Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har en tre uker gammel baby som jeg delammer. Melkeproduksjonen kom aldri helt i gang pga. sugesvak baby i starten. Nå gjør vi det slik at jeg ammer til det er tomt/baby blir lei, og gir så flaske. Baby foretrekker helt klart flaska, og blir veldig utålmodig av ammingen. Vurderer derfor å gi opp ammingen på dagtid, og bare amme på natt. Føler det er så mye styr og kaving med puppen, som går over i veldig intens gråt når baby er sulten. På natt er det ikke noe problem, men det er mer ubehagelig på dagtid med tanke på at man er mer på farten og det er mer styr. Vil melkeproduksjonen på natt holde seg stabil ved å amme bare på natt? Og hvordan fungerer egentlig delamming og det at puppen er mer enn bare melk, men også smertelindring, kos osv. Vil ikke baby etterspørre pupp på dagtid også?

Anonymkode: 3ab04...f66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei!

Har en tre uker gammel baby som jeg delammer. Melkeproduksjonen kom aldri helt i gang pga. sugesvak baby i starten. Nå gjør vi det slik at jeg ammer til det er tomt/baby blir lei, og gir så flaske. Baby foretrekker helt klart flaska, og blir veldig utålmodig av ammingen. Vurderer derfor å gi opp ammingen på dagtid, og bare amme på natt. Føler det er så mye styr og kaving med puppen, som går over i veldig intens gråt når baby er sulten. På natt er det ikke noe problem, men det er mer ubehagelig på dagtid med tanke på at man er mer på farten og det er mer styr. Vil melkeproduksjonen på natt holde seg stabil ved å amme bare på natt? Og hvordan fungerer egentlig delamming og det at puppen er mer enn bare melk, men også smertelindring, kos osv. Vil ikke baby etterspørre pupp på dagtid også?

Anonymkode: 3ab04...f66

Funka bare en periode hos meg, så forsvant melka på natta også 😕

Anonymkode: 228c9...aa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør ammehjelpen, ikke kg. Lykke til😊

Anonymkode: 8f59a...3ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Baby er jo bare tre uker - mange bruket mye lenger tid enn det for å etablere ammingen, så jeg ville ikke gitt opp pga «det blir styr når man et på farten på dagtid». 
Slutter du med amming på dagtid så tidlig, så går det ofte ikke lang tid før det ikke fungere lenger på natten heller. 

Anonymkode: f1e77...f04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv hjelpebryst så får du både stimulert produksjonen og mettet babyen samtidig og slipper flaske etterpå i tillegg til at baby må jobbe for maten og ikke blir vant til at det kommer fortere fra flaske 😊 Anbefaler også å kontakte Ammehjelpen 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok litt tid her å før melka kom skikkelig igang. Og måtte stadig gi ekstra mme spesielt på ettermiddag/kveld. Men så gikk det over, og melka kom skikkelig i gang. 

Anonymkode: dcaf8...d65

AnonymBruker
Skrevet

Pumper du?

Anonymkode: 072f2...78b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tok litt tid her å før melka kom skikkelig igang. Og måtte stadig gi ekstra mme spesielt på ettermiddag/kveld. Men så gikk det over, og melka kom skikkelig i gang. 

Anonymkode: dcaf8...d65

Hvor lang tid tok det før melka hadde kommet igang helt hos deg? ❤️

Anonymkode: 228c9...aa0

AnonymBruker
Skrevet

Samme problemstilling, men jeg løste det ved å pumpe på dagtid og gi flaske med morsmelk eller MME, og amme på natten. Holdt på til baby var 1 år.

Anonymkode: a05e6...1ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...