Gå til innhold

Klær som ligner på polyester men som er naturmateriale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker en del bluser, men ser mange av dem er i polyester. Hvilke naturmateriale kan ligne på polyester av utseende? Har bare bomulls-skjorter, men de ligner i hvert fall ikke 😅 Hilsen nybegynner... 

Anonymkode: 38645...f82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Viscose og silke 

Anonymkode: f2b41...ee4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk takk 🙏

Anonymkode: 38645...f82

Skrevet

Viskose regnes ikke som naturfiber, men syntetisk. Dette er fordi det er svært lite igjen av de opprinnelige cellulosefibrene etter bearbeiding. Viskose trekker mye vann, tørker sakte, og krøller noe helt vanvittig, i motsetning til polyester. 

Jeg hater viskose. Men det er meg, da.

• Liker 1
Skrevet
every woman skrev (1 minutt siden):

Viskose regnes ikke som naturfiber, men syntetisk. Dette er fordi det er svært lite igjen av de opprinnelige cellulosefibrene etter bearbeiding. Viskose trekker mye vann, tørker sakte, og krøller noe helt vanvittig, i motsetning til polyester. 

Jeg hater viskose. Men det er meg, da.

Helt enig med deg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Silke. Ren silke er best, men dersom du vil ha et lettstelt materiale som ikke krøller seg, kan du se etter silke med 5 til 10 prosent spandex/lycra/elastan. Mye av ren silke ellers krever damping (eller stryking, men det er mer tungvint) om du vil være krøllefri, men det kan også gå bra om du henger blusene pent opp på henger når de er våte.

Anonymkode: c9e4a...9a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lyocell synes jeg er veldig bra 🤗

Anonymkode: 1e546...290

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...