Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tøysete situasjon, men jeg ønsker tilbakemelding fra andre 😀

Jeg begynte for noen uker på et puslespill på 1500 brikker. Ville bare prøve og syntes det var avslappende å pusle og deilig å gjøre noe annet enn å glane på skjerm de fleste kvelder. Det er et vanskelig puslespill med mange biter i like farger, så har tatt tid å jobbe med. Har flere ganger spurt kjæresten min om han ville pusle litt med meg, men det ville han ikke. Helt greit, jeg gjorde det gjerne alene. På lørdag kveld hadde jeg planer mens kjæresten min ble hjemme. Jeg hadde puslet den ettermiddagen og hadde vel 10-15 biter igjen før puslespillet var ferdig. Gledet meg til å ha en rolig puslestund med kaffe søndag morgen og bli ferdig. Men da jeg kom hjem hadde han puslet ferdig puslespillet mitt. Er jeg teit som syntes det var litt kjipt av ham?

Det ble enda verre da jeg i går hørte ham på telefonen med moren sin "Og så har vi puslet et stort puslespill, da. Bra hjernetrim vet du". Han har himlet med øynene de gangene jeg har snakket om at jeg vil pusle fordi det er godt for hjernen og avslappende, men skryte til moren sin skal han visst 😅

Anonymkode: f6b2a...2a6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig gjort. Og så lyge til moren sin da. 
Sikkert litt teit ting å bli sur for, men jeg skjønner deg.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp, tøysete!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg begynte for noen uker på et puslespill på 1500 brikker. Ville bare prøve og syntes det var avslappende å pusle og deilig å gjøre noe annet enn å glane på skjerm de fleste kvelder. Det er et vanskelig puslespill med mange biter i like farger, så har tatt tid å jobbe med. Har flere ganger spurt kjæresten min om han ville pusle litt med meg, men det ville han ikke. Helt greit, jeg gjorde det gjerne alene. På lørdag kveld hadde jeg planer mens kjæresten min ble hjemme. Jeg hadde puslet den ettermiddagen og hadde vel 10-15 biter igjen før puslespillet var ferdig. Gledet meg til å ha en rolig puslestund med kaffe søndag morgen og bli ferdig. Men da jeg kom hjem hadde han puslet ferdig puslespillet mitt. Er jeg teit som syntes det var litt kjipt av ham?

Det ble enda verre da jeg i går hørte ham på telefonen med moren sin "Og så har vi puslet et stort puslespill, da. Bra hjernetrim vet du". Han har himlet med øynene de gangene jeg har snakket om at jeg vil pusle fordi det er godt for hjernen og avslappende, men skryte til moren sin skal han visst 😅

Men da kan det være at han blir med nestegang.

Skjønner du er skuffet. Men det kan bli positivt om du legger det litt vekk

Anonymkode: 62470...0e7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi avtaler faktisk når det er ok å pusle uten den andre, og ikke. Og jada, vi er godt voksne, og har vært gift i 15 år 😂

Mammaskryt er alltid innafor. Når han sier at "vi" har bakt brød, eller "vi" har jobbet i huset hele dagen, så bare smiler jeg for meg selv.  

Anonymkode: b8cbc...4e5

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sur. Ikke sånn sur at jeg hadde tværet det ut, men gitt beskjed om at jeg synes det var ugreit og at neste gang kan han la være. 

Så hadde jeg heller ikke likt å være sammen med personer som så lett ljuger og setter seg selv i et bedre lys. Dårlig moral. 

Anonymkode: 3a9d5...8e3

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kunne sikkert gjort det og hadde definitivt ikke forstått reaksjonen din. Jeg synes det er smålig og barnslig. Har dere andre utfordringer i forholdet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet, og irritert. Og så tror jeg at jeg hadde brukt det til min fordel etterpå. Funnet et nytt puslespill som var lettere, ferre like brikker, 1000 brikker kanskje, og bedt han med på å pusle det. Jeg er veldig glad i å spille og legge puslespill, men det er ikke mannen min, så da er jeg villig til å tape eller ikke få gjøre det gøyeste på puslespillet for å få med meg noen på det.

Anonymkode: e9734...b98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt dritirritert haha. Når det bare er 10-15 biter igjen, så er virkelig da jeg synes det er tilfredsstillende å finne de rettene brikkene. Veldig innafor å bli irritert, men jeg hadde sagt ifra på en fin måte og bedt om at han blir med fra starten av neste gang :)

Anonymkode: 96d32...8c7

• Liker 4
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

10-15 biter er uansett unnagjort på 1-2 min

Anonymkode: f3602...596

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare ledd av det, og tenkt at han kanskje synes det var gøy likevel. Hadde sagt noe sånt: " åh har du puslet ferdig puslespillet(med en positiv fremtoning), da må vi jo kjøpe et nytt". Så kanskje han får lyst til å pusle sammen med deg neste gang. 

Blir du sur og tverr pga det her, så mister han kanskje lysten til å pusle mer. Det er jo koselig å ha noe sunt å gjøre sammen 

Anonymkode: e42a1...f4b

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Her i huset er alle som kommer innom døra hjertelig velkommen til å pussle på pusslespillene mine. Jeg har ett Ravensburger pusslespil på 3000 brikker liggende utover hele stuebordet. Puslespill er en god måte å holde hjernen skarp på, samtidig er det moro! :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

10-15 biter er uansett unnagjort på 1-2 min

Du har aldri puslet en lyseblå himmel, forstår jeg. 

Om puslespillet var for alderen 10-12 år hadde heller ikke jeg blitt irritert på at han brukte ett minutt på å ta de siste bitene 😂

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

De siste brikkene vil jeg så absolutt legge på selv ja. Han får bidra litt underveis, men slutten vil jeg ta. 

Elsker puslespill ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort syns jeg også ! 

Anonymkode: 73af3...7a6

• Liker 1
Skrevet

Syns egentlig bare det er rørende og søtt jeg; at dette er konflikten dere har i forholdet deres akkurat nå:)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde ikke brydd meg om han brukte "vi" til mora si da han fortalte om puslespillet (han sa i hvert fall ikke "jeg" - da ville jeg kommet med en kommentar neste gang vi traff mora hans, så hun hadde forstått at det heller var jeg som pusla). 

De siste brikkene kunne han spart seg. Makan. Det er direkte frekt, sånn egentlig. Puslegleden er jo særlig de siste brikkene. Som en orgasme. Pirring til det ytterste den første stunda, frem til utløsning kommer. Du ble fratatt utløsning. Han bare tok den fra deg uten å spørre.

Anonymkode: a79fa...585

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Skjønner godt at noen synes dette var en teit problemstilling, synes det er tullete selv 😅 Men jeg begynte å lure på hva andre tenker, og det ser ut som det er litt delte meninger her. Bare for å klarne opp i en ting, jeg hadde synes det var hyggelig å pusle sammen og helt greit om han avsluttet puslespillet hvis vi begge hadde jobbet med det. Det var liksom det at han ikke var interessert i å pusle og egentlig ikke var noe støttende angående puslingen, og så kommer han inn på slutten for å pusle de aller siste bitene uten å spørre som jeg synes var litt kjedelig. Ødela liksom litt for meg, men jeg ble ikke sur utvendig.  

Det handler forresten ikke om at han har lyst til å være med å pusle. Jeg sa i dag at jeg skal kjøpe nytt puslespill, og kanskje det hadde vært hyggelig å pusle sammen. Han stønnet og sa "nei, skal du pusle mer?" med et litt surt ansiktsuttrykk, og gjorde det klart at han ikke vil være med. Så når jeg kommer mot slutten på det neste tror jeg bare jeg sier på en hyggelig måte at jeg gjerne vil avslutte selv hvis han ikke har vært med på det. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

haha. jeg holdt faktisk på å lage en debatt om dette selv. fikk puslespill til jul, la litt hver kveld også hadde jeg ikke så mye igjen og plutselig hadde mannen min lagt det ferdig. Kjente på skuffelse, men tenkte jeg lager jo selvsagt ikke noe nummer ut av dette. 

Anonymkode: 0e6c1...063

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har aldri puslet en lyseblå himmel, forstår jeg. 

Om puslespillet var for alderen 10-12 år hadde heller ikke jeg blitt irritert på at han brukte ett minutt på å ta de siste bitene 😂

Tror det er heller du som ikke forstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...