Gå til innhold

Hva bør hun betale for å bo sammen med kjærsten og moren hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun går fortsatt på videregående skole, men har fylt 18 år og sånn sett er det vel ikke opp til oss foreldre om hun velger å bo et annet sted enn hos oss. Men hun har jo ikke akkurat noen stabil inntekt. Hvis kjørsten og moren hans vil ha henne hos seg mer permanent, hva er da en rimelig betaling for div boutgifter i en slik situasjon? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tak over hodet + mat?

Mat - 500 kr/uke?

Bolig - hva koster en enkel hybel der hun skal bo? Ta det som maks beløp, gjerne noe mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en samtale du burde ta med moren hans iom at det er der hun skal bo. 

Anonymkode: 2e6f0...44d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mat 4000,- i mnd ? 

Strøm 500,- ? 

Kommunale avgifter (prisene varierer jo veldig ift hvor man bor) (Her vi bor hadde en tredjedel av prisen vært ca 700,- i mnd)

Men du må jo diskutere dette med hun som skal ta henne inn i huset sitt. 

Datteren din trenger jo også forbruksvarer som hygieneartikler osv. 

Anonymkode: b1f74...3e9

AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (2 timer siden):

Tak over hodet + mat?

Mat - 500 kr/uke?

Bolig - hva koster en enkel hybel der hun skal bo? Ta det som maks beløp, gjerne noe mindre.

500 kr i uka på mat? En 18-åring spiser vel heller for nærmere 3000 kr i måneden, så det bør økes. Ellers tenker jeg 500 i måneden for strøm + det svigermor mener er rettferdig for selve boligen. 

Anonymkode: e18b1...2c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte flytte ut dagen jeg ble 18. Flytta til kollektiv. 

Anonymkode: f2fd1...389

AnonymBruker
Skrevet

5000 kr for dekking av mat og forbruksartikler, strøm etc og nie for ulempen med at hun bor der. Jeg synes ikke at hun skal betale andre boutgifter.

Anonymkode: c737d...a79

AnonymBruker
Skrevet

Husk ho kan faktisk søke om bidrag fra foresatt når ho flytter så lenge ho går videregående utdanning,  fram til fylt 21 år

Anonymkode: 30c39...ab0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

500 kr i uka på mat? En 18-åring spiser vel heller for nærmere 3000 kr i måneden, så det bør økes. Ellers tenker jeg 500 i måneden for strøm + det svigermor mener er rettferdig for selve boligen. 

Anonymkode: e18b1...2c9

Eh nei ikkd Alle gjør det

Anonymkode: 50c79...87d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...