Gå til innhold

Kan mor bestemme at far ikke får delta i datters konfirmasjonsselskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier. 

Far ønsker å ha felles feiring, men mor har bestemt at far og fars familie ikke skal være med på selskapet hun har planlagt. Datter sier ingenting, ønsker ikke å ha mening om det. 

Kan virkelig mor bare bestemme dette? 

Anonymkode: e04df...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe lovverk som regulerer slike ting, så ja det kan hun.

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Far må ordne eget selskap til sin familie. 

Anonymkode: 90a8f...f9f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å lage to selskap hvis det er såpass ugreit mellom mor og far, men mor burde være romslig og tenke på at det er datterens dag og ikke hennes. Far burde da bidra økonomisk for selskapet han også. 

Anonymkode: 8f604...a23

• Liker 25
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Noe forteller meg at denne feiringen ikke er for konfirmanten.

Anonymkode: 0a710...3f1

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om sånne tullinger av noen foreldre som ikke greier å sette ungdommen i fokus og samarbeide om en konfirmasjon.  
To selskap for hver sin familie. 
Helt på trynet, og det er psykisk terror for konfirmanten 

Anonymkode: c572f...684

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du ser for deg skulle hindre mor i å ha et selskap som far ikke kommer i? Skal han ringe Politiet og få dem til å ledsage han inn i lokalet? Skal han anmelde mor for manglende invitasjon og så får hun dagbøter til hun har invitert han? Samfunnsstraff for brudd på konfirmasjonsloven paragraf 2a?

Anonymkode: f8193...ea8

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hun kan det. Men det er jo ikke greit. Hos meg var det motsatt. Min mor og hennes familie var ikke velkommen i mitt konfirmasjonsselskap. Det ødela dagen min. 

Anonymkode: 732ae...0c9

• Liker 6
  • Hjerte 14
Skrevet

Ja, det kan hun. Det er et privat selskap.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Huff, jeg blir oppriktig lei meg på konfirmantens vegne. Men hun sier bare alt er greit. Tenker også at dagen er hennes, at det er hennes gjester, ikke mors dag. Da vil det da si at far, farmor, farfar og tanter ikke får delta i selskapet. Det er jo bare kjempetrist. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. 

Huff, jeg blir oppriktig lei meg på konfirmantens vegne. Men hun sier bare alt er greit. Tenker også at dagen er hennes, at det er hennes gjester, ikke mors dag. Da vil det da si at far, farmor, farfar og tanter ikke får delta i selskapet. Det er jo bare kjempetrist. 

Ja, det er trist, men da må far arrangere noe selv.

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. 

Hvorfor vil ikke mor samarbeide med far om å arrangere konfirmasjonen ? 

Anonymkode: c572f...684

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS her. 

Er du stemor?

Anonymkode: 42b20...96d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS her. 

Inviter til selskap med din familie når du har samvær med dattera. Trenger ikke være samme dag som hun konfirmeres.

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig smålig av mor (med mindre det ligger en vesentlig god grunn bak avgjørelsen), men om datter ikke har noen mening om det så må jo det bare bli slik. 

Anonymkode: 4564f...919

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

men om datter ikke har noen mening om det så må jo det bare bli slik. 

Det er jo potensielt en kraftig føring fra mor da om hun har bestemt seg for dette før hun snakker med datteren eller gir visse hint.

Anonymkode: 4e1b2...bab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som overskriften sier. 

Far ønsker å ha felles feiring, men mor har bestemt at far og fars familie ikke skal være med på selskapet hun har planlagt. Datter sier ingenting, ønsker ikke å ha mening om det. 

Kan virkelig mor bare bestemme dette? 

Mor kan nekte far å delta.

Foreldre kan også nekte besteforeldre å delta.

Det var slike problemer som gjorde at min nevø "valgte" å ikke konfirmere seg.

Synd at de "voksne" ikke klarer å la være at sine konflikter gå ut over ungdommen.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det er vel en slevfølge om du ikke er med å betaler for halvparten av alt? Har du tilbudt å betale 50%av lokale, pynt, mat og alt sammen?

Anonymkode: 49db1...0f5

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utrolig smålig av mor (med mindre det ligger en vesentlig god grunn bak avgjørelsen), men om datter ikke har noen mening om det så må jo det bare bli slik. 

Datter kommer i mellom barken og veden - og har i praksis ikke noe å si hvis hun ikke vil ødelegge dagen ennå mer.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo potensielt en kraftig føring fra mor da om hun har bestemt seg for dette før hun snakker med datteren eller gir visse hint.

Anonymkode: 4e1b2...bab

Potensielt, men det blir jo bare en spekulasjon. Den kan jo hende hun stengt tatt ikke bryr seg? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...