Gå til innhold

Dere som går ned 0,5-1 kg i uka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange kcal ligger dere på? Og hvor mye er dere i fysisk aktivitet/trener? 

Anonymkode: a9513...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bromance

Tror jeg ligger på rundt 1500 kcal om dagen. Går en times tur daglig, lite aktiv utover det. Har akkurat begynt. Gikk ned 600 gram første uka, 1,9 kilo forrige uke, så det vil sikkert variere litt hvor mye man går ned hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1500 til 2000 kcal. 

Trener styrketrening og eller cardio, + 15k skritt om dagen. 

Anonymkode: 50971...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt 1800-2500 kcal. Trener lett til moderat tung styrke 2-3 dager i uka og går rundt 13000 steg daglig. 

Anonymkode: d0641...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500-1800 kalorier. Går mye tur med bikkja men vil ille omtale det som trening eller mye aktivitet.

Klarer 1,5-2 pr uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ligger på 1500 ish. Trener en del da. 

Anonymkode: e3170...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har da ingenting å si for deg hvor mange kalorier andre ligger på, du må ligge 7000 i minus i uka for å gå ned 1 kilo i uka.

Anonymkode: 56bf3...f4b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er viktig her er vel hva som er utgangspunktet. En som veier 100 kg og nå spiser 3500 kcal til dagen, trenger jo ikke spise like lite som en som er 70 kg f.eks og vanligvis spiser 2000 kcal.

Anonymkode: 59e80...5a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg gikk ned 25 kg på 25 uker så lå jeg rundt 1600 kcal i snitt. 

Deretter oppjusterte jeg til 1800-1900, med dager innimellom med frie tøyler, til jeg tilslutt stoppet på 45 kg på 1,5 år. Det er 5-6 år siden nå.

Når jeg kom dit så kuttet jeg kcal-tellingen helt, men fortsatte å spise ca. det samme - bare med enda mer utskeielser. 

Nå lever jeg som normalt, og spiser hva jeg vil når jeg vil det - sånn bortsett fra sjokolade, is, kaker, potetgull, smågodt, alkohol osv som jeg nesten holder meg helt unna hver dag og hele året, og veier det samme som jeg gjorde da jeg stoppet på vektreduksjonen. 

Anonymkode: df119...6d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når jeg gikk ned 25 kg på 25 uker så lå jeg rundt 1600 kcal i snitt. 

Deretter oppjusterte jeg til 1800-1900, med dager innimellom med frie tøyler, til jeg tilslutt stoppet på 45 kg på 1,5 år. Det er 5-6 år siden nå.

Når jeg kom dit så kuttet jeg kcal-tellingen helt, men fortsatte å spise ca. det samme - bare med enda mer utskeielser. 

Nå lever jeg som normalt, og spiser hva jeg vil når jeg vil det - sånn bortsett fra sjokolade, is, kaker, potetgull, smågodt, alkohol osv som jeg nesten holder meg helt unna hver dag og hele året, og veier det samme som jeg gjorde da jeg stoppet på vektreduksjonen. 

Meg igjen. 

For øvrig trente jeg lite. Jeg var i aktivitet, sånn type hverdagslig. Kunne gå meg en liten tur, jeg måket snø, klipte gress, gikk gjerne en ekstra tur med støvsugeren osv. Sånn sett var jeg "aktiv", bare ikke med trening. 

Trening gjorde meg ofte svært fysen på noe godt eller mat. Spesielt høyintensitet. Det var dagene med hardest trening at jeg sprakk på kaloriene. Både samme dag, og dagen etterpå. Suget etter noe å spise fjernet effekten av treningen. Dessuten øker man muskelmassen ved å trene, og det skaper misvisninger med tanke på vekta. Jeg ønsket å gå ned i vekt. Jeg ønsket framgang. Jeg ønsket mestring. Når jeg ikke fikk utslag på badevekta, så ble jeg umotivert, lei og oppgitt. Derfor holdt jeg meg unna trening. Treningen begynte jeg mer med ETTER at jeg hadde gått ned i vekt. Iallfall lettere trening. Da så jeg også resultatene av treningen bedre, fordi musklene vises bedre. 

Så å trene hardt når du skal gå ned i vekt kan på mange måter være imot sin hensikt. Isåfall bør du stå imot matsuget, samt legge bort badevekten for å finne fram målebåndet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tilbake i ordinær form nå. Jeg teller ikke kalorier, må bare unngå godteri og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold og svar til dette. 

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1600 for dagen. Trener ingenting. Jobber i barnehage så har en aktiv jobb da.

Anonymkode: f2c61...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå ned 1 kg må du forbrenne 7000 kcal. Du bør finne ut hvilket kaloriforbruk du har per dag selv, og regne ut hvor mange kcaldu må ligge på hver dag for å kunne gå 3500-7000 kcal i underskuff per uke.

Hvor mye ditt dagsbehod i utgangspunktet er, er ikke nødvendigvis det samme som hva andre har. Selv om noen kanskje må ligge på en diett på 1400kcal/dag for å oppnå samme nivå, er det mulig andre må ligge på 1800kcal/dag. Det som påvirker er i hovedtrekk kjønn, alder, vekt i dag, aktivitetsnivå i hverdagen (beveger du deg mye / type jobb / trener du).

Husk også at kroppen lever i sykluser. Selv om du følger kaloriutregningene slavisk, så kan du en uke gå ned f.eks. 0,2 kg, neste uke 1,5 kg osv. Dette kan ha med når på døgnet du veier deg, når du sist spiste, f.eks. påvirkning av mensen, mye/lite vann i kroppen. Ha tålmodighet, og se utviklingen over tid.

Endret av memi
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...