Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har vært litt sammen med en mann, men som vi begge har visst ikke kan føre noe sted. Jeg ønsker å finne meg en å dele livet med, og har vært klar på det med han. Han er i et forhold, og det er selvfølgelig ikke greit. Men : Han spør nesten hver dag hva jeg gjør for noe, og takler ikke at jeg kanskje er med andre, eller møter noen for en kaffe. Han kan også ringe et par ganger, og hvis jeg ikke tar telefonen kan han skrive " ok, så du vil ikke ha kontakt " Bare fordi jeg ikke tar telefonen hvis jeg f.eks er på trening.

Hvis han ser jeg er aktiv på insta så kan han spørre " trodde du sov", og lure på hvorfor jeg ikke svarer. Virker som han synes det ikke er ok at jeg møter andre.. mens han er sammen med kona si hver eneste dag. Gir ingen mening.

Har han et kontrollbehov..? Eller er det vanlig å spørre hver dag om "hva har du gjort, og hva er dine planer.. "

Anonymkode: 1ac1e...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er kontrollerende. Og det ser heldigvis ut som du skjønner det selv også. Bare å kutte ut. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke normalt. For en irriterende fyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han er kontrollerende.

Han vil ikke ha deg. Men han vil heller ikke at andre skal få deg. Han unner deg ikke noe godt!

Jeg spår at han kommer til å bli et problem for deg fremover, selv om du gjør det slutt.

Kom deg unna, kutt all kontakt.

Du finner ikke en virkelig god mann så lenge du tar til takke med å være nr. 2 for en dårlig mann...

Anonymkode: 84f98...131

• Nyttig 4
Skrevet (endret)

Han høres psyk ut.

Jeg ville blokkert han, hva i all verden skal du med en slik drittsekk i livet ditt?

Trenger du virkelig en utro mann som er gift, kontrollerende, og som blir sint på deg for å ha et liv? Hva mener du en slik gærning kan til tilføre livet ditt, sånn egentlig?

Endret av Blueberrymuffin
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, på tide å gjøre det slutt og dra videre

Anonymkode: 40fca...b55

Skrevet

Og spørre om hva du gjør eller hvilke planer du har er ikke kontrollerende. 

Men å bli irritert over at du ikke tar telefonen, eller at du ikke får lov å være med andre det er kontrollerende. Dette høres desverre ikke ut som noen god plan

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Når man stiller spørsmålet «Er han kontrollerende?» er det så godt som helt sikkert at han er det. Stol på magefølelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det vet du utmerket godt selv.

Han gjør det pga hvordan han holder på selv, fordi han er eiesyk og som en over her sa: Han vil ikke ha deg, men han vil ikke at noen andre skal ha deg heller.

Anonymkode: f5038...808

• Liker 1
Skrevet

Slett, blokker og aldri se deg tilbake.

• Nyttig 1
Skrevet

Dette er klare faresignaler, og du må kommunisere veldig klart at du er på instagram når du vil, møter hvem du vil, og at han ikke kan komme med ekle kommentarer når du ikke kan svare med en gang.
Han manipulerer følelsene dine, og ønsker at du skal ha dårlig samvittighet, unnskylde deg osv. Ikke gjør det.
Dersom han skaper forholdsproblemer uten å engang være i et forhold med deg: Sett ned foten.
Han får mindre respekt for deg jo mer han kan flytte grensene dine for hva du finner deg i av involvering.

Dette er ikke en mann som er grei mot kona si heller.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke en mann som er grei mot kona si heller.

Jeg tenkte det samme.

Anonymkode: f4a2d...485

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang han spør hva du gjør og hva planene dine er, så svarer du at du holder på å ordne deg klar til en date, og at du ikke har tid til å skravle med han. 

Anonymkode: 23857...962

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neste gang han spør hva du gjør og hva planene dine er, så svarer du at du holder på å ordne deg klar til en date, og at du ikke har tid til å skravle med han. 

Anonymkode: 23857...962

Kanskje greit å avslutte med den ene før man starter med den andre? 

Hva godt skulle komme ut av ditt forslag? 

Anonymkode: 35607...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...