Gå til innhold

Akkurat fått mensen etter anoreksi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg har akkurat fått tilbake mensen etter anoreksi, så er vel på syklus nr 3 nå. Det jeg lurer på er det her i forhold til cravings, fordi jeg har helt _sinnsyke_ cravings under mensen. Det er nærmest fysisk umulig å stå i mot, og jeg spiser alt jeg kommer over. Er dette normalt, eller kan det være fordi jeg fortsatt er litt i ubalanse etter anoreksi? Jeg er normalvektig nå, så det står ikke på det. Bare skjønner ikke hvordan det kan være normalt å ha det på den måten her..

Anonymkode: 6a423...892

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei!
Jeg har akkurat fått tilbake mensen etter anoreksi, så er vel på syklus nr 3 nå. Det jeg lurer på er det her i forhold til cravings, fordi jeg har helt _sinnsyke_ cravings under mensen. Det er nærmest fysisk umulig å stå i mot, og jeg spiser alt jeg kommer over. Er dette normalt, eller kan det være fordi jeg fortsatt er litt i ubalanse etter anoreksi? Jeg er normalvektig nå, så det står ikke på det. Bare skjønner ikke hvordan det kan være normalt å ha det på den måten her..

Dette bør ingen svare på her sånn om hvorfor konkret. Spør din lege eller tidligere anoreksi behandler. 

Generelt. Noen er ekstra søtsyke, andre gråter og hater livet,noen blir skam kåte...PMS er PMS..  

Anonymkode: 4932e...f75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette bør ingen svare på her sånn om hvorfor konkret. Spør din lege eller tidligere anoreksi behandler. 

Generelt. Noen er ekstra søtsyke, andre gråter og hater livet,noen blir skam kåte...PMS er PMS..  

Anonymkode: 4932e...f75

Da kan man svare på om det er normalt eller ei da, og om man opplever det selv. For det virker veldig ekstremt om man skal ha det sånn her hver måned.... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide alltid å få sykt lyst på sjokolade og stappet i meg en hel plate. Dette gjaldt spesielt første dagen av mensen, før det roet seg.

Anonymkode: 0c087...9f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg pleide alltid å få sykt lyst på sjokolade og stappet i meg en hel plate. Dette gjaldt spesielt første dagen av mensen, før det roet seg.

Anonymkode: 0c087...9f7

Er akkurat sånn jeg har det, de 1-2 første dagene er verst... Men jeg klarer ikke ha det sånn hver måned?! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har det på samme måte. Jeg raider skapene for det jeg kan finne og trykker i meg til jeg bli uvel. Samboeren min spiser absurde mengder med brødskiver når hun har det. Det starter gjerne ett par dager før og gir seg ett par dager etter mensen har startet. 

Anonymkode: cd453...bde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt anoreksi, men mistet mensen som 20- åring fordi jeg ble tynn av stress på jobb. Da den kom tilbake hadde jeg økt matlyst rett før mensen. De fire dagene jeg blør er jeg kvalm og oppblåst. Får noen ganger kraving på Mac n cheese da( eller mozarella/ pesto og tomater)

Anonymkode: 33bb3...bd0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke cravings. Men siden andre får det, er det tydeligvis normalt. Hvorvidt det er normalen for deg, er kanskje litt tidlig å si?

Godt å høre at du har blitt normalvektig igjen❤️

Anonymkode: 5691e...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt. 

Anonymkode: 57ac9...6e1

AnonymBruker
Skrevet

Veldig normalt. Det er skikkelig ubehagelig sug, men det gir seg i løpet av et par dager.

Anonymkode: 51f45...1fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...