når de ødelegger en park i miljøets navn, selv om det egentlig er utrolig mjljøfiendtlig. Jeg fantaserer ofte om å tenne på noe, knuse noe eller ødelegge noe, for det er så frustrerende ikke å bli hørt, og en gang holdt jeg på å sparke en feilparkert elsparkesykkel inn i en bil. Hvis jeg hadde gjort det hadde bilen nok fått en skikkelig bulk (for elsparkesyklene er jammen meg tunge!). Jeg har aldri ønsket å ta liv av noen, men han som nesten tok liv av meg en gang for lenge siden er fremdeles f- meg i en prominent stilling. Saken er foreldet nå, men herremin, det er jo ikke akkurat fristende å passe på at man ikke gjør noe galt. Anonymkode: d2254...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. mars 2024 #9 Del Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg merker jeg gir litt f om jeg skader andre så lenge det ikke er noen jeg liker. - TS Anonymkode: d2254...8c2 Jaja, hvis du vil være kriminell får du ta det på deg selv og stå utenfor samfunnet. Sympati og empati får du hvertfall ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Del Skrevet 13. mars 2024 Jeg er lovlydig fordi jeg ikke har lyst til å få en stor bot eller havne i fengsel. Det hadde reduset min livskvalitet. Anonymkode: ca94d...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. mars 2024 #11 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er lovlydig fordi jeg ikke har lyst til å få en stor bot eller havne i fengsel. Det hadde reduset min livskvalitet. Anonymkode: ca94d...132 Det er jo greit, men en skal ikke være lovlydig pga redsel. En skal være lovlydig av respekt for Norges Lover samt respekt mot ens medmennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #12 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 16.25): prøvd å blidgjøre andre, Du har satt andre foran deg selv. Det er der du kunne ha gjort det annerledes. Deg selv først, så andre. Nei er også et ord som brukes altfor lite. Dessverre lærer vi dette ofte litt for sent i livet. Du holder deg fremdeles innen lovens rammer på denne måten. Å være en hardbarka kriminell tror jeg absolutt ikke er bra for helsen heller. De er temmelig paraniode i de enkelte miljø. Det er også mange som havner der pga allerede eksisterende psykiske problemer. Anonymkode: 63e8e...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #13 Del Skrevet 14. mars 2024 Honey Dew skrev (22 minutter siden): Det er jo greit, men en skal ikke være lovlydig pga redsel. En skal være lovlydig av respekt for Norges Lover samt respekt mot ens medmennesker. Tja, meg selv og flere andre er kun lovlydige pga. konsekvensen av å bli tatt, ikke fordi det er loven/riktig å gjøre osv. Tror nok mange lever sånn. Anonymkode: fd082...e3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. mars 2024 #14 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, meg selv og flere andre er kun lovlydige pga. konsekvensen av å bli tatt, ikke fordi det er loven/riktig å gjøre osv. Tror nok mange lever sånn. Anonymkode: fd082...e3f Det er trist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #15 Del Skrevet 14. mars 2024 Grunnen BØR jo være moral da! At man vil gjøre det som er riktig og ikke være en kjeltring. Anonymkode: 44266...d59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. mars 2024 #16 Del Skrevet 14. mars 2024 Honey Dew skrev (2 timer siden): Det er jo greit, men en skal ikke være lovlydig pga redsel. En skal være lovlydig av respekt for Norges Lover samt respekt mot ens medmennesker. En kan fint være lovlydig pga. redsel for konsekvenser - uten at man er et dårlig menneske av den grunn. Det er ikke dermed sagt at man bare oppfører seg lovlydig av redsel i forhold til alle typer lover og regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #17 Del Skrevet 14. mars 2024 Hadde du klart deg som kriminelle hadde du klart deg som lovlydige. Du hadde mest sannsynlig våre en mislykket kriminelle med funksjon nedsettes Anonymkode: d590d...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #18 Del Skrevet 10. april 2024 Honey Dew skrev (På 14.3.2024 den 14.14): Det er jo greit, men en skal ikke være lovlydig pga redsel. En skal være lovlydig av respekt for Norges Lover samt respekt mot ens medmennesker. Det føles bare av og til som om respekten går én vei Anonymkode: d2254...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #19 Del Skrevet 10. april 2024 Honey Dew skrev (På 12.3.2024 den 18.06): Fordi når du er kriminell, skader du andre. Ikke nødvendigvis. Anonymkode: 4d469...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. april 2024 #20 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke nødvendigvis. Anonymkode: 4d469...eb3 Jo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå