AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Jeg har virkelig hatt kvaler rundt dette. Jeg vet og har selv sett at min venninnes mann er utro. Jeg fikk desverre se med egen øyne hvordan han oppfører seg når kona ikke er i nærheten. Det var sjokkerende oppførsel. Jeg burde sagt fra direkte til ham, men jeg fikk meg ikke til det. Det var alkohol med i bildet, men vi er voksne over 40 år og jeg ser ikke helt noen unnskyldning her. Mannen flørtet heftig, hang på dama, oppførte seg som om denne dama var kona hans og inviterte henne på rommet. Dette er heller ikke første gang! Det har skjedd mange ganger tidligere. Men jeg har ikke fått disse opplysningene før nå, for her vi bor så blander man seg ikke i andres saker. Det er mye på spill for denne familien. Mye!! Jeg blir kvalm av tanken på å fortelle om dette. Hva vil skje?? En skilsmisse er helt ødeleggende for økonomien, familien, så mye! Og jeg har mye kontakt med venninnen min, men jeg får ikke ordene ut av munnen. De har fire unger 😭😭😭, hun jobber bare en liten prosent, han er den som forsørger familien. Vil hun vite om dette?? Det verste er at så mange vet om utroskapen, og alle holder kjeft. Hun blir på en måte en narr oppi det hele, det syns jeg er det verste. Og han snakker dårlig om sin kone til sine utkårede, for å rettferdiggjøre utroskapen (kompisen hans brøt sammen ovenfor meg på festen og fortalte alt). Jeg har unngått alle tilstelninger der jeg kan møte på ham, jeg orker ikke synet av ham. Han gjør meg kvalm!!! Huff....jeg sover dårlig, er i dårlig humør og har det generelt dritt pga dette. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde fått dette i fanget. Anonymkode: 641ff...42d 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Om du skal snakke med noen så snakk med han! Men det er ikke din sak og blande deg i andre sitt forhold så finn noe annet å bruke tida di på. Man kan styre hjernen til å tenke på andre ting. Anonymkode: 59fce...f51 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 Bare å glemme hele greia. Anonymkode: d8c00...85b 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Snakk med ham og si at du vet, og at han bør fortelle henne det. Anonymkode: 10511...625 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Hadde du ønsket at venninnen din fortalte deg om det dersom rollene var omvendt og dette var din mann? Der har du svaret ditt. Anonymkode: 5e12d...c67 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har virkelig hatt kvaler rundt dette. Jeg vet og har selv sett at min venninnes mann er utro. Jeg fikk desverre se med egen øyne hvordan han oppfører seg når kona ikke er i nærheten. Det var sjokkerende oppførsel. Jeg burde sagt fra direkte til ham, men jeg fikk meg ikke til det. Det var alkohol med i bildet, men vi er voksne over 40 år og jeg ser ikke helt noen unnskyldning her. Mannen flørtet heftig, hang på dama, oppførte seg som om denne dama var kona hans og inviterte henne på rommet. Dette er heller ikke første gang! Det har skjedd mange ganger tidligere. Men jeg har ikke fått disse opplysningene før nå, for her vi bor så blander man seg ikke i andres saker. Det er mye på spill for denne familien. Mye!! Jeg blir kvalm av tanken på å fortelle om dette. Hva vil skje?? En skilsmisse er helt ødeleggende for økonomien, familien, så mye! Og jeg har mye kontakt med venninnen min, men jeg får ikke ordene ut av munnen. De har fire unger 😭😭😭, hun jobber bare en liten prosent, han er den som forsørger familien. Vil hun vite om dette?? Det verste er at så mange vet om utroskapen, og alle holder kjeft. Hun blir på en måte en narr oppi det hele, det syns jeg er det verste. Og han snakker dårlig om sin kone til sine utkårede, for å rettferdiggjøre utroskapen (kompisen hans brøt sammen ovenfor meg på festen og fortalte alt). Jeg har unngått alle tilstelninger der jeg kan møte på ham, jeg orker ikke synet av ham. Han gjør meg kvalm!!! Huff....jeg sover dårlig, er i dårlig humør og har det generelt dritt pga dette. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde fått dette i fanget. Anonymkode: 641ff...42d DU FORTELLER DET, DU ER ÆRLIG MED VENNINNEN DIN!!! Mange vet og ingen sier noe. Og du vet men ikke sier noe! Stakkars!!! La hun ta ett eget valg!!! Anonymkode: a3c48...579 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Fortell. For en grusom situasjon å bli holdt for narr. Anonymkode: 3e1c6...523 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde du ønsket at venninnen din fortalte deg om det dersom rollene var omvendt og dette var din mann? Der har du svaret ditt. Anonymkode: 5e12d...c67 TS her: ja. Men jeg har full jobb, er økonomisk uavhengig og jeg hadde spiddet min mann om han hadde gjort dette mot meg. Det er rett og slett litt ulike forutsetninger. Og til dem som sier "snakk med ham". Det er uaktuelt. Han er ikke den type mann man kan "snakke med". Så enten begraver jeg dette, eller så sier jeg fra til kona. Anonymkode: 641ff...42d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 Veldig få mennesker godtar å bli lurt, sveket og bedratt. Ut fra det, vil jeg tro at hun ønsker å få vite dette. Ut fra det du skriver, så forsørger han henne? Er hun i stand til å klare seg på egenhånd? Kan hun være en av de få som bare lukker øynene for det mannen holder på med? Skjønner godt at du syns dette er fryktelig vanskelig. Anonymkode: 3fc36...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 Jeg snakker som den bedratte part: si ifra! Jeg er så takknemlig for at den ene venninna mi varslet meg. De som visste uten å si noe har jeg kuttet ut fra livet mitt. Så vanvittig vondt å vite at de visste og latet som ingenting når vi var sammen… Anonymkode: 59240...537 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig få mennesker godtar å bli lurt, sveket og bedratt. Ut fra det, vil jeg tro at hun ønsker å få vite dette. Ut fra det du skriver, så forsørger han henne? Er hun i stand til å klare seg på egenhånd? Kan hun være en av de få som bare lukker øynene for det mannen holder på med? Skjønner godt at du syns dette er fryktelig vanskelig. Anonymkode: 3fc36...bd3 TS her: Jeg vet faktisk ikke om hun er typen til å godta og late som hun ikke vet. Det kan faktisk hende. Problemet er dette med penger, og at hun er avhengig av ham. Jeg syns han har lite respekt for henne generelt. Men jeg har trodd at de på tomannshånd har hatt det ok. Han er en type "gammeldags" mannsjåvenist som latterliggjør feminisme osv. Hun er selvsagt ekstremt snill 😭. Og litt "skjør" på et vis. Jeg har veldig omsorg for henne, vil at hun skal stå opp for seg selv. Er det ikke typisk at sånne menn finner sånne fine snille damer??? Anonymkode: 641ff...42d 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Bare å glemme hele greia. Anonymkode: d8c00...85b Er du mann du? Anonymkode: cb048...cda 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 Jeg var litt i tilsvarende situasjon. Mannen til en nær venninne var utro og venninnen min var økonomisk avhengig av han. Jeg penset en dag samtalen inn på utroskap og spurte henne, liksom hypotetisk, om hun ville vite det om mannen hennes var utro. Venninnen min skjønte nok hva som lå i det spørsmålet, men hun svarte at hun ikke ville visst. Så da antok jeg at hun ville fortsette livsløgnen sin, og ikke ønsket å bli minnet om det. Vi snakket aldri om det igjen. Et år senere gikk han fra henne, til fordel for en av elskerinnene. Venninnen min tryglet han først om å bli, men da det ikke gikk, tok hun advokat som hjalp henne å få langt mer enn hun trodde hun hadde krav på. I dag klarer hun seg helt fint økonomisk. Alle årene med utroskap er likevel et ikketema. Man skal ikke undervurdere kvinners stolthet... Anonymkode: 70b94...f9d 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg snakker som den bedratte part: si ifra! Jeg er så takknemlig for at den ene venninna mi varslet meg. De som visste uten å si noe har jeg kuttet ut fra livet mitt. Så vanvittig vondt å vite at de visste og latet som ingenting når vi var sammen… Anonymkode: 59240...537 TS her: du ble ikke sint på veninnen din? Jeg er ikke bekymret for det egentlig, men vi bor på en liten plass, det er ikke så lett når det er små forhold. Vi er jo mer avhengig av hverandre her på bygda, enn man er i en by. Vi har veldig mye med hverandre å gjøre. Så om hun velger å ignorere det jeg forteller, så er forholdet vårt ødelagt for alltid. Men det jævla idioten går fri nå, det syns jeg er helt forferdelig. Jeg syns det verste er at han prater stygt om sin kone til disse damene, for å rettferdiggjøre. Det gjør meg veldig sunt på hennes vegen! Jeg er også sint på meg selv for at jeg ikke sa tydelig fra til ham!!!! Jeg var ekstremt feig!!! Anonymkode: 641ff...42d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #15 Skrevet 10. mars 2024 For alt du vet så er hun kanskje fullstendig klar over hva som foregår og har godtatt det i form av at hun ignorerer det hele. Anonymkode: 44f38...835
Bombasi Skrevet 10. mars 2024 #16 Skrevet 10. mars 2024 (endret) Selvfølgelig skal du si det til henne. Her må du kjenne din besøkelsestid. Dere er venninner, og det er ikke i din tid og sted til å ta så store avgjørelser på vegne av henne uten at hun vet noe. Det er ikke du som skal konfrontere eller alarmere mannen hennes. Du skal ta det opp med henne direkte. Og så får du stå med henne i stormen, vell viten om at det ikke lenger ligger hos deg. Din søvnløshet skyldes at du bærer på et valg på vegne av henne. Og i mange tilfeller blir det ansett som et svik. Endret 10. mars 2024 av Bombasi 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var litt i tilsvarende situasjon. Mannen til en nær venninne var utro og venninnen min var økonomisk avhengig av han. Jeg penset en dag samtalen inn på utroskap og spurte henne, liksom hypotetisk, om hun ville vite det om mannen hennes var utro. Venninnen min skjønte nok hva som lå i det spørsmålet, men hun svarte at hun ikke ville visst. Så da antok jeg at hun ville fortsette livsløgnen sin, og ikke ønsket å bli minnet om det. Vi snakket aldri om det igjen. Et år senere gikk han fra henne, til fordel for en av elskerinnene. Venninnen min tryglet han først om å bli, men da det ikke gikk, tok hun advokat som hjalp henne å få langt mer enn hun trodde hun hadde krav på. I dag klarer hun seg helt fint økonomisk. Alle årene med utroskap er likevel et ikketema. Man skal ikke undervurdere kvinners stolthet... Anonymkode: 70b94...f9d TS: dette er faktisk noe som kan skje i denne situasjonen. Jeg syns også den åpenbare utroskapen fra hans side nesten var litt desperat på et vis, som om han ville at folk skulle se og gripe inn. Kanskje han er på jakt etter en vei ut. Men godt forslag. Jeg skal vurdere dette seriøst. Anonymkode: 641ff...42d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #18 Skrevet 10. mars 2024 Hun fortjener å vite hvem hun deler livet med. Livet er verdt mer enn å bruke det med en sånn person uten å ha bestemt seg for det vel viten om sannheten. Anonymkode: 22a4f...e5a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #19 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun fortjener å vite hvem hun deler livet med. Livet er verdt mer enn å bruke det med en sånn person uten å ha bestemt seg for det vel viten om sannheten. Anonymkode: 22a4f...e5a TS: ja, jeg ville ha visst. Men, jeg klarer meg uavhengig av mann. Det er liksom alt rundt som gjør det komplisert. Men hun er verdens fineste menneske og fortjener 10000 ganger bedre enn ham!!! Anonymkode: 641ff...42d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #20 Skrevet 10. mars 2024 Er det ekstremt feigt å gå til søsteren hennes? Hun vet kanskje om jeg bør si fra eller la det ligge. Men da sender jeg denne børa videre, og det kjennes ikke helt bra. Kanskje ville det også øke skammen. Jeg vet for min egen del at det er dette med at "alle andre vet" som hadde gjort størst skade på stoltheten min. Og da blir liksom det å dra inn en søster enda verre. Jeg skulle bare så inderlig ønske det ikke var meg som måtte si fra om dette. Anonymkode: 641ff...42d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå