alltidberedt Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Jeg har vært sammen med min kjæreste i 7 måneder, har bodd store deler sammen. Nylig hadde vi vår første, store krangel da jeg fant ut at han hadde løyet til meg at han skulle møte en kompis flere ganger, men det viste seg at det var en venninne. De begge jobber med programmering, så de har møtt hverandre flere ganger på kafé der han har lært henne å programmere. Han lovte at det var kun det, men at han ikke ville si til meg at det var en jente fordi han var redd jeg skulle misforstå (jeg har aldri vært mistenksom eller sjalu før). Vi kranglet om dette, men jeg tilga ham fordi han lovte det ikke hadde skjedd noe, de bare var venner og han ville hjelpe henne. Jeg i mine tidligere forhold ville ansett løgnen som en dealbreaker og hadde slått opp med en gang, men denne fyren er ellers en kjempesnill og god fyr, så jeg tilga ham og ville prøve videre. Nå har jeg funnet ut at denne «venninnen», er ikke bare en tidligere bekjent, men altså eksen hans som han var sammen med i to år og hadde slått opp tre måneder før han møtte meg. Jeg fant ut av dette fordi jeg hadde hele veien hadde litt dårlig følelse angående denne venninnen og en kveld spurte jeg rett ut om de hadde en fortid. Han innrømmet da at hun var eksen hans, men at det fortsatt var bare var platonisk og at det ikke har skjedd noe mellom dem utenom at han har hjulpet henne på kafé. Jeg fikk lese chatteloggen deres, og det ser ut som de virkelig bare har møtt hverandre på kafé og snakker mye om programmering. Jeg så også at han hadde sendt en bursdagsgave til henne da vi hadde vært i forholdet i 5 måneder, men han ga ikke meg en bursdagsgave for 1 måned siden. Alle disse løgnene (først at han skulle møte en kompis, deretter løy om at hun kun var en venninne, men egentlig var en eks, gjorde at jeg slo opp på flekken. Han mener at jeg er urimelig da det ikke har skjedd noe mellom dem mens vi har vært sammen, men jeg klarer ikke å tenke meg å fortsette å være sammen med en som har løyet opp i trynet mitt og møtt eksen sin i skjul, enten han har vært fysisk utro eller ikke. Han ber meg om å gi han en sjanse til, men virker ikke som at han ser det fra mitt perspektiv og kaller meg sjalu/mistenksom. Han er 27 år og jeg er 29 år. Hva ville dere ha gjort? Er jeg smålig som anser dette på lik linje som utroskap?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Noe sier meg at de er sammen igjen før påske.. Så nei, jeg skjønner deg Anonymkode: 80adc...93e 10
Motelvibes Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 Ja. Han lyver. Omgås eksen. Gir henne gaver. Han er ikke til å stole på og ikke verdt tida di. Det finnes bedre. Jeg ville ha gjort det slutt på flekken. Livet er for kort til sånt. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Ja, dette hadde vært en grunn til å slå opp. Anonymkode: 31323...059 4
Million Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Dette lukter muffens, som man pleier å si. Ugler i mosen. Du gjør rett i å mistenke at noe kan foregå, og det at han har løyet om dette på flere områder viser tydelig at han HAR noe å skjule for deg, som han ikke vil at du skal få vite. Hvis dette forholdet til eksen var rent platonisk og kun dreide seg om programmering, kunne han jo invitert henne hjem til dere og latt deg hilse på henne, og så kunne de sittet på kjøkkenet og hatt denne programmeringsopplæringen i full åpenhet. Ikke smyge seg "på kafe" og lyve om det. Jeg hater løgn. 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Nei, jeg anser ikke det som utroskap. Anonymkode: 3da9b...139
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Om det var så uskyldig som han vil ha det til så hadde han vært ærlig om dette fra starten av. Anonymkode: 951dc...d3e 5 4
Virrevirrevapp Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 Tja. Bestevenn med eksen er litt tvilsomt. Masse løgner når du ikke en gang har vært sjalu først, def tvilsomt. Spørsmålet er vel hva han gjør for å vise at selv om han løy om dette, er han generelt til å stole på?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 Slå opp? 🤭 Hva slås opp? Anonymkode: 19f6b...259
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 Han er ikke til å stole på, har alltid en unnskyld for å gå bak ryggen din. Når dere har vært sammen såpass kort tid og han husker og gir gave til eksens bursdag, men dropper å kjøpe gave til deg, så viser han hvem han har mest omtanke for. Jeg hadde gjort som deg, gjort det slutt og også kuttet all kontakt med ham. Han vil tilbake til deg, men manipulerer deg med å kalle deg sjalu og mistenksom. Det er ren manipulasjon! Din mistanke var det jo hold i - det er han som har skapt denne situasjonen. Ikke gå tilbake til en slik mann, du vil aldri vite om du kan stole på ham! Anonymkode: e988e...01d 4
alltidberedt Skrevet 10. mars 2024 Forfatter #11 Skrevet 10. mars 2024 Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå): Tja. Bestevenn med eksen er litt tvilsomt. Masse løgner når du ikke en gang har vært sjalu først, def tvilsomt. Spørsmålet er vel hva han gjør for å vise at selv om han løy om dette, er han generelt til å stole på? Ts her. Ja, det er så mye som er tvilsomt at jeg orker ikke å ha dette i livet mitt. Hmm godt spørsmål, han har vært flink til å vise at han er glad i meg ved å tilbringe mye tid med meg og gjøre ting jeg liker som han ellers ikke ville ha gjort. Jeg har hatt det veldig fint med ham utenom denne saken kom til lys, det er derfor jeg lurer på om jeg har overreagert eller om jeg hadde rett ved å gjøre det slutt… Det er så ekstra sårt at han har løyet til meg i flere måneder fordi jeg trodde han var en jeg kunne stole på.
Melus Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Om det var så uskyldig som han vil ha det til så hadde han vært ærlig om dette fra starten av. Anonymkode: 951dc...d3e Dette. Stol på magefølelsen din. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 Det er ikke så lett nei. Han løy nok fordi han var redd for hvordan du ville reagere om at det var eksen sin han skulle møte og hjelpe. Men jeg syns det er veldig dårlig gjort, og jeg hadde mistet tillitten til han om jeg hadde opplevd det samme. Når han har løyet om dette så kan han lyve om andre ting og. Er jo og rart at han gav henne gave men ikke til deg når du hadde bursdag. Nei jeg ville gått jeg også. Anonymkode: 4438f...b44 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #14 Skrevet 11. mars 2024 Jeg anser det ikke direkte som utroskap, men det er helt klart et kraftig tillitsbrudd. Jeg ville slitt VELDIG med å stole på han igjen, og det hadde nok forsurnet hele forholdet. Ikke la deg manipulere til at dette ikke er noen big deal, for det er det. Anonymkode: 46b7a...bda 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #15 Skrevet 11. mars 2024 Hva jeg ville gjort? Sluttet å skrive innlegg med alt mulig av tall, måneder, varighet og aldere. Og kommet meg ut og levd i den virkelige verden. Anonymkode: 8b259...4a0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #16 Skrevet 11. mars 2024 Selv om han ikke har vært utro rent fysisk, så har han gått bak ryggen din. Jeg tror ikke dette tillitsbruddet lar seg fikse og hadde nok gjort det slutt. Du skriver at han er en kjempesnill og god fyr. Men han er jo ikke det når han gjør dette. Å slå tilbake med å kalle deg mistenksom og sjalu når han blir avslørt er bare ren manipulering. Du er ikke urimelig. Du bruker sunn fornuft. Anonymkode: 25063...474 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #17 Skrevet 11. mars 2024 Jeg tror ikke jeg hadde orket å fortsette dette forholdet. Møter eksen bak ryggen din, du finner det ut, han lyver om relasjonen deres, han er mer opptatt av å gi gaver til henne enn til deg, og nå synes han du er den urimelige… Sorry, men det blir mange røde flagg her. Hva annet har han løyet om? Han har tydeligvis en veldig selektivt forhold til sannheten. Det kan godt være at det stemmer at de kun har møttes for programmering. Og at det sånn sett er helt «uskyldig» i utgangspunktet. Men det vil jo alltid være en viss sjanse for at følelser blusser opp, og det er løgnene som er hovedproblemet her, tenker jeg. Han behandler deg respektløst, uavhengig av om det er fysisk utroskap eller ei. Anonymkode: 7681d...148 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #18 Skrevet 11. mars 2024 Jeg synes heller ikke det er i nærheten av utroskap, men både løynen og at han ikke ser problemet med løynen er et problem. Jeg synes også det ville vært mye bedre å invitert henne hjem og sittet på et annet rom hos dere. Hvis han har en historie med sjalu kjærester bør han beklage og si at han ikke skal lyve, ikke beskylde deg for å være sjalu. Anonymkode: 90b14...1ec
Hos Skrevet 11. mars 2024 #19 Skrevet 11. mars 2024 Når han evner å holde slikt skjult og lyve til deg lenge så evner han også å holde andre ting skjult. Som gjør det vanskelig å stole på han rundt andre ting i fremtiden. Kunne bare vært ærlig, så kunne du selv tenkt om dette var greit eller ikke fra start. Om det var så viktig for han å lære henne ting og tang så er hun viktigere enn deg når han holdet det skjult. Synes en slik handling i utganspunktet er veldig spesielt i mine øyne. Å holde kontakt med eks er i utganspunktet rødt flagg når man er i forhold, når det ikke er barn eller lignende som gjør at man må. Synes du gjorde det rette valget. Han har driti seg ut.
Bombasi Skrevet 11. mars 2024 #20 Skrevet 11. mars 2024 (endret) alltidberedt skrev (16 timer siden): Hva ville dere ha gjort? Er jeg smålig som anser dette på lik linje som utroskap? Om ikke utroskap, så er det et grovt tillitsbrudd. Så ja, du har en god grunn til å slå opp. Men ærlig talt, så trenger du ikke grunner til å slå opp. Hvis DU føler at du ikke ønsker å være sammen med han mer, så er det grunn nok til å slå opp. Du er i din beste alder. Ikke finn deg i å bli behandlet respektløst og med mistillit, og ikke finn deg i å leve i et forhold du er usikker på der du leter etter veier ut. Fyren er en løgner og en lurer. Du kan ikke stole på han. Det er en fakta du kan lene deg på for å komme deg ut av det. Endret 11. mars 2024 av Bombasi 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå