¤Tiili¤ Skrevet 9. oktober 2003 #41 Del Skrevet 9. oktober 2003 Julekaker lager jeg for kosens skyld sammen med datteren min, for det blir aldri spist opp. Så vi lager hvert år: - pepperkaker - julemenner - sjakkbrett - risboller ååå, jeg kommer ikke på hva de siste heter, men vi lager og et par daim iskaker hver desember! Jeg må spørre, hva er cola kaker? er det så enkelt som det hørest ut? Altså, kaker med cola i?... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irka Skrevet 12. oktober 2003 #42 Del Skrevet 12. oktober 2003 Gidder ikke å bake disse småkakene som ingen spiser lengre. Baker et par store kaker og rundstykker. Det er det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 14. oktober 2003 #43 Del Skrevet 14. oktober 2003 I fjor bakte jeg 7-8 slag, men i år blir det bare noen få. Jeg må alltid ha: -pepperkaker -havreflarn -kokosmakroner I tillegg lager jeg gjerne: -tebrød -serinakaker -sjakkruter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #44 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva i all verden er cola kaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 14. oktober 2003 #45 Del Skrevet 14. oktober 2003 Colakaker kalles også akebrettbrød, for det er slik som mamma langet ut gjennom kjøkkenvinduet da hun bakte til jul, og podene var utenfor og akte på akebrett ned bakken. Hver gang man kravlet til toppen igjen var det bort og stå på snøskavelen og knakke på vinduet Er det ingen som baker lefser lengre? Mamma lager 5-6 lefsesorter i tillegg til småkaker, brød, rundstykker, marsipan, konfekt.. Jeg tror kanskje jeg skal reise hjem og virkelig lære julebakst iår, dvs at jeg gjør det meste mens hun overser. Jeg lærer ingenting av å bare være kjevlesvenn hos henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. oktober 2003 #46 Del Skrevet 14. oktober 2003 Lager bare delfiakake, marsipan, seimenn og polkagriser jeg... Er ikke noe særlig glad i ut og inn kaker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 15. oktober 2003 #47 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg baker -kakemenn -pepperkaker - Berlinekranser - Kokosmakroner - sandkaker -smultringer - serinakaker og mye snacks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 16. oktober 2003 #48 Del Skrevet 16. oktober 2003 Baker ikke så mange sortene, vi spiser ikke så mye likevel. I år skal jeg bake noe sammen med en venninne. Så deler vi kakene mellom oss. Pleier å bake: Peppernøtter Kokosmakroner Brune pinner Kromkaker (det hender vi får dem fra svigermor) I år tror jeg dessuten jeg skal bake mørlefser (tykklefser). Det er kjempegodt og blir nok populært hos ungene . Smultringer får vi fra svigermor. Det går mest i vanlige kaker hos oss. Så i tillegg baker jeg gulrotkake, suksessterte og sjokoladekake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 16. oktober 2003 #49 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg baker berlinerkranser og pepperkaker i hvertfall. Har aldri hørt om colakaker - har noen oppskriften? Det er gøy å prøve noe nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 16. oktober 2003 #50 Del Skrevet 16. oktober 2003 Baker ingenting jeg.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 16. oktober 2003 #51 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg baker ikke. Her blir det kjøpt inn noe i hui og hast. Har alltid veldig liten tid i hele desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 20. oktober 2003 #52 Del Skrevet 20. oktober 2003 Vi er heller ikke så veldig glad i småkaker, men mannen min syns vi må ha litt. Skal vel bake litt med svigermor og litt med mamma tenker jeg Også pleier vi alltid å få av de andre i familien...Det blir alltid noe som bare kastes etter jul skal bake : -Goro -Pepperkaker -Krumkaker Også pleier vi å få rutekaker, Berits brune pinner, sjokoladesnitter, Cookies, kokosmakroner,sandkaker og kransekake. Det morsomme er å se hvilke som forsvinner og hvilke som det ikke går noe særlig av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 20. oktober 2003 #53 Del Skrevet 20. oktober 2003 Det er flere ting jeg har lyst til å lage til jul : Delfiakake Kokosboller Risboller Sara Bernhard kaker Pepperkakehus ! (nå er det så lenge siden at vi har kjempelyst til å lage dette - fra bunnen av, og dekorere med dropsmasse, melis, nonstop og annet digg) Sjokoladekonfekt / marsipankonfekt Mulig vi prøver å lage kakemenn også Ja, som dere ser, er jeg en kakemoms av dimensjoner og liker best konfektkaker ol.l Tørre kaker står ikke så høyt på min ønskeliste, men spiser det gjerne når vi er bedt bort. Vi kommer også til å lage drops/konfekt osv. til å gi bort. : ) Heh, slenger inn denne jeg.... Har noe av samme lista som dengang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. oktober 2003 #54 Del Skrevet 21. oktober 2003 Baker bare kakemenn. Blir ikke spist opp uansett. Resten får jeg fra mamma/bestmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 22. oktober 2003 #55 Del Skrevet 22. oktober 2003 Sarah Bernard og kakemenn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå