Gå til innhold

For ett halvt år siden fikk jeg en omplasseringshund på 1.5 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er den 2 år. Har det gått så lang id at den har glemt tidligere eier?

Anonymkode: ed67f...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke den har.  Hadde den plutselig møtt dem igjen, hadde det nok blitt glede og halelogring og begeistring. Men om en hund "går og tenker" på mennesker den har hatt i livet sitt i måneder og år etterpå, er uvisst.... kan hunder det? Kan de gå og gruble og tenke over fortiden? Lever ikke dyr litt mer i nuet, nåtiden? Det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om den møter på den gamle eieren, vil den nok bli overlykkelig. Hunder husker folk. Men de går ikke og grubler og mimrer om fortiden på samme måte som vi gjør. De lever i nuet, og de knytter seg til menneskene som fyller behovene deres.

Anonymkode: 29840...83a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei den kjenner tidligere eier igjen. 

Anonymkode: 19fb3...16f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den vil aldri glemme tidligere eier.

Den går ikke og tenker på den, men vil kjenne den igjen hvis de møtes igjen. Nesten uansett hvor mange år det går.

Anonymkode: 86736...26a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min kjenner igjen den forrige eieren 😁 En gang traff vi han tilfeldigvis på gaten, når vi var ute å gikk tur. Hunden min ble helt ellevill og visste ikke helt hvor han skulle gjøre av seg 😄 Var så morro å se 😍

Endret av Mardina
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hunden min på 8 år blir helt i ekstase når hun treffer igjen oppdretter. Vi treffes ca en gang pr år, og det er like stor gjensynsglede hver gang.

Anonymkode: c7b6d...03a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok over en hund når han var to år. Kunne ikke bry seg når han møtte tidligere eier. Men tidligere bestemor. Da ble han vill ja. 

Anonymkode: 7bae1...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min hund gjenkjente tidligere eier etter fire år. Gleden var enorm. 

Jeg vet ikke om de tenker så mye på tidligere eiere, men hunder sørger dypt når eieren dør, og de kan sørge lenge.
Dyr kan også være deprimerte, og depresjon skjer ikke fordi noe er i nuet. Det er noe som bygger opp under tid, eventuelt noe fra fortida som banker på døra.

Anonymkode: 17cd3...f3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en gang en omplasseringshund jeg også, samme alder 1,5 år. ca halvt år etterpå møtte jeg eieren. Da gjemte hunden seg bak bena mine, dette husket den. Forteller kanskje litt om hvordan den hadde det i valpetiden med denne eieren.

Jeg visste på forhånd at denne typen ikke var helt god, og derfor ga kona den gratis bort til meg, bak ryggen på typen sin, av samvittighet for valpen/unghunden. Jeg tok den i mot av samme årsaker..

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...