Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort, så har vi havnet i en situasjon hvor vår 9 mnd gamle baby kun sovner i senga si hvis han ammes. På dagtid kan han sovne i trillende vogn uten å ha blitt ammet rett før. Men for lurer på dagtid i senga, ved leggetid om kvelden, og hvis han våkner i løpet av kvelden/natta, er det kun amming som er godt nok for å få ham til å sovne. Før var ikke dette nødvendig, men nå blir han plutselig utrolig frustrert og hylgråter uten pupp. Dette gjør meg altfor låst til å være der ved legging om kvelden. I tillegg skal faren snart ta over permisjon, og da må han jo klare å få ham til å sovne uten at jeg er der med puppen. Hva kan vi gjøre for å få dette til å gå? Kan legge til at jeg er litt frustrert fordi mannen gir litt for lett opp etter min mening, og tilkaller meg når babyen gråter. Alle gode tips mottas med stor takk:)

Anonymkode: 625e0...b38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at interessen for smokk = 0

-ts

Anonymkode: 625e0...b38

AnonymBruker
Skrevet

Syng en sang eller fortell et eventyr

Anonymkode: aba3c...731

Skrevet (endret)

Kan babyen ta flaske med utpumpet melk eller MME? Noen barn godtar dette i pappas armkrok, f.eks liggende i sengen i et mørkt rom.

Du har sikkert prøvd det alt, men verdt å foreslå. Kanskje babyen avviser tåteflaskesmokken også? Min gjorde det en periode mellom 3-5 mnd. Så plutselig en dag var det greit igjen, og han tok flaske. Fra da av lot jeg faren gi melk så ofte som mulig (utpumpet morsmelk) slik at babyen ikke skulle "glemme det" og begynne å avvise igjen plutselig.

Så om din baby har nektet tåteflaske før, ikke gi opp, prøv på nytt stadig vekk. Melk gitt i tutekopp er også et alternativ når barnet er blitt så mange måneder som din. Det går ofte lettere enn tåteflaske.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Far må ta over all legging en periode :) og gi flaske eller trøsr. Det blir litt gråt, men det går seg til. 

Anonymkode: 8aeaa...b76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...