Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen kjærestepar her som går eller har gått til parterapi? 

Hjalp det dere? Vil dere anbefale å gjøre det?
hva er erfaringen deres? Og hvor langt uti forholdet dukket det behovet opp? 

Hva var hovedgrunnen til at dere kontakt parterapeut? 

Anonymkode: d1c80...441

AnonymBruker
Skrevet

For oss hjalp det mye. Årsaken var gjentatte tillitsbrudd over lengre tid og total mangel på trygghet i forholdet på grunn av det. Vil absolutt anbefale det ja. Vi hadde vært ilag i 7 år da vi gikk noen måneder i terapi. Vi lærte masse nytt om hverandre og oss selv, veldig spennende. 

Noen jeg kjenner går nå i terapi for å finne tilbake til hverandre som kjærester. Hverdagen med jobb, barn, hus og diverse har gjort alt til rutine og de har mye gnisninger seg imellom. Virker som de forstår hverandre bedre nå. Sist vi var på besøk var de kjærlige og hyggelige med hverandre, istedenfor å være småfrekk eller la være å svare den andre. 

Anonymkode: ca667...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Så prisen, var billigere å slå opp

Anonymkode: db1a4...a55

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Familievernkontoret er gratis

Anonymkode: 9c25d...92e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis forholdet er så lite verdt at du tenker det er "billigere" å slå opp, så tenker jeg det forholdet ikke var så "rikt"/bra uansett. 

Anonymkode: 1e31c...fcc

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan foregår egentlig rolig denne parterapien? Hva blir dere spurt om, hva sier dere osv?

Anonymkode: 9c50b...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gått i to omganger. Først trengte vi bare hjelp til å bli enige om økonomisk fordeling. Han overlot altfor mye økonomisk ansvar til meg. Mine penger var liksom våre penger, mens hans penger var hans. Jeg trengte hjelp til å realitetsorientere ham rett og slett. At noen andre sa hvor urimelig dette var, og hjalp oss med å sette opp et regnestykke og påpeke hva han burde bidra med. Det løste den floken. 

Så ny runde om kommunikasjon og fordeling av ansvar generelt. Vi hadde god hjelp i dette også, og forholdet er nå godt. 

Anonymkode: f1c0c...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...