Gå til innhold

Red flag at hun ikke kan tenke seg å flytte sammen fordi jeg har barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på et par dater med ei dame som har et barn på 7 år. Hun har fra starten vært åpen om at hun ikke kan tenke seg å flytte sammen med noen som har barn. Dette sier hun handler om at hun selv kun har valgt å få et barn fordi hun ikke trives i masse kaos og støy.

Derav ønsker hun ‘hvertfall’ ikke flytte sammen med barn som ikke er hennes, og dermed er det utelukkende for henne å bli samboer med med som har to barn. Da ønsker hun heller at vi skal være kjærester (om vi kommer så langt), og holde familielivet seperat med det å være kjærester.

Sier at hun gjerne møter og blir kjent med barna om vi skulle vise oss å bli et langvarig par, men det er helt uaktuelt å bo sammen.

Er dette rimelig eller litt spesielt? Er det vanlig å aldri bli samboere når man har barn på hver sin kant?

Virker som hun generelt er skeptisk til å flytte sammen med en mann igjen overhodet, men kunne vurdert det om det ikke var flere barn involvert…

Anonymkode: 10887...b06

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du vil kalle det rødt flagg eller ei er opp til deg, men for meg ville det vært grunnlag for å ikke date videre.

Det betyr ikke at hun, eller du, gjør noe som helst galt. Det er greit at hun synes ett barn i hus er mer enn nok og ikke kan tenke seg å flytte sammen med noen med barn, og det er fint at hun flagger det såpass tidlig hvis hun er helt bastant på det.

Det er samtidig helt greit, og i mitt hode ganske naturlig, om du tenker det da ikke er noen vits i å gå videre med dette. For meg hadde det vært uaktuelt å forfølge et forhold som ikke kunne endt med samboerskap, i hvert fall ikke før barna flytter ut om veldig mange år.

Det går an å være inkompatible uten at noe gjør noe galt. Dette høres ut som et sånt tilfelle.

Anonymkode: 9733e...e24

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ærlig. Take it or leave it. Tenker som henne. Har 2 barn, kommer aldri til å flytte sammen med en fyr igjen, før barna er blitt store.

Anonymkode: 4c025...ac0

• Liker 35
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et rødt flagg, men en kvinne som har et avklart forhold til hva som er viktig for henne knyttet til ev. samboerforhold.

For min del hadde dette vært en dealbreaker, da jeg ønsker et forhold der vi flytter sammen på sikt. For andre er dette helt supert fordi de tenker likt.

Anonymkode: 5c207...d4f

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har flere vennepar som er særboere fordi de har barn fra før. For dem fungerer det fint, og de har vært sammen i flere år. 

Jeg tenker at det de gjør er lurt. De tar hensyn til barna sine som slipper å flytte sammen med stesøsken.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har vært på et par dater med ei dame som har et barn på 7 år. Hun har fra starten vært åpen om at hun ikke kan tenke seg å flytte sammen med noen som har barn. Dette sier hun handler om at hun selv kun har valgt å få et barn fordi hun ikke trives i masse kaos og støy.

Derav ønsker hun ‘hvertfall’ ikke flytte sammen med barn som ikke er hennes, og dermed er det utelukkende for henne å bli samboer med med som har to barn. Da ønsker hun heller at vi skal være kjærester (om vi kommer så langt), og holde familielivet seperat med det å være kjærester.

Sier at hun gjerne møter og blir kjent med barna om vi skulle vise oss å bli et langvarig par, men det er helt uaktuelt å bo sammen.

Er dette rimelig eller litt spesielt? Er det vanlig å aldri bli samboere når man har barn på hver sin kant?

Virker som hun generelt er skeptisk til å flytte sammen med en mann igjen overhodet, men kunne vurdert det om det ikke var flere barn involvert…

Syns ærlig talt det virker fornuftig. Syns ikke om mine dine våre kaoset som ofte blir 

• Liker 24
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri flyttet sammen med en mann med barn. Det sagt så hadde jeg ikke blitt sammen med en mann med barn i utgangspunktet heller.

Anonymkode: d939b...1ef

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun gjør jo ingenting galt, dette har ingenting med rødt flagg å gjøre. Det er bare det at hun har funnet ut at hun ikke orker dine/mine barn og samværsavtaler/eks-problematikk hver eneste dag de neste 15 årene. Kan også hende at hun har veldig dårlig erfaring med å bo med mann og barn samtidig, at det blir for tungt. F eks hvordan var eks'en hennes i fht det tredje skiftet, hvorfor ble de skilt? Ryddig av henne å fortelle det med en gang. Jeg hadde selv insistert på særboskap dersom jeg ble skilt og fikk ny kjæreste (vi har 3 barn).

Anonymkode: f6a66...f6d

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er bra at hun er ærlig og tydelig. Kan hende er dere ikke kompatible fordi dere har ulike ønsker, og sånn sett kan det være en dealbreaker for deg. Generelt sett synes jeg ikke hennes standpunkt er et rødt flagg. 

Anonymkode: 081be...3ee

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er smart. Hvorfor vil du absolutt ha samboer? 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der handler jo ikke om «rødt flagg» i det hele tatt. Hun er jo ærlig på hvilket liv hun ser for seg

Anonymkode: e8bbd...1fc

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Fornuftig dame 👌

Anonymkode: 5529b...d6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har møtt en selvstendig og ærlig kvinne. Gratulerer! Men du ville kanskje ha en samboer som vasket klær og lagde middag til deg og barna?

Anonymkode: 37977...255

• Liker 20
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun er fornuftig!

Anonymkode: fa1c3...ba0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lei av at folk bruker begrepet "rødt flagg" feil 😖

Dette er ikke et rødt flagg, rødt flagg betyr faresignal på at den du dater på ene eller andre måten er et dårlig menneske og en giftig partner å være sammen med.

Hun her er bare bevisst og klar på hva hun ønsker og ikke. Og det er fullt forståelig, noen vil si reflektert og fornuftig til og med - og langt fra et rødt flagg. 

Det dette imidlertid kan være er det vi i mangel på et godt norsk ord kaller for en dealbreaker, for deg.

Om du ønsker en samboer, som kan bli en fullt ut stemor for ditt barn, så er det dealbreaker at hun ikke vil det. Da er ikke hun rett partner for deg å gå videre med. 

Men det er IKKE et rødt flagg. Ikke bruk ungdommens begreper når du ikke skjønner dem, for da klarer du ikke kommunisere det du egentlig mener.

Anonymkode: d6eab...cf4

• Liker 22
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er grønt flagg jeg. 

Anonymkode: be531...20a

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke giddet å onvestere i et forhold som ikke kommer noen vei. Men kommer jo an på hva du vil selv da. 

Anonymkode: 7b4da...b04

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte sånn en gang jeg og, skulle aldri igjen bo med en mann. Hadde det så greit med å bo alene med mine 3 barn. Men etter 11 år som singel fant jeg en mann jeg ikke klarte å være uten. Det ble helt naturlig å flytte sammen, selv med til sammen 7 barn. Nå har vi bodd sammen i 3 år, og jeg har aldri angret🤩 Jeg tenker litt sånn at om kjærligheten er stor nok, så vil man ha mest mulig tid sammen, barn eller ei. Kanskje hun endrer mening med tiden?

Anonymkode: 82a8c...37b

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte setter hun deg i fare…..?

Nei, å ha ulike ønsker for livet sitt er ikke noe rødt flagg. Men det kan hende dere to ikke er kompatible.

Husk også at mange kvinner har dårlige opplevelser av å leve med menn, der de har blitt ubetalt hushjelp, vaskehjelp, kokk og organisator - samt ‘sex-dispenser’. Det er stadig flere kvinner, også uten at barn er i bildet, som ikke ønsker å bo sammen med en mann igjen, men heller vil være særboere og kjærester.

Kjenner til og med et godt gift par som bor i hver sin by! Ca en times kjøretur i mellom. De har det så fint sammen :)

Hun har sagt hva hun ønsker. Da blir det opp til deg å kjenne på om dette er en måte å leve på du kan være komfortabel med?

Bare ikke lyv for deg selv, eller tenk at hun sikkert skifter mening bare dere blir sammen og forelska. 

Anonymkode: f04e2...5b2

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

For meg er det er rødt flagg at du er så gira på å flytte sammen. Gir inntrykk av at det egentlig er en hushjelp du ønsker deg.

• Liker 8
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...