Gå til innhold

Smerter i nedre del av høyre ribbein og midtre del av rygg. Noen som har tips til hva det kan være?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I et par år nå har jeg av og på hatt veldig vondt i nedre del av ribbeina på høyre side. Smertene kom og gikk og jeg har derfor slått meg til ro med at det var betennelse i ribbeina slik legen antok. Så begynte smertene å bli verre og de kom også i ryggen. Midtre del av ryggen. 

Nå er det såpass ille at jeg ikke klarer å sove når dette står på, og må da opp å gå for å få smertelette. Det er absolutt verst tidlig morgen. Da er smertene såpass intense at de ligger på minst 6-7 av 10. Men jeg kjenner smertene hele dagen, men da mest fra ribbeina og ikke så mye fra ryggen. 

Noen tanker om hva dette kan være før jeg skal til legen? Har fra mange år tilbake en thyroidcancerdiagnose, og fikk påvist hypocalcemi for to år siden. Har derfor utviklet osteopeni, men beintapet synes å være under kontroll. 

Anonymkode: 6df36...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ligger for mye på siden når du sover?

Anonymkode: 7fbc6...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går det bra å spise? Magevondt eller kvalme? Jeg hadde vondt i øverste del av magen da jeg hadde gallestein. Kastet opp mye og klarte ikke å spise så mye. Det gikk over av seg selv

Anonymkode: e9d87...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan komme fra lever/galle/bukspyttkjertelen eller tarm. Eller mer skjelett/muskel... Men du må få en skikkelig sjekk.

Anonymkode: 32c54...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ligger for mye på siden når du sover?

Anonymkode: 7fbc6...6e5

Ligger på siden, men dette er ikke muskulært. 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Går det bra å spise? Magevondt eller kvalme? Jeg hadde vondt i øverste del av magen da jeg hadde gallestein. Kastet opp mye og klarte ikke å spise så mye. Det gikk over av seg selv

Anonymkode: e9d87...c87

Nei ikke vondt i magen, kvalm eller uvel. Spiser normalt, men har veldig treg mage selv med inntak av magnesium. 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan komme fra lever/galle/bukspyttkjertelen eller tarm. Eller mer skjelett/muskel... Men du må få en skikkelig sjekk.

Anonymkode: 32c54...10c

Skal inn til legen på torsdag, men jeg vet av erfaring at jeg får best utbytte av timen hvis jeg har en formening om hva som bør testes. 😉 

Anonymkode: 6df36...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...