Gå til innhold

Det gikk litt fort... Hvordan sette gode grenser for det fysiske, ta et skritt tilbake, uten at det føles som avvisning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min beste venn har fått sterke følelser for hverandre i etterkant (og sikkert litt under opptakten) av hans brudd. Han er separert nå og det er kun 4 mndr siden. 

Vi har kjent hverandre i årevis og er supertrygge på hverandre. Men ting har gått litt fort nå.... Vi ønsker begge to å finne ut av oss to, vi har sagt vi er eksklusive men siden bruddet hans er så ferskt og siden vi bor en liten plass, hverken kan eller vil vi bli kjærester så fort 

Men vi har oppført oss slik. På tomannshånd. 

Nå sier han at han kjenner det går litt for fort, han må få jobbe eksen ut av systemet og han sier han trenger ta et lite skritt tilbake ift det fysiske. Og han sier han gjør det for å ta meg på alvor. Han vil kunne si til meg at han vil ha meg fullt og helt, gå all in. Dermed trenger han roe litt ned og jeg forstår det. 

Jeg forstår! Men jeg takler det ikke! At vi ikke har sex, ok. Men hvorfor kan vi ikke kysse, kose, være nære? Vi klarer ikke helt lande på hvor grensen skal gå? Hva er lurt ? Jeg klarer ikke bare plutselig være venner igjen, null fysisk? Han vil heller ikke det, men han syns vi skal drøye litt med sex en stund. Helt ok... 

Hvordan takle at han tar et skritt tilbake? 

Og NEI, før det kommer en hel masse typisk kg-svar om å dumpe han eller at han har mistet interessen, så nei, bare nei, han sier jeg er drømmedama og han håper det blir oss.... Det må bare ikke gå for fort! 

Råd til hvordan vi kan sette gode grenser ift det fysiske? 😊 Uten at noen føler seg avvist? 

Anonymkode: 623dc...f29

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær sammen alene i et rom.

Møt hverandre på andre arenaer enn hjemme hos hverandre.

Anonymkode: da0b6...57b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ikke vær sammen alene i et rom.

Møt hverandre på andre arenaer enn hjemme hos hverandre.

Anonymkode: da0b6...57b

Takk men Var ikke helt slik jeg mente det. Vi vil jo være sammen, både alene og blant andre. Men det er lett å kjenne seg avvist når vi går fra sex til ikke sex og mindre av alt annet fysisk... Det er ikke så lett å takle... 🙄

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk men Var ikke helt slik jeg mente det. Vi vil jo være sammen, både alene og blant andre. Men det er lett å kjenne seg avvist når vi går fra sex til ikke sex og mindre av alt annet fysisk... Det er ikke så lett å takle... 🙄

Dere har jo avtalt det, så hvorfor skal dere føle dere avvist?

Anonymkode: a8b41...da3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må respektere, og også sette pris på, at han har behov for å få eksen ut av systemet før han hopper på noen nye. 

Anonymkode: 05d80...44b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må respektere, og også sette pris på, at han har behov for å få eksen ut av systemet før han hopper på noen nye. 

Ja helt enig, i alle dine tråder ts så virker det som at du ikke har respekt for det han går gjennom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja helt enig, i alle dine tråder ts så virker det som at du ikke har respekt for det han går gjennom.

Dette er min første tråd om dette men takk for svar. Og jo jeg har full respekt for hva han går gjennom. Syns bare det er vanskelig å gå i revers når jeg vil ha han og jeg vet han vil ha meg. Ikke så rart det. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja det respekterer jeg. Klarer kanskje ikke vise nok at jeg setter pris på det, for det gjør meg litt usikker at vi har brutt mange grenser og så skal vi plutselig gå tilbake på det. Føles bare rart. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere har jo avtalt det, så hvorfor skal dere føle dere avvist?

For vi er litt uenige. Mest han som vil vi skal ta et skritt tilbake. Å ta det rolig er jeg med på men veldig rart når vi er vant til å kysse og være tett inntil når vi treffes, til nå å plutselig ikke røre hverandre. Er ikke det forståelig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For vi er litt uenige. Mest han som vil vi skal ta et skritt tilbake. Å ta det rolig er jeg med på men veldig rart når vi er vant til å kysse og være tett inntil når vi treffes, til nå å plutselig ikke røre hverandre. Er ikke det forståelig? 

Men kanskje dere bare burde ta en pause da, så han kan prosessere ting i fred og ro uten stress fra deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kanskje dere bare burde ta en pause da, så han kan prosessere ting i fred og ro uten stress fra deg.

Har foreslått det. Han vil ikke det, han vil at vi sees og snakkes så ofte som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

om han hadde vært 100% interessert i deg ville han ikke stoppet opp tror jeg. 

Anonymkode: 5eaca...842

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har foreslått det. Han vil ikke det, han vil at vi sees og snakkes så ofte som mulig. 

Men da gir du han i pose og sekk, og han får ikke ordentlig kjenne på at han savner deg 😉 Si at du forstår at han trenger tid til å prosessere bruddet, men at det blir vanskelig for deg å fortsette å være så nær uten at dere kan være sammen. Si at du har behov for å trekke deg tilbake og at han kan ta kontakt når han er klar. 
Han kommer til å savne deg og være tilbake før du vet ordet av det 😊 Det går maks en måned. 

Anonymkode: c9a7d...233

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så han bestemmer alt?

Anonymkode: 24449...e77

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er veldig viktig at han får litt tid på seg slik at du ikke bare blir en rebound. Han går tross alt gjennom ett brudd og bør ikke forhaste seg. Skjønner godt at det er lett å bli revet med i starten når man oppdager at man har følelser for hverandre og at det blir litt intenst når det egentlig burde gå gradvis.

Prøv å se det som at dere starter datingprosessen nå, gradvis slik dere ville gjort om dere ikke kjente hverandre så godt. Gi han tid til å komme på plass etter brudd og alt som følger med det. Han har kanskje kjent på litt dårlig samvittighet ovenfor eksen også, som er naturlig når man hopper så kjapt inn i noe nytt tenker jeg.

Vær tolvmodig. Han høres ut som han liker deg skikkelig skikkelig godt. Han må bare bli ferdig med forrige forhold før han kan dedikere seg til nytt. 
Men hvis det blir dere så har dere masse tid i fremtiden til sex og kos. Lykke til🥰

Anonymkode: 7a9cf...fed

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

om han hadde vært 100% interessert i deg ville han ikke stoppet opp tror jeg. 

Anonymkode: 5eaca...842

Å joda. Dette er fullt forståelig for meg. Han har hatt det utrolig kjipt og alt blir overveldende. Jeg har ingen grunn til å mistro hans kjærlighetserklæringer og ta til meg din synsing 😊

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så han bestemmer alt?

Anonymkode: 24449...e77

Eh, nei..? 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Men da gir du han i pose og sekk, og han får ikke ordentlig kjenne på at han savner deg 😉 Si at du forstår at han trenger tid til å prosessere bruddet, men at det blir vanskelig for deg å fortsette å være så nær uten at dere kan være sammen. Si at du har behov for å trekke deg tilbake og at han kan ta kontakt når han er klar. 
Han kommer til å savne deg og være tilbake før du vet ordet av det 😊 Det går maks en måned. 

Anonymkode: c9a7d...233

Følger deg i dette. Skal vurderes. Takk for tips! 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det er veldig viktig at han får litt tid på seg slik at du ikke bare blir en rebound. Han går tross alt gjennom ett brudd og bør ikke forhaste seg. Skjønner godt at det er lett å bli revet med i starten når man oppdager at man har følelser for hverandre og at det blir litt intenst når det egentlig burde gå gradvis.

Prøv å se det som at dere starter datingprosessen nå, gradvis slik dere ville gjort om dere ikke kjente hverandre så godt. Gi han tid til å komme på plass etter brudd og alt som følger med det. Han har kanskje kjent på litt dårlig samvittighet ovenfor eksen også, som er naturlig når man hopper så kjapt inn i noe nytt tenker jeg.

Vær tolvmodig. Han høres ut som han liker deg skikkelig skikkelig godt. Han må bare bli ferdig med forrige forhold før han kan dedikere seg til nytt. 
Men hvis det blir dere så har dere masse tid i fremtiden til sex og kos. Lykke til🥰

Anonymkode: 7a9cf...fed

Tusen takk for nydelig, oppmuntrende innlegg! ❤️Jeg vet han føler på kjærlighet for meg, det har han sagt... Så ja, han trenger nok tid. Litt kjipt bare, å ta et skritt tilbake men han beskrev det som om det ble litt overveldende for han... Og det forstår jeg. Men jeg må ivareta meg også i dette. Må gi han tid og litt rom tror jeg. Tror ikke jeg trenger distansere meg men bare akseptere at han trenger vente litt med sex blant annet.... Takk for forståelse og gode ord ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Bare hold dere unna hverandre? Eller bli sammen, er ikke så vanskelig

Anonymkode: 643c4...05a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ha kontakt, men ikke treffes. 

Anonymkode: a6d7f...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...