AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 Jeg har gått ned 7 kg på en mnd. Har spist 1300 kcal daglig. 62,5 kg nå 171 høy. Hatt mye energi, og redusert på usunt. Nå siste dagene kjenner jeg meg ganske tom, må jeg nå øke? Vil gjerne gå ned mer, når det er så effektivt, men må ha energi. Anonymkode: e18dd...0c2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 Hei, Hvorfor vil du gå ned mer i vekt? Det høres ut som at du har en normal vekt. 1300 kcal er veldig lite selv for noen med lav metabolisme. Jeg tror at du nok må øke kaloriinntaket for å få mer energi, i tillegg til å spise sunt. Du burde iallefall øke det til 1800 kcal. Aktive mennesker skal nok egentlig ha mer enn det. Jeg er selv veldig lav (1.56) og har lav metabolisme, så trenger ikke like mange kalorier som gjennomsnittet, men 1300 er altfor lite selv for meg. Jeg må spise mer enn 1600 for å holde vekten min på 52 kg (altså ikke gå ned). Du kan regne litt på det her: https://iform.nu/sunn-mat/test-hvor-mange-kalorier-trenger-jeg Det er også viktig å drikke nok. Du kan kanskje også ta multivitamin og omega 3. Proteiner er det også viktig å få i seg nok mengde av. Anonymkode: 27d47...4a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå