Samantha Skrevet 3. februar 2006 #1 Skrevet 3. februar 2006 Ein kan sjølvsagt både leve max her og no, samtidig som ein har planlagt framtida. Men kva gjer du mest? Eg er ein no-person. Har aldri hatt planar lenger fram enn 6 mnd trur eg. Og oftast når eg skal noko, så ombestemmer eg meg tusen gangar først. X-en min sa det var håplaust å avtale noko med meg. For eksempel kva vi skulle finne på lørdagane, for eg visste aldri før i 18-19-tida på lørdagen kva eg ville Det er bittelitt overdrevet syns eg, men... No er eg begynt på ei 4-årig utdanning (etter mykje "tull" etter vidaregåande), men eg anar ikkje om eg kjem til å fullføre. Er så mykje anna eg vil.... Skulle virkelig ønske eg klarte å sjå litt lenger fram i tid av og til...
Gjest Nemesis Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 (endret) Jeg er ikke så glad i å planlegge langt fram i tid. Jeg liker å ta tingene mer som de kommer - gjerne planlegge, men helst da planer som skal foregå iløpet av forholdsvis kort tid. Jeg planlegger for eksempel sjelden hva jeg skal gjøre i hverdagen (på fritiden min) lengre enn dagen i forveien, eventuelt kan jeg også godt ta det på sparket der og da om dagsformen er slik Derfor er spørsmål som "Hva skal du i helgen da ?", som kommer på tirsdag helt ute i det blå for meg, her tar vi det meste på sparket. Jeg er ikke så veldig tåmodig av meg, og sliter hardt med å vente på ting som jeg vet skal skje langt fram i tid. Endret 3. februar 2006 av Nemesis
Gjest King James II Skrevet 3. februar 2006 #3 Skrevet 3. februar 2006 Jeg planlegger nesten aldri framtiden..Så jeg lever mest i nuet..
Arkana Skrevet 3. februar 2006 #4 Skrevet 3. februar 2006 Ikke så lett å si. Jeg liker å planlegge og tenke på framtiden, men prøver stadig å minne meg selv på å ta vare på nåtiden og nyte denne dagen for det den er. Jeg planlegger ikke hverdagene noe særlig, annet enn f.eks. å lage ukemeny i forkant og lignende, men det er av rent praktiske grunner.
Gjest Hel Skrevet 3. februar 2006 #5 Skrevet 3. februar 2006 Jeg tenker ikke akkurat fram i tid men lever aldri nå.. går alltid rundt å venter på at noe nytt skal skje og på at livet skal 'begynne'. Klarer ikke slutte heller. Kjedelig.
Gjest GreenSky Skrevet 3. februar 2006 #6 Skrevet 3. februar 2006 Begge deler. Synes egentlig det er litt klisje, det med å leve i fortiden, nuet, eller framtiden. Hvorfor ikke nyte alt?
Lassie Skrevet 4. februar 2006 #7 Skrevet 4. februar 2006 Tror jeg signerer Grønnsky sitt innlegg jeg... Jeg husker fortiden godt, prøver så godt jeg kan å leve i nuet, også drømmer jeg om fremtiden. Sånn litt av hvert, med andre ord...
Gjest Aimable Amie Skrevet 4. februar 2006 #8 Skrevet 4. februar 2006 I alle år har jeg sett fram til det ene og det andre. Når ungene var babyer så gledet jeg meg til de ble større. Jeg gledet meg til jeg skulle bygge hus ... osv osv.. Nå har jeg store barn og nytt hus og har begynt å leve litt mer her og nå ... Jeg elsker livet mitt akkurat nå og har ingen behov for å rushe avgårde lenger.
Karro Skrevet 4. februar 2006 #9 Skrevet 4. februar 2006 Liker å planlegge litt, men samtidig så vet jeg jo at det ikke alltid går som man planlegger, så jeg planlegger jo med forbehold.... Men det jeg planlegger er gjerne ting som skal skje noen uker/måneder frem i tid, det som skal skje i kveld eller i morgen og sånn bestemmer jeg meg aldri for før i siste liten - kan vere ganske spontan til tider...
Saeria Skrevet 4. februar 2006 #10 Skrevet 4. februar 2006 Mye av det jeg fordriver tiden min med akkurat nå, er ting som gjøres i nuet, men med tanke på fremtiden. Dette er alt skolearbeidet mitt, som forhåpentligvis sikrer meg en fremtid på det studiet jeg ønsker. Når jeg tar meg fri fra dette, nyter jeg bare livet for det det er.
Gjest Jalileh Skrevet 4. februar 2006 #11 Skrevet 4. februar 2006 Begge deler. Synes egentlig det er litt klisje, det med å leve i fortiden, nuet, eller framtiden. Hvorfor ikke nyte alt? ← Jeg liker å drømme om fremtiden jeg, samtidig som jeg også lever i nuet.
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2006 #12 Skrevet 4. februar 2006 Jeg er litt sånn begge deler, noe planlegger jeg, for eksempel sånn som utdannelse og lignende, mens for det meste så lever jeg i nuet og tar det dag for dag Litt kjipt å sitte der 10 år frem i tid å ha fått det som du ville, men du innser at du ikke har levd på x antall år..
Gjest 2324 Skrevet 4. februar 2006 #13 Skrevet 4. februar 2006 Når det gjelder viktige ting liker jeg å ha ha en plan, men når det kommer til hverdagslige og "ubetydelige" ting, er jeg veldig spontan.. Så jeg gjør også litt av hvert..
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #14 Skrevet 4. februar 2006 Jeg liker i grunnen å planlegge, men er likevel åpen for mer spontane innfall. Ved feks reiser, så er halve gleden for meg selve planleggingen
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #15 Skrevet 4. februar 2006 Jeg prøver å leve i nuet og jobber medå bli flinkere. Før levde jeg veldig slik at jeg bare så frem i tid, så frem mot en kjip greie som skal skje, men det nytter jo ikke.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #16 Skrevet 4. februar 2006 Jeg lever selvfølgelig i nuet. Hva ellers.
Gjest Aurélie Skrevet 4. februar 2006 #17 Skrevet 4. februar 2006 (endret) Jeg forsøker å leve her og nå. Men samtidig har jeg masse forhåpninger til fremtiden. Jeg liker å sette meg langsiktige mål, å ha noe å jobbe mot. Av og til må jeg minne meg på å nyte hverdagen, jeg har nok en tendens til å tenke at "om ett år skal jeg gjøre ditt og datt", "om en stund blir alt bra". Som om alle brikkene i puslespillet skulle falle på plass frem i tid. Endret 4. februar 2006 av Aurélie
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #18 Skrevet 4. februar 2006 Jeg lever nok mest i fortid og fremtid.
Gjest Aloha Skrevet 5. februar 2006 #19 Skrevet 5. februar 2006 Lever mest i nuet, føler jeg selv, men planlegger også en del fremover. Ikke langt fremover i tid, men liker å planlegge litt, de neste ukene/månedene, ferier/happenings etc. Men vil helst ha en del "hull" slik at det er mulighet for spontane planer underveis. Hverdagene tar jeg dag for dag. Nyter å være akkurat der jeg er i livet nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå