Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en pute på boligmesse. Angrer da denne ikke var noe god for meg. Man har vel annen type angrerett når man handler utenfor selgers faste salgssted, vil det da si jeg kan angre på denne, selv om det er pute?

Anonymkode: 892e3...c8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Angrerett messer

Anonymkode: eb994...f55

Ja, så den, men gjelder det også typ puter? mtp at det er et hygieneprodukt?

AnonymBruker
Skrevet

Angrerettsloven gjelder ikke når det er snakk om hygieneprodukter som en pute da er.

Anonymkode: 0ab39...2f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Angrerettsloven gjelder ikke når det er snakk om hygieneprodukter som en pute da er.

Anonymkode: 0ab39...2f1

Joda, om den fortsatt er imnpakket/forseglet.

Anonymkode: dafa3...f5d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjøpte en pute på boligmesse. Angrer da denne ikke var noe god for meg. Man har vel annen type angrerett når man handler utenfor selgers faste salgssted, vil det da si jeg kan angre på denne, selv om det er pute?

Siden du skriver at puten "ikke var noe god for meg", så har du altså brukt varen. Da kan du normalt ikke angre kjøpet eller heve kjøpet. Angreretten gjelder ubrukte varer der emballasjen er inntakt. Med mindre selgerfirmaet har sine egne spesielle regler/garantier gitt overfor kundene, da. Som f.eks. Ikea har med sine madrasser, der de lover angrerett/pengene tilbake hvis du har prøvd den i 90 dager og ikke er fornøyd. Dette er noe de ikke er pålagt ved lov selvsagt, men en garanti Ikea selv har laget og tilbyr sine kunder. Da kan kunden returnere et brukt hygieneprodukt (som jeg antar Ikea må kaste, da de ikke kan selge madrasser som er brukt)

Vet du om det var noen slike garantier på din pute gitt av produsenten/selger på messen?

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utenfor ordinært utsalgsted har man 30 dagers angrerett. En messe går under dette. Men det gjelder selvfølgelig ikke hvis originalemballasjen er brutt og produktet er brukt.

Anonymkode: 74a81...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...