Gå til innhold

Hårbleking/avfarging


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Amandala

Hei,

jeg så nyling på MTV et program der fansen får sjansen til å ligne på sitt idol for en dag. Vel det var f.eks en jente som ville ligne på Shakira. De tok henne til frisøren for å bleke håret hennes. Denne jenta hadde fra før mørkebrunt hår. Jeg vet ikke om de trikset med filmingen der men jenta fikk øyeblikkelig lyseblondt hår uten snev av stygge oransjetoner! Vel jeg har også brunt hår og jeg driver og farger det blondt ved hjelp av avfarging. Jeg har nå brukt min tredje pakke avfarging og jeg får ikke bruke den mer enn én gang per tre uker står det på pakka og jeg har fortsatt oransje hår! Riktignok blir det litt lysere oransje for hver gang jeg bruker avfargingen men det er jo så stygt!

Hva slags middel bruker de hos frisøren som gjør brunt hår blondt kun ved én bleking?? Og hvorfor er det så vanskelig å gjøre det selv med hjemmeprodukter? Noen her som har fått sitt mørke hår bleket blondt hos frisøren og trengte de kun én behandling for å få det fint? Og hva kostet det?? For jeg tror jeg snart gir opp med min oransjefarging altså! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok til frisøren for å få dette pent.

Men selv synes jeg faktisk at det er penest med en farge som er nær din egen hårfarge jeg.

Mørke jenter som bleker håret eller lyse jenter som farger håret helt mørkt eller svart blir litt snåle synes jeg. Det synes rett og slett for godt at det ikke er deres naturlige hårfarge.

Hvis jeg var deg ville jeg farget håret i en mørkere farge og heller stripet det litt (brede striper i en lysere nyanse). Da blir det ikke så unaturlig og etterveksten synes ikke så godt.

Avfarging og bleking ødelegger håret. Spesielt hvis du har langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjære deg. Ha deg til frisøren før du ødelegger håret ditt :-?

Jeg er mørkeblond og fra jeg var 16 til juni i år farga jeg det mørkt. Så ville jeg gjærne ha tilbake min opprinnelige hårfarge, for en mørk mørk farge er temmelig "hardt" til ansiktet om du ikke er født med det.

Men for at det skulle få vokse ut måtte jeg farge det lysere først. Ellers hadde jeg jo ikke sett ut :o Først avfarga jeg det en gang og fikk den oransje fargen på håret. Avfarga så en gang til dagen etter og fikk en lys oransjfarge og håret mitt ble fryktelig fjonete. Akkurat som på en klovneparykk. Da farga jeg det mørkeblondt for å jevne den oransje fargen litt ut. Dette gikk også meget meget dårlig. Håret ble skikkelig bæsjbrunt med enkelte oransje partier. Du kan jo selv tenke deg hvordan jeg så ut :-? Så stripa jeg det for å se om det ble lysere av den grunn og det ble det ikke. Noen av stripene var fine men stort sett alle var knall lyse helt øverst også ble de mer og mer oransje.

Da gidda jeg ikke mer og tona det i mahogny. Og det ble bra, det ble mørkt igjen helt til fargen begynte å slippe taket litt etter litt.

Nå har den egentlige hårfargen min nådd meg til ørene og er snart ute, og skille mellom fargene er så lite at det knapt nok synes. Men det er nok ikke min skyld at det ble så bra som det ble :roll:

Jeg er fra naturens siden skapt med sterkt og fint hår, så det tok ikke altfor mye skadet av hele prosessen. Men fyttigrisen det kunne gått myyyye verre :o

Ha deg til frisør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PASS DEG for å bleike håret ditt sjøl.

Jeg gjorde det, dum som et nek.

Noen kastet en forbannelse over meg da jeg ble født og gav meg rødt hår, og med mitt røde hår, som er tjukt og stritt som grisebust (det er ikke så forferdelig som det hørtes ut nå altså), krevde håret mitt 5 pakninger med bleikemiddel fra supern. Og enda var ikke håret mitt ferdigbleika.

For da begynte det Å LØSNE!!!!

Det blei full krise, til frisøren, fikk en super hårkur og fikk redda pryden.

ALDRI mer hjemme-bleiking nei......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg pleide å bleke håret mitt før, det var rødt og jeg ville ha lyseblondt! brukte hårblekinger hjemme og en del av håret mitt falt faktisk av ja.... men kun halve hårstråene framme og bake falt av... men det så ikke så ille ut heller, de færreste la merke til det. så bare ut som om jeg forsøkte å klippe det opp

nå bruker jeg kun avfarginger. det virker ikke som om de sliter like mye som blekinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Det må du være litt forsiktig med,du bør få det gjort hos frisør.Det er best du må og si hva du har brukt,men har du gjort det 3 ganger kan det være frisøren må vente litt.Du bør bruke en kur for tørt hår redken all soft el joico k-pack de er veeeldig gode du får begge hos frisør.Har selv farget håret mørkbrunt 2 ganger og lyst igjenn.Jeg er blond da så det ble så fin ettervekst så,Det kan bli veldig slitsomt visst du har mørkt hår og skal ha det lyst.Du må nok farge ettervekst ca Hver 6 uke.Jeg giddet ikke og farge etterveksten så ofte,så la inn masse lyse striper.Det ble bra.Så nå er det da lyst m/noen mørke striper i.Du bør nok heller prøve og få lagt inn masse lyse striper,ser og mer naturlig ut.Men du bør gå på flere salonger og spørre hva de ville gjort med håret ditt.Det kan bli dyrt og rette opp visst du gjør mye hjemme og er litt uheldig.Vet om en frisør som er veeldig flink. Det er i Oslo sentrum :D Klem c :briller:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...