Gå til innhold

Dere med flere hunder🐶

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har 2 eller flere hunder (flokk), er det en hund som utmerker seg som «leder» eller som er litt skarpere? Jeg har i dag 2 hunder og vurderer å skaffe en til, men er litt usikker på hvordan dynamikken vil bli blant dem.

Anonymkode: 6b115...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har bare to, men det er den som kom førts som er lederen. Lillesøster prøver seg, men både vi og den første hunden sier klart ifra.

Anonymkode: a8286...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to. Hunder lever i sosiale grupper uten en leder, så ingen av mine to er lederen. I mitt hjem lever vi sammen som en familie, hvor min jobb er å passe på at de respekterer hverandre og lever sammen i harmoni og trygghet. 

De stjeler ikke mat fra hverandre, de stjeler ikke leker fra hverandre. Når det kommer til ressurser, er det førstemann til mølla, og den som har ressursen (mat, leke, plass), er fri til å bestemme om den ønsker å dele ressursen med den andre hunden, eller holde ressursen for seg selv.

Anonymkode: 87370...2fb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har to, men de vet ikke at hverandre eksisterer tror jeg 😂 De er ekstremt ulike av natur, en hyperaktiv og en som bare vil røre seg fra seng til matskål og tilbake. Så lenge begge får oppmerksomhet er de fornøyde, de ser til oss og ikke hverandre liksom. Ute kan de plutselig finne ut at de er en enhet og enten kjefte sammen for dobbel effekt på andre hunder, eller finne på at de ikke vil gå for den andre har stoppet opp. Liker at de kan være lojale mot hverandre, selv om det blir bråk når de tøffer seg sammen da 😅 

Vokste opp med 3, der den ene var en veldig alfahann. De andre fulgte ham i ett og alt, og ble litt retningsville når han døde. De kunne liksom ingenting, selv med samme opplæring, for de hadde bare diltet etter ham. Den ene sørget også fælt, trist å se 🧡

Anonymkode: 915da...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to, to helt ulike raser, en kastrert hannhund og en tispe. Tispa er eldre, og definitivt en god del smartere. Hannhunden er typisk happy-go-lucky, ukomplisert og veldig medgjørlig. Tispa er litt mer sær, kosete, men på hennes premisser, veldig leken da. Vi hadde hatt hannhunden i 3 år før vi fikk den da ca 8 år gamle tispen, begge via adopsjon/omplassering. De er ikke bestevenner, men leker sammen og kan sove inntil hverandre, bortsett fra det så er de ganske likegylige ovenfor hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...