AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Vi har en gutt på 8 som egentlig har vært så «enkel». Blid og fornøyd, ikke hadde vi noen trassalder heller. Dette er sikkert ikke normalen, og det kan vel hende det er derfor vi har fått trøbbel nå. ALT er diskusjon. Alt vi foreslår blir nedstemt. Og han kjefter liksom. Men hvis jeg spør hvorfor han er sint, så sier han bare at han ikke vet. Generelt sier han at vi bestemmer alt. Jeg føler ikke egentlig at vi er så strenge, men har selvsagt noen regler, som jeg selv føler ikke er så strenge. Måtte stelle og kle på seg om morgenen selv om det er helg, dusje og vaske håret ca annenhver dag, være med ut for å få frisk luft, kan ikke spise nugatti på skiva til vanlig, må gå på fritidsaktiviteten den dagen han har meldt på når han har sagt han skal, og sånne ting. Føler det er ganske normalt med den typen regler.. Men hva gjør vi? Han blir bare sint når jeg nærmer meg og spør om vi kan prate om det. Sliter med å nå fram når han blir så sint. Vil bare unna. Har ikke avvist ham når han gråter gjennom oppveksten, så jeg forstår ikke hvorfor han reagerer på denne måten. Og synes det er vondt og vanskelig med alle diskusjonene nå. Er det flere enn oss som har hatt det trøblete i den alderen? Hva hjalp? 😓 Anonymkode: 51a18...267
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Sikker på at det ikke er noe som plager han? Noe på skolen f.eks? Det kan jo være en relasjon på noe. Anonymkode: 9a373...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 Bestemmer dere ting som egentlig ikke har noe betydning for dere? Feks klær, farge på tøy etc? Jeg ville begynt å gi han små valg på ting som ikke er så farlig. Her får de og "bestemme" om de skal på trening. Egentlig så må de gå uansett, men det vet ikke de. Vi motiverer og snakker med de, sånn at de selv velger at de skal gå. 8åringen her i hus må pushes en del da. Ville og sjekket om det var noe på skolen som plager han. 6-8år er en vanskelig alder generelt. Her har vi minste på 8år som har funnet ut at han også har meninger og har begynt å krangle med søsken for han vil ha frem sin mening og stemme. Anonymkode: 5c9b7...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå