AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 Jeg fikk et barn med keisersnitt i 2020 grunnet fødselsangst (gikk til psykolog, slet med mørke tanker om livet osv). Har nå lyst på et søsken til barnet mitt, men sliter allerede med tanken på å bli gravid igjen. Syns keisersnitt er skummelt i seg selv, men en vaginal fødsel virker upverkommelig.. Noen som vet sannsynligheten for å få keisersnitt igjen? Anonymkode: 1aed9...b1b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk et barn med keisersnitt i 2020 grunnet fødselsangst (gikk til psykolog, slet med mørke tanker om livet osv). Har nå lyst på et søsken til barnet mitt, men sliter allerede med tanken på å bli gravid igjen. Syns keisersnitt er skummelt i seg selv, men en vaginal fødsel virker upverkommelig.. Noen som vet sannsynligheten for å få keisersnitt igjen? Anonymkode: 1aed9...b1b Ingenting hindrer deg i å ha en vaginal fødsel etter et keisersnitt. Fikk du innvilget keisersnitt sist, så vil du nok kunne få det nå også om du ber om det på samme grunnlag. Sannsynligheten er umulig å si noe om - da avgjørelsen om KS tas på individuelle kriterier og årsaker. Anonymkode: 012ea...965 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 I tillegg til det som skrives over her, troe jeg også at det kommer veldig an på sykehuset man skal føde på. Jeg vet at her i Bergen er de veldig strikse, og det skal mye til (tror de har 12% keisersnitt totalt her) men på Voss er de litt rundere i kantene. Mange reiser derfor til Voss fra Bergen for å få planlagt keisersnitt. Anonymkode: b5d43...633 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #4 Skrevet 11. mars 2024 Tror det er gode muligheter for å få ks igjen på samme grunnlag. Du har jo tross alt fått det før, det er journalført osv.. Det er godt mulig du må inn til flere samtaler før det blir innvilget da. Du kan jo ta kontakt med fastlege for å diskutere saken. Det kan jo hende at du kan få samtale på sykehuset før du blir gravid igjen. Anonymkode: 41677...9d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #5 Skrevet 11. mars 2024 Jeg tilhører Bergen, men hadde ks på Voss sist fordi alle planlagte ks i bergensområde skjer der (ble jeg fortalt). Hadde 1 samtale på kk sist, men det ble invilget med engang fordi angsten var alt oppslukende. Jeg vet at det ikke er noe fysisk som hindrer for vaginal fødsel, men psykisk hadde jeg nok slitt veldig. Slet sist med selvmordstanker og hadde svangerskapsdepresjon. Opplevde ikke å føle noe positivt rundt barnet før hen var 4-5 mnd (akkurat dette er dog ikke dokumentert fordi jeg ikke turte si noe). .Ville gjerne gitt hen et søsken med tiden likevel, men psyken er helt avhengig av ks, desverre.. men tusentakk for gode saklige svar! ❤️ Anonymkode: 1aed9...b1b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #6 Skrevet 11. mars 2024 Har hørt på diverse podcaster at om man har fått innvilget keisersnitt en gang er det lavere terskel å få innvilget igjen. Anonymkode: b2ce7...889 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #7 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg tilhører Bergen, men hadde ks på Voss sist fordi alle planlagte ks i bergensområde skjer der (ble jeg fortalt). Hadde 1 samtale på kk sist, men det ble invilget med engang fordi angsten var alt oppslukende. Jeg vet at det ikke er noe fysisk som hindrer for vaginal fødsel, men psykisk hadde jeg nok slitt veldig. Slet sist med selvmordstanker og hadde svangerskapsdepresjon. Opplevde ikke å føle noe positivt rundt barnet før hen var 4-5 mnd (akkurat dette er dog ikke dokumentert fordi jeg ikke turte si noe). .Ville gjerne gitt hen et søsken med tiden likevel, men psyken er helt avhengig av ks, desverre.. men tusentakk for gode saklige svar! ❤️ Anonymkode: 1aed9...b1b Det går faktisk an å få lovnad om keisersnitt før man blir gravid. Jeg fikk det. Klem til deg ❤️. Har du fått innvilget ks pga fødselsangst før, vil det som regel gå enklere andre gang uansett. Anonymkode: 4f522...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #8 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tilhører Bergen, men hadde ks på Voss sist fordi alle planlagte ks i bergensområde skjer der (ble jeg fortalt). Hadde 1 samtale på kk sist, men det ble invilget med engang fordi angsten var alt oppslukende. Jeg vet at det ikke er noe fysisk som hindrer for vaginal fødsel, men psykisk hadde jeg nok slitt veldig. Slet sist med selvmordstanker og hadde svangerskapsdepresjon. Opplevde ikke å føle noe positivt rundt barnet før hen var 4-5 mnd (akkurat dette er dog ikke dokumentert fordi jeg ikke turte si noe). .Ville gjerne gitt hen et søsken med tiden likevel, men psyken er helt avhengig av ks, desverre.. men tusentakk for gode saklige svar! ❤️ Anonymkode: 1aed9...b1b Altså, selvmordstanker og svangerskaps depresjon er alvorlige tanker og du bør få hjelp med nå. Burde sagt det allerede da. Det kan og mulig gått utover omsorgsevnen og derfor du ikke har knyttet bånd før nå.. ikke få flere barn om du føler selvmordstanker eller sliter med depresjoner i svangerskap. Da er det bedre å være den mammaen du nå er. Å få barn på mørke stadier i livet og ikke være ærlig om det kan være skummelt både for mor og barn spesielt d det kan overskygge omsorgsevnen. Er jeg nasty i det jeg skriver? Godt mulig. Men ærlig Anonymkode: fa699...02c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #9 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, selvmordstanker og svangerskaps depresjon er alvorlige tanker og du bør få hjelp med nå. Burde sagt det allerede da. Det kan og mulig gått utover omsorgsevnen og derfor du ikke har knyttet bånd før nå.. ikke få flere barn om du føler selvmordstanker eller sliter med depresjoner i svangerskap. Da er det bedre å være den mammaen du nå er. Å få barn på mørke stadier i livet og ikke være ærlig om det kan være skummelt både for mor og barn spesielt d det kan overskygge omsorgsevnen. Er jeg nasty i det jeg skriver? Godt mulig. Men ærlig Anonymkode: fa699...02c Selv om burde eller burde ikke få barn ikke var spørsmålet mitt, så vil jeg påpeke at barnet er 3,5 år nå og dette er på ingen måte et problem i dag og har ikke vært det på over 3 år. Å slite med tanken på å blir gravid er ikke synonymt med selvmordstanker i dag. Det slet jeg med FØR barnet var født og jeg fikk innvilget ks. Etterpå var det depresjon men ikke selvmordstanker. Jeg har et sterkt og godt bånd til mitt barn på alle mulige måter i dag og jeg har alltid vært opptatt av å være en god og trygg mamma. Hen har også en far som er veldig tilstedeværende og ville reagert om omsorgsevnen ikke var tilstrekkelig. Jeg vet ikke om jeg hadde slitt med dette i dag og velger derfor å søke råd ifht ks for å finne ut hva andre har erfaring med og se på muligheter for dette på forhånd. Kommentaren tar jeg på strak arm, dette er et forum og ingen her har innsikt på livet mitt/familien min av det som er skrevet her uansett, så såpass tåler jeg! tenker også det i utgp kommer fra en god plass med hjerte for barn❤️ -ts Anonymkode: 1aed9...b1b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #10 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det går faktisk an å få lovnad om keisersnitt før man blir gravid. Jeg fikk det. Klem til deg ❤️. Har du fått innvilget ks pga fødselsangst før, vil det som regel gå enklere andre gang uansett. Anonymkode: 4f522...a3e Tusentakk fot svar!❤️ Trodde ikke det var mulig.. Kan jeg spørre om du fikk det gjennom å gå til lege eller gikk du til jordmor på helsestasjonen på forhånd? Anonymkode: 1aed9...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå