Gå til innhold

Nytt Blod på NRK

Eplepai1

Anbefalte innlegg

Noen som har sett denne? Satte den på for barna i går da jeg trodde det var et barneprogram om Langedrag. Endte med at jeg satt klistret å så alle episodene 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant series.  Jeg aner dog større konflikter innad i familien enn det som kommer frem i serien. 

"Sjefen" selv har nok fått regjert slik hun ville i mange år. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (1 time siden):

Interessant series.  Jeg aner dog større konflikter innad i familien enn det som kommer frem i serien. 

"Sjefen" selv har nok fått regjert slik hun ville i mange år. 

Enig! Det var åpenbart mye agg der. Nesten rart at de var såppas åpne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett de første to episodene, men relasjonen mellom mor og datter føles tung. Jeg kan ikke helt se for meg at Marie reelt skal klare å overta så lenge Tora er der. Jeg skjønner for all del Tora, - dette er livet hennes og hun har stålkontroll, fordi det har vært nødvendig. Men så langt er jeg skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (44 minutter siden):

Jeg har bare sett de første to episodene, men relasjonen mellom mor og datter føles tung. Jeg kan ikke helt se for meg at Marie reelt skal klare å overta så lenge Tora er der. Jeg skjønner for all del Tora, - dette er livet hennes og hun har stålkontroll, fordi det har vært nødvendig. Men så langt er jeg skeptisk. 

Og far i familien bekrefter jo at forholdet er veldig betent. Snakker om full familiekonflikt og fiendskap. Med det sagt så synes jeg det ser ut til at det kan løse seg. Jeg blir veldig fristet til å dra til Langedrag. Et nydelig sted med masse flotte folk😍

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplepai1 skrev (På 11.3.2024 den 16.29):

Og far i familien bekrefter jo at forholdet er veldig betent. Snakker om full familiekonflikt og fiendskap. Med det sagt så synes jeg det ser ut til at det kan løse seg. Jeg blir veldig fristet til å dra til Langedrag. Et nydelig sted med masse flotte folk😍

Skriver som spoiler siden jeg har sett alle episodene. 

Spoiler

Veldig godt å se den pos utviklingen! 

Den avslutningen med Marie sittende og ule med Nare mens hun har besøkende inne og Tuva står og overværer det hele er 10/10 tv dramaturgi. Kudos til regissøren 😅❤️

Men som de er inne på selv; alt dette reiser jo noen etiske spm og. Også nysgjerrig på om Sigyn har roet seg nok til at det er forsvarlig å ha henne, og i alle fall at de får nye kull. Å skulle gå rett fra flytting til paring og kull synes jeg virket litt voldsomt. Men dette er vel egentlig en annen tråd på et annet fora 😊

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk fin serie!

Merker irritasjonen fra Marie mot moren veldig godt. Visste ikke at det var såpass betent forhold. 
Men han Nils da, for en mann 😍🥰❤️

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett denne. Trodde det skulle være en hyggelig feel good serie, men der tok jeg feil. Syrligheten mellom mor og datter overskygget jo alt annet. Og stakkars faren. Langdrag var virkelig tredje hjulet i det ekteskapet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin serie,har sett på den gamle Langedragserien,og syns det var moro å se igjen så mange år etterpå. 

Det er nok ikke lett å ta over eller å gi fra seg noe som sitter så dypt inn i beinmargen. Blir nok rart for dem begge.

Men har ikke Marie en søster? Syns det var litt rart at hun ikke er nevnt med et ord. Men det jo kanskje etter eget ønske, alle vil jo ikke være på tv...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pep skrev (3 timer siden):

Men har ikke Marie en søster? Syns det var litt rart at hun ikke er nevnt med et ord. Men det jo kanskje etter eget ønske, alle vil jo ikke være på tv...

Ser ikke ut til at hun er noe tilknyttet driften så da er vel det en naturlig forklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Holder på å se denne nå. Fantastisk serie, men som andre nevner er det tydelige gnisninger mellom mor og datter.

Som tv-seer syns jeg det ser ut til at Tuva prøver så godt hun kan, mens Marie virker veldig negativ, sier veldig imot og markerer veldig avstand fra mor. Dette var spesielt tydelig da de var på ferie sammen og Tuva skulle si hei til barnebarna, mens Marie spretter opp og tar med telefonen og sier at det er hun som skal snakke med barna. Heldigvis tok hun til fornuft foran kameraene og kom tilbake med telefonen så barna kunne si hei til bestemor. Det må åpenbart ligge noe mer til grunn her som gjør at det er på grensen til fiendtlig følelser fra datter ovenfor mor. 
Samtidig syns jeg det er positivt at de er såpass ærlige på tv. Det er nok krevende å drive et sted som Langedrag!

Serien er super og etter noen episoder får jeg veldig lyst til å dra dit! 

Endret av Smos1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Noen som har fått med seg avisoppslagene om utnyttelse av «frivillige» sesongarbeidere? Det må jeg si er ganske drøyt……. 😵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...