Gå til innhold

Eksen har tatt ut besøksforbud mot meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksen tok ut besøksforbud mot meg for en del måneder siden. Jeg vet ikke grunnlaget for det.sånn juridisk sett.. Da jeg verken har vært voldelig mot han eller vært truende. 

Jeg og eksen min gikk bak ryggen på hans nåværende dame og vi var rett og slett utro. Jeg hadde mye problemer pyskisk på den tiden og tenkte ikke klart... Dumt ja, men sånn ble det. Etter at jeg fortalte hun om utroskapet etc begynte jeg og eksen min og krangle. Han fikk så besøksforbud mot meg.  

Den siste uken her har ting vært vanskelig. Hans dame driver stadig å kontakter meg og sier at jeg har lagt til min eks på en fake snapchat konto... Noe jeg altså ikke gjorde. Det kan jo ha vært en annen?!  Samtidig her on dagen så var jeg for å spørre på en bilforhandler der jeg kjøpte bilen min om noen riper på ruta.. Og der jobber jo eksen min, men han jobber på verkstedet.. Og ikke der jeg egentlig skulle inn. 

Jeg snakket med en hyggelig mann som hjalp meg, og når jeg skulle rygge ut.. Så SÅ eksen min meg..og i dag ble jeg ringt opp av politiet fordi jeg er siktet i brudd på besøksforbud😭! Jeg knakk sammen på jobb. Jeg vil jo ikke ha noe med de å gjøre! Og ting bare baller seg på nå. Måtte ha avhør i tlf for å forklare meg. Men i bunn og grunner det hu som driver å sender meg meldinger støtt og stadig! 

NÅ må jeg gå med påkjenning i flere dager om hva som blir ut av dette! Er redd. Vil ikke ha noe med de å gjøre, men har havnet i en slik knipe pga dama hans er sjalu😭

Anonymkode: 24c5f...c6a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksen tok ut besøksforbud mot meg for en del måneder siden. Jeg vet ikke grunnlaget for det.sånn juridisk sett.. Da jeg verken har vært voldelig mot han eller vært truende. 

Jeg og eksen min gikk bak ryggen på hans nåværende dame og vi var rett og slett utro. Jeg hadde mye problemer pyskisk på den tiden og tenkte ikke klart... Dumt ja, men sånn ble det. Etter at jeg fortalte hun om utroskapet etc begynte jeg og eksen min og krangle. Han fikk så besøksforbud mot meg.  

Den siste uken her har ting vært vanskelig. Hans dame driver stadig å kontakter meg og sier at jeg har lagt til min eks på en fake snapchat konto... Noe jeg altså ikke gjorde. Det kan jo ha vært en annen?!  Samtidig her on dagen så var jeg for å spørre på en bilforhandler der jeg kjøpte bilen min om noen riper på ruta.. Og der jobber jo eksen min, men han jobber på verkstedet.. Og ikke der jeg egentlig skulle inn. 

Jeg snakket med en hyggelig mann som hjalp meg, og når jeg skulle rygge ut.. Så SÅ eksen min meg..og i dag ble jeg ringt opp av politiet fordi jeg er siktet i brudd på besøksforbud😭! Jeg knakk sammen på jobb. Jeg vil jo ikke ha noe med de å gjøre! Og ting bare baller seg på nå. Måtte ha avhør i tlf for å forklare meg. Men i bunn og grunner det hu som driver å sender meg meldinger støtt og stadig! 

NÅ må jeg gå med påkjenning i flere dager om hva som blir ut av dette! Er redd. Vil ikke ha noe med de å gjøre, men har havnet i en slik knipe pga dama hans er sjalu😭

Anonymkode: 99e81...e74

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig har du brutt besøksforbudet så må du straffes. Du høres jo ikke ut som du er så veldig uskyldig. Av alle bilverksteder drar du dit eksen jobber. Er det mulig? 

Anonymkode: 63d6c...f7c

• Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men du er jo bra teit å bruker et verksted det du vet han jobber når du vet at han har et besøksforbud mot deg. Misstenker det er flere sider av saken her

Anonymkode: 5a4e3...dbe

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bot eller fengsel for brudd, og siden du visste at han jobbet der så har du jo bevisst risikert brudd.

Man får jo ikke besøksforbud uten grunn heller.

Anonymkode: 1f9ed...828

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ingen forklaring når de forkynte besøksforbudet?

Og skjønte du ikke selv at du burde valgt et annet bilverksted enn akkurat det eksen jobber på?

Bortsett fra det, forklar politiet at eksens nye kjæreste tar kontakt med deg. Tiby politiet å gjennomgå telefonen din, slik at de kan utelukke at det er din falske konto. Da har de beviser å slå i bordet med til eksen og kjæresten hans. Noe mer får du ikke gjort

Anonymkode: 5913d...d9b

• Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sorry men du er jo bra teit å bruker et verksted det du vet han jobber når du vet at han har et besøksforbud mot deg. Misstenker det er flere sider av saken her

Anonymkode: 5a4e3...dbe

Jeg kjøpte bilen min der.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det spiller jo ingen rolle! Det er ingen unnskyldning. 

Anonymkode: 1f9ed...828

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forstå helt sammenhengen her.

Men hvis du har fått et besøksforbud, da skal dette forkynnes deg av politiet, og du skal få det skriftlig i tillegg, noe som betyr at du der skal kunne se hva årsaken var for å få det.

Siden du visste mannen jobbet der, så burde du på forhånd ha spurt politiet om hvordan du skulle løse dette, da du kjøpte bilden der og det derfor var naturlig å bruke dem ved skade. (På den andre siden burde du ha brukt et annet verksted for å slippe bråk..).

Slik hans eks holder på virker det som om hun trakasserer deg. Ta vare på alle meldinger, og ta kopi av alle måter hun forsøker å kontakte deg på, for det virker som om hun er den som burde hatt et besøksforbud.

Uansett hvor riktig eller urimelig det kontaktforbudet du har fått er, så er det lureste å forholde seg til det (eller klage på det med advokat).

Anonymkode: cc948...564

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk du ingen forklaring når de forkynte besøksforbudet?

Og skjønte du ikke selv at du burde valgt et annet bilverksted enn akkurat det eksen jobber på?

Bortsett fra det, forklar politiet at eksens nye kjæreste tar kontakt med deg. Tiby politiet å gjennomgå telefonen din, slik at de kan utelukke at det er din falske konto. Da har de beviser å slå i bordet med til eksen og kjæresten hans. Noe mer får du ikke gjort

Anonymkode: 5913d...d9b

Jeg ringte politiet og sa at jeg har bevis for at Hu hele tiden tar kontakt med meg uoppfordret. Jeg skjønner at folk har vanskelig for å forstå at uskyldige mennesker kan rammes av rettsystemet... Men jeg mener oppriktig at besøksforbudet ble ilagt meg på veeeldig få betingelser. Bascilly sa han"jeh vil ikke ha kontakt meg Hu.. Kan jeg få besøksforbud " og det ble ilagt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ringt Politiet først, for å få en forklaring hvordan du skal gå frem , når du trenger å gjøre noe med bilen. Hva med å selge bilen, glemme xer og nye damer? Og begynne å få et liv igjen? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke er du som kontakter dem så har du bevis for det.
Ikke lag mye ståhei ut av falske anklager. Falske påstander kan anmeldes,
og injurier kan du ta ut søksmål mot. - Om du altså har bevis på at det er en svertekampanje.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det endel å si hva du gjorde når du så han. 

Du har selvsagt lov å oppholde deg i offentlig rom og dra for å ordne bil hos din egen forhandler,  handle på egen nærbutikk osv. 

Det i seg selv er ikke brudd. 

Vinket du? Sa du hei? Startet du en samtale eller gikk mot han? 

Da er det brudd og du kan straffes. 

Anonymkode: e3900...169

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du brøt besøksforbudet, nå må du ta konsekvensene av det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte politiet og sa at jeg har bevis for at Hu hele tiden tar kontakt med meg uoppfordret. Jeg skjønner at folk har vanskelig for å forstå at uskyldige mennesker kan rammes av rettsystemet... Men jeg mener oppriktig at besøksforbudet ble ilagt meg på veeeldig få betingelser. Bascilly sa han"jeh vil ikke ha kontakt meg Hu.. Kan jeg få besøksforbud " og det ble ilagt. 

Da må du respektere det og la han jobbe i fred.

Anonymkode: b7164...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men hvorfor kan du ikke bare komme deg videre? 

Anonymkode: 80959...495

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og ja kanskje jjeh var dum som risikerte dette også å gå til det verkstedet..... Men jeg gikk til bilforhandleren og ikke verkstedet. Jeg trodde oppriktig ikke at vi kom til å møtes. Han jobber i min by også... Der hvor han ikke bor. Men jeg var ikke ute etter å se eller snakke med han. Det har jeg forklart. Han så meg først når jeg skulle kjøre derifra. Naivt av meg ja... Og nå sitter jeg i saksa. Men så kan man lure... En annen eks av meg som brøt besøksforbudet 10 ganger fikk aldri noe straff. Og han var voldelig i tillegg.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne seriøst vært meg (dama til eksen din altså), helt til du skrev at hun har tatt kontakt med deg. 
Helt ærlig? Du fortjener det som nå kommer. Fuck deg. 

Anonymkode: ec336...6aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får ikke gjennom et besøksforbud bare fordi.. Ting skal kunne dokumenteres, eller bevises, for at det skal kunne fås. Og at noen er sjalu, er IKKE en grunn. Og dessuten, som noen skriver over her, skal en få beskjed fra politiet med en begrunnelse, og du skal kunne stille spørsmål. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet gjør feil innimellom, ingen tvil om det.

Men det er ikke nok å si til noen at "jeg vil ikke ha kontakt" med en person og så få innvilget besøksforbud!

Hva hadde du gjort før du fikk besøksforbudet?

Jeg har blitt utsatt for en fremmed stalker over år, ville han skulle få besøksforbud, men det ble ikke innvilget, tross ganske alvorlige episoder.

Anonymkode: d437e...0f3

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...