Proaktiv Skrevet 10. mars 2024 #1 Del Skrevet 10. mars 2024 Vi må bare innse at Trump og Orban (Ungarn) er like redd for Putin som Lukasjenko (Belarus) og enkelte andre stater er. Trump har jo på sett og vis signalisert at han ikke lenger demokrati fordi han ser opp til Putin (og Orban ser opp til Trump). For Orban og Ungarn er det ant ingen krise å støtte Putin. Så snart Ungarn er kastet ut av Nato og EU vil Putin strekke frem en hånd til Orban og alle andre ledere som er redd for Putin. Men jeg tror ikke dette er noen fordel for Usa og Ungarn selv om deres ledere mener det. Det har ihvertfall ikke gitt noen bedre levekår for folket i Belarus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 16. mars 2024 #2 Del Skrevet 16. mars 2024 Tråden er ryddet for ryktespredninger, brudd på underforumets retningslinjer og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 16. mars 2024 #3 Del Skrevet 16. mars 2024 Proaktiv skrev (På 10.3.2024 den 18.59): Vi må bare innse at Trump og Orban (Ungarn) er like redd for Putin som Lukasjenko (Belarus) og enkelte andre stater er. Kanskje det. Orban var frem til 2010 en sterk kritiker av Putin. Han møtte Putin på et politisk møte i Russland og foretok da en politisk helomvending. Det er mulig at han har blitt presset med ubehagelige opplysninger av russisk etterretningstjeneste. Det samme kan ha skjedd med Trump, men det blir spekulasjoner. Mesteparten av gassleveransene og oljen kommer også fra Russland til Ungarn. Men, begge landene anklager også Ukraina for å beslaglegge deres historiske territorier. Transcarpathia i Orbans tilfelle og selvfølgelig Krim og Donbas i Putins hoff. Orban er like ustabil og uforutsigbar som Trump og begge er mer opptatt av sitt selvbilde enn sine landsmenn ve og vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 17. mars 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 17. mars 2024 Callista skrev (15 timer siden): Kanskje det. Orban var frem til 2010 en sterk kritiker av Putin. Han møtte Putin på et politisk møte i Russland og foretok da en politisk helomvending. Det er mulig at han har blitt presset med ubehagelige opplysninger av russisk etterretningstjeneste. Det samme kan ha skjedd med Trump, men det blir spekulasjoner. Mesteparten av gassleveransene og oljen kommer også fra Russland til Ungarn. Men, begge landene anklager også Ukraina for å beslaglegge deres historiske territorier. Transcarpathia i Orbans tilfelle og selvfølgelig Krim og Donbas i Putins hoff. Orban er like ustabil og uforutsigbar som Trump og begge er mer opptatt av sitt selvbilde enn sine landsmenn ve og vel. Dette er jeg enig i. Og det med Transcarpathia visste jeg ikke. En ny informasjon for meg ettersom jeg ikke hadde mine beste karakterer i historie 😅, men jeg ville motsatt meg at Sverige eller Danmark ville forsøke å ta tilbake Norge eller Norge skulle forsøke å ta tilbake Hjemland og Herjedalen (Norge var forøvrig et eget land før en ærekjær dansk dame gift med en norsk konge ga Norge til sitt hjemland Danmark). Likevel er det slik at landegrenser har skiftet i tusen år. Vi burde ha kommet så langt i 2024 at gamle grenser ikke er et problem slik Putin beskriver det. I så tilfelle skulle Kina gått til krig mot Russland der det er områder (Mandsjuria) Russland har tatt fra Kina og Japan. Men det ser ut til at det ikke noe Putin ønsker å gi tilbake. Men tilbake til Putin og Trump. Om Putin forsøker å gå inn i Europa fra øst tror jeg han skal slite pga manglende ressurser de neste 10 årene. Men om han får hjelp av Trump som støtter Russland ved å gå inn i Europa fra vest (fordi Trump vil gi Putin den seieren) tror jeg Europa likevel taper selv om det skjer de nærmeste årene. I et slikt senario blir det viktig og at Europa holder ut til Putin og Trump ikke lenger eksisterer eller er i en maktposisjon. Slik sikkerhet tror jeg faktisk det Amerikanske militæret vil stå for ved å nekte å adlyde slik ordre fra Trump. eller andre facister. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå