AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Jeg trenger litt råd fra andre foreldre her inne. Jeg har ei jente og oppdaget nylig at hun har begynt å være sammen med to gutter fra klassen sin i fritida. Ærlig talt så gjør det meg mistenksom. Jeg har prøvd å oppdra henne til å være forsiktig når det kommer til valg av venner. Hun er bare 13, og jeg føler at hun fortsatt ikke er klar over implikasjonene ved å tilbringe tid med det motsatte kjønn. Jeg vet at det kan virke gammeldags, men jeg vil virkelig at hun skal fokusere på skolen og å bygge sunne vennskap med andre jenter. Nå som hun henger med disse guttene, føler jeg meg virkelig ukomfortabel. Jeg vet ikke hva slags innflytelse de kan ha på henne, og jeg er redd for at det kan føre til at hun havner i situasjoner hvor hun blir misbrukt. Jeg har prøvd å snakke med henne om det, men hun virker ikke bekymret. Hun blir sur og sier at jeg ikke får bestemme hvem hun skal være venn med. Er det noen andre her som har vært i en lignende situasjon? Hvordan håndterte dere det? Anonymkode: 9fe3e...ceb
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Minst 80% for at dette må være tull, håper jeg. Men det finnes mye rare folk der ute, så om dette er alvor så kan jeg love deg at ikke alle vennskap med andre jenter er "sunne" heller. Og nei, du kan ikke bestemme hvem datteren din skal være venner med kun basert på kjønn. Anonymkode: abb40...0e2 22 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 Er dere medlem av en religiøs sekt, eller noe? Det er helt vanlig at jenter har både guttevenner og jentevenner og det viktigste er at hun har noen å være sammen med og ikke er ensom. Lytt til jenta di, vis interesse og vær åpen, men ikke forsøk å kontrollere henne pga dine fordommer og vrangforestillinger, for det ødelegger bare forholdet deres. Anonymkode: 4fd59...696 9
enkefru Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Du kan da ikke bestemme sånt, og jo mer du problematiserer dette, dess mer attraktivt blir det for datteren din å beholde dette vennskapet. Hadde selv mest guttevenner i den alderen. Tror forøvrig dette er en trolletråd…. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Selvfølgelig hadde jeg latt datteren min være venn med gutter. Min bestevenn da jeg var 13 var nettopp en gutt. Om du er bekymret så burde du ta seg en samtale med jenta di og kanskje la henne introdusere deg for de. Gutter betyr ikke automatisk problemer eller misbruk 🙄 Anonymkode: 39899...1be 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Ja best du passer på. Røyker hun weed også? Hun kan bli gravid (ikke kødd). Anonymkode: da68c...83f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja best du passer på. Røyker hun weed også? Hun kan bli gravid (ikke kødd). Anonymkode: da68c...83f Hun kan bli gravid av å røyke weed? Anonymkode: 4fd59...696 1
Grüner Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg trenger litt råd fra andre foreldre her inne. Jeg har ei jente og oppdaget nylig at hun har begynt å være sammen med to gutter fra klassen sin i fritida. Ærlig talt så gjør det meg mistenksom. Jeg har prøvd å oppdra henne til å være forsiktig når det kommer til valg av venner. Hun er bare 13, og jeg føler at hun fortsatt ikke er klar over implikasjonene ved å tilbringe tid med det motsatte kjønn. Jeg vet at det kan virke gammeldags, men jeg vil virkelig at hun skal fokusere på skolen og å bygge sunne vennskap med andre jenter. Nå som hun henger med disse guttene, føler jeg meg virkelig ukomfortabel. Jeg vet ikke hva slags innflytelse de kan ha på henne, og jeg er redd for at det kan føre til at hun havner i situasjoner hvor hun blir misbrukt. Jeg har prøvd å snakke med henne om det, men hun virker ikke bekymret. Hun blir sur og sier at jeg ikke får bestemme hvem hun skal være venn med. Er det noen andre her som har vært i en lignende situasjon? Hvordan håndterte dere det? Anonymkode: 9fe3e...ceb Hæ? Håper dette er en trolletråd. En slik holdning og inngripende sosial kontroll hører ikke hjemme i Norge anno 2024. 4
Sententia Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 Koselig da!!!! Du blir ung bestemor ❤️❤️❤️❤️ Kondomene hun karret til seg under Uke 6 på skolen, har hun nemlig brukt på å lage artige ballonger 😍
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hun kan bli gravid av å røyke weed? Anonymkode: 4fd59...696 Mulig bivirkning av sosialt samvær Anonymkode: da68c...83f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg trenger litt råd fra andre foreldre her inne. Jeg har ei jente og oppdaget nylig at hun har begynt å være sammen med to gutter fra klassen sin i fritida. Ærlig talt så gjør det meg mistenksom. Jeg har prøvd å oppdra henne til å være forsiktig når det kommer til valg av venner. Hun er bare 13, og jeg føler at hun fortsatt ikke er klar over implikasjonene ved å tilbringe tid med det motsatte kjønn. Jeg vet at det kan virke gammeldags, men jeg vil virkelig at hun skal fokusere på skolen og å bygge sunne vennskap med andre jenter. Nå som hun henger med disse guttene, føler jeg meg virkelig ukomfortabel. Jeg vet ikke hva slags innflytelse de kan ha på henne, og jeg er redd for at det kan føre til at hun havner i situasjoner hvor hun blir misbrukt. Jeg har prøvd å snakke med henne om det, men hun virker ikke bekymret. Hun blir sur og sier at jeg ikke får bestemme hvem hun skal være venn med. Er det noen andre her som har vært i en lignende situasjon? Hvordan håndterte dere det? Anonymkode: 9fe3e...ceb Er du seriøs nå? Dersom du er seriøs så trenger du hjelp! Sånn seriøst alvorlig hjelp til å håndtere dine egne tanker, følelser og usikkerheter. Gammeldags er det ikke - ren spikka idioti og dumskap er det - for det har vel aldri vært en tid i historien hvor man ikke fikk være venner med motsatt kjønn? Hadde 2 tette venninner i barndommen, resten gutter. Hadde mine foreldre tenkt som deg eller snakket som deg Hadde de fått beskjed om å ryke og reise.. Anonymkode: 09a00...9c6 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg trenger litt råd fra andre foreldre her inne. Jeg har ei jente og oppdaget nylig at hun har begynt å være sammen med to gutter fra klassen sin i fritida. Ærlig talt så gjør det meg mistenksom. Jeg har prøvd å oppdra henne til å være forsiktig når det kommer til valg av venner. Hun er bare 13, og jeg føler at hun fortsatt ikke er klar over implikasjonene ved å tilbringe tid med det motsatte kjønn. Jeg vet at det kan virke gammeldags, men jeg vil virkelig at hun skal fokusere på skolen og å bygge sunne vennskap med andre jenter. Nå som hun henger med disse guttene, føler jeg meg virkelig ukomfortabel. Jeg vet ikke hva slags innflytelse de kan ha på henne, og jeg er redd for at det kan føre til at hun havner i situasjoner hvor hun blir misbrukt. Jeg har prøvd å snakke med henne om det, men hun virker ikke bekymret. Hun blir sur og sier at jeg ikke får bestemme hvem hun skal være venn med. Er det noen andre her som har vært i en lignende situasjon? Hvordan håndterte dere det? Anonymkode: 9fe3e...ceb Du er nok nødt til å flytte til Amish Land. Anonymkode: e3bd5...375 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 Håper du tuller... Tre av fire av min sønns beste venner er jenter. De er 12 år. De er en nydelig gjeng, og behandler hverandre bra. Skulle ikke de være sammen med han fordi han er gutt? Min beste venn hele oppveksten var en gutt. Det mest fantastiske mennesket jeg har møtt. Anonymkode: 784a6...70f 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #15 Skrevet 10. mars 2024 Tenker denne jenta får et godt forhold til det motsatte kjønn med slike faresignaler fra mor 😅 Er jamen glad jeg er voksen og velger mine egne venner uten innblanding når jeg leser sånt. Har vel minst 70% mannlige venner selv. I barndommen var det vel flest jenter, men du verden så mye drama det kunne bli. Anonymkode: abb40...0e2 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #16 Skrevet 10. mars 2024 Håper dette er tull. Anonymkode: 8c1b4...9c6
Helene Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 Dette er en ny tulletråd. Selvfølgelig kan gutt og jente være venner.
xQueenKx Skrevet 10. mars 2024 #18 Skrevet 10. mars 2024 Kødder du? Eller er du seriøs? Med mindre det er en åpenbar grunn til at hun ikke bør være venn med disse gutta, ser jeg ikke noe problem med det.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #19 Skrevet 10. mars 2024 Min datter har alltid hatt flere gutte venner. Og de har da aldri prøvd seg på noe tull. De passer heller på henne, og beskytter henne. Da hun var 17 år, så ble hun forsøkt voldtatt på en fest, men da kom kompisen hennes, og rev bort den personen, og fikk han kastet ut. En annen gang så ble hun veldig full, da 19 år. Da ringte kompisen til meg, så jeg fikk kommet og hentet henne. De har alltid tatt godt vare på henne, og passet på henne. De ser jo på henne som en søster. Anonymkode: 01bc7...c58
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #20 Skrevet 10. mars 2024 Implikasjoner med å være venner med det motsatte kjønn? Datteren må kunne sette egne grenser, men det gjelder vennskap med begge kjønn. Anonymkode: d1902...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå