mangolassie Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Forleden dag sto jeg og småpratet med en bekjent/kollega i samme yrke mens vi var på et arrangement, og det kom også andre forbi og pratet litt, og mens vi sto flere sammen kom temaet alder og bursdag opp, hvor hun sa at hun faktisk fyller år neste uke. Jeg gratulerte og spurte om hun skulle feire, ikke for å bli invitert, bare for å vise interesse. Deretter sa hun at de skulle feire med en skål/en kveld på et utested, og at jeg "bare måtte komme!". Det er jo hyggelig å bli invitert, samtidig føler jeg på at det ikke akkurat var meningen å invitere meg, og at det var litt sånn tilfeldig. Drar dere på slike ting? Jeg vil ikke være uhøflig og ikke dukke opp, samtidig vil det føles rart å dukke opp med hennes nærmeste venner da jeg ikke anser meg som nær venn. Kan legge til at dette er en veldig hyggelig dame, men jeg strever noen ganger litt med å tolke henne da hun nesten framstår for hyggelig. Overtenkeren i meg lurer på hva du ville gjort? 😅
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 Jeg drar om jeg har tid og lyst. Jeg inviterer alltid mine fire nærmeste venner, og vanligvis noen flere. Hvem andre er litt tilfeldig etter hvem jeg snakker med eller møter i tiden før en feiring. Det er alltid hyggelig og moro å ha med noen som ikke er i den "faste" gjengen! Anonymkode: eb880...469 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 Det kan føles litt som om du er på fisketur når du spør om feiring, men tenker ikke det er flaut om du dukker opp. Anonymkode: 7728d...5e2
Daisy-love Skrevet 11. mars 2024 #4 Skrevet 11. mars 2024 Har du lyst og det er en mer uformell feiring så heng deg på. Hadde ikke hevet meg på si en 50-års dag på leid sted med sendte innbydelser, men det her høres ikke sånn ut. Jeg kunne også ha spurt om folk skulle feire, og det uten og mene å invitere meg selv. Bare sånn ren høflighet. Jeg har vært på noe sånt, og droppet annet, om jeg kan sammenligne med tilsvarende situasjoner. Kjenner du andre som skal? Det hadde også betydd noe for meg da. Litt rart å hive seg på om de er en mer fast vennegjeng. Kom på en situasjon jeg var i for noen år siden hvor jeg hev meg på et større arrangement. Kjente kun den som inviterte og den hadde masse ansvar der, så ikke noen jeg kunne henge meg på, men det ble veldig hyggelig 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå