AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 NRK har en interessant artikkel om 7-dagersfaste. Kun vann skal drikkes. Har noen her erfaring med slike lengre faster? Anonymkode: 6808f...c77
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): NRK har en interessant artikkel om 7-dagersfaste. Kun vann skal drikkes. Har noen her erfaring med slike lengre faster? Anonymkode: 6808f...c77 Glemte å lime inn link til artikkelen. https://www.nrk.no/trondelag/nye-funn-om-faste-over-lang-tid_-kroppens-organer-gjennomgar-systematiske-og-store-endringer-1.16788562?fbclid=IwAR35k6jpn2Nq4xqeyUe8NngZiEoGdKUDj2U56Vi-DXqfvEUWT8-iTLrM5Ns Anonymkode: 6808f...c77
Dried Mangoliano Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 Har prøvd 72 timer. Kan anbefales, om ikke annet for å bryte ut av ideen om at man må spise lunsj akkurat kl 11 2
Bombasi Skrevet 11. mars 2024 #4 Skrevet 11. mars 2024 (endret) Faste har alltid vært en del av menneskekroppen. Det var ikke uvanlig at man før i tiden gikk dagesvis uten mat. Det er kun i nyere tid at vi har hatt så mye mat og ressurser rundt oss at vi gomler og spiser døgnet rundt. Men det skal sies at kroppen din er vant med kontinuerlig tilgang til mat, så en slik lang fasteprosess kan bli skikkelig tveegget for deg. Og det er langt ifra alle som har godt av det. Du må være frisk fra før av for å i det hele tatt tenke tanken. Skal du først faste så anbefaler jeg deg å starte med 1 døgn i gangen. F.eks èn dag pr. uke over f.eks 25 uker. Og så kan du øke hvis du venner deg til det og mestrer det. Endret 11. mars 2024 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #5 Skrevet 11. mars 2024 Bombasi skrev (22 minutter siden): Faste har alltid vært en del av menneskekroppen. Det var ikke uvanlig at man før i tiden gikk dagesvis uten mat. Det er kun i nyere tid at vi har hatt så mye mat og ressurser rundt oss at vi gomler og spiser døgnet rundt. Men det skal sies at kroppen din er vant med kontinuerlig tilgang til mat, så en slik lang fasteprosess kan bli skikkelig tveegget for deg. Og det er langt ifra alle som har godt av det. Du må være frisk fra før av for å i det hele tatt tenke tanken. Skal du først faste så anbefaler jeg deg å starte med 1 døgn i gangen. F.eks èn dag pr. uke over f.eks 25 uker. Og så kan du øke hvis du venner deg til det og mestrer det. Jeg har fastet to/tre døgn tidligere så jeg skulle nok taklet det. Jeg kommer nok likevel ikke til å teste det der med det første. Men det jeg lurer på er om noen her har erfaringer med slike lengre faster. Det kunne vært interessant å høre. Anonymkode: 6808f...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå