Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp!! Er det jeg eller venninne som er på bærtur? 

Jeg har flyttet ganske langt unna der jeg egentlig bodde. Jeg har parallelt med flytting langsomt startet prosessen med salg, men forventet i dagens marked at det ville ta laaang tid å selge. 

Har fått veldig mye kritikk fra de fleste rundt meg pga flyttingen da jeg har barn som også måtte bytte miljø. 

Barna stortrives forøvrig nå i nytt miljø og alt lover godt for oss alle.

Etter noen mnd på nytt sted ble det gamle huset nå solgt. 

Jeg har ikke delt prosessen med salget til noen  andre enn nærmeste familie fordi jeg trengte å ta disse avgjørelsene uten andres kritikk og innblanding. 

For 2 uker siden snakket jeg i tlf med min venninne og hun advarte meg da og sa at jeg for guds skyld ikke måtte forhaste meg med salg. Jeg sa da at jeg ville avvente med salg til nærmere sommer i den tro at det faktisk ville gå så lang tid. 

Men nå ble huset solgt etter bare 1 uke på markedet. 

Jeg har jo egentlig løyet for henne, og kjenner at det ikke føles godt. 

Samtidig er hun nå fly forbannet på meg fordi jeg ikke har fortalt sannheten om salget og hun vil nå ikke snakke med meg. 

Som jeg sier t henne så er det jo ingen andre som heller har visst om dette, men hun har jo likevel rett i at jeg løy…

Jeg trodde oppriktig det ville ta tid, og kjente på et sterkt behov for å beskytte meg selv mot hennes kritikk. 

Hvordan løser jeg denne floken? 

Har forsøkt å forklare at jeg ikke en gang fortalte mine søsken om det, men hun er rasende… 

Forstår henne, men kjente samtidig at der og da var det riktig å beskytte meg selv og bare kjenne inn hva som var rett for meg… 😢

Trenger råd til hvordan jeg skal gripe dette ann…

og nei- det er ikke et alternativ å kutte henne ut

Anonymkode: 7b4ad...8a0

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres jo ikke helt god ut hvis hun hisser seg opp ovre noe sånt. Det har da vel ingenting med henne å gjøre? Har du meldeplikt?

Anonymkode: 4586c...e0e

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du har beklaget at du løy og prøvd å forklare. Hun er sinna og, trenger tid til å komme over det.

Beste er vel å vente til stormen er over. Vennskapet tåler det hvis det er et godt forhold dere har. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun høres jo ikke helt god ut hvis hun hisser seg opp ovre noe sånt. Det har da vel ingenting med henne å gjøre? Har du meldeplikt?

Anonymkode: 4586c...e0e

Nei, men jeg sa jo faktisk at jeg ville vente. Noe som jo ikke var sant med tanke på at prosessen med salg var godt i gang… 

Så jeg løy jo. - med baktanken om å beskytte meg selv og i troen på at prosessen ville ta lang tid…

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hun er sikkert ikke sint for at du løy om salget, men fordi du har dratt barn opp med rota pga. en ny kjæreste. For det er vel det du har gjort?

Anonymkode: d0967...5ee

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg sa jo faktisk at jeg vilvar nle vente. Noe som jo ikke var sant med tanke på at prosessen med salg var godt i gang… 

Så jeg løy jo. - med baktanken om å beskytte meg selv og i troen på at prosessen ville ta lang tid…

ts

Skjønner godt du skjermet deg for temperamanget. 

Anonymkode: 0bca1...d08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en venninne som ikke er verdt å samle på, spør du meg. Er likt som ved graviditet, mange som «lyver» til venninner om hvorfor de ikke drikker alkohol, fordi de vil holde en veldig tidlig graviditet for seg selv en stund. 

si det som det er, du trenge ro, og følte du måtte lyve for å få det. Det sier jo litt om vennskapet deres? 

Anonymkode: b7ad6...713

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du fikk et tilbud du ikke kunne gå glipp av - med salget altså. Men at planen var å vente med å selge.

Men hvorfor er hun så forbanna??? Hun har da ingenting med dette å gjøre, og hva bryr det henne om du får solgt eller ikke - og når? Hun høres gærn ut.

Anonymkode: 92fff...9b0

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun er sikkert ikke sint for at du løy om salget, men fordi du har dratt barn opp med rota pga. en ny kjæreste. For det er vel det du har gjort?

Nei faktisk ikke. 
jeg flyttet for å få et av barna ut av en svært vanskelig skolehverdag!! 
og valget har nå endelig gitt barnet ro og glede ved å gå på skolen igjen! 

• Liker 7
  • Hjerte 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Uansett om det var tilfellet er det vel noe spesielt å bli rasende på den måten ts beskriver?

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

altså... jeg skjønner ingen av dere. skjønner ikke at man gidder å lyve til noen om noe sånt, og skjønner heller ikke at man blir rasende for det, selv om jeg hadde blitt litt satt ut om en venninne løy om noe så merkelig. folk kan mene at du bør vente, og du sier "jo, det ville kanskje vært best, men jeg vil prøve uansett, for jeg vil bli ferdig med det."

det virker så mye enklere at det er veldig merkelig å lyve om.

Anonymkode: 0fe41...58a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner du løy når hun maste og tenkte hun kunne bestemme hva du skulle gjøre. 

Si bare at du ikke trodde noen ville vise interesse, men dere tenkte gjøre et forsøk før dere evt skulle prøve på nytt i juni. Også var noen plutselig interessert og dere ville ikke gå glipp av en kjøper. Maser hun mer før du si "ditt liv dine avgjørelser, mitt liv, mine avgjørelser".

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

altså... jeg skjønner ingen av dere. skjønner ikke at man gidder å lyve til noen om noe sånt, og skjønner heller ikke at man blir rasende for det, selv om jeg hadde blitt litt satt ut om en venninne løy om noe så merkelig. folk kan mene at du bør vente, og du sier "jo, det ville kanskje vært best, men jeg vil prøve uansett, for jeg vil bli ferdig med det."

Ja det er jeg 100% enig i. 
Samtidig har jeg fått så mye kritikk fra alle rundt denne flyttingen og kjente at jeg ikke orket mer kritikk. 
Og jeg visste jo at hun var en av kritikerne. 
Fikk kjeft nok i perioden før salget som det var…
Jeg tok et dramatisk valg for å hjelpe ett av barna mine- og valget har så langt vist seg ekstremt riktig. 
Likevel har det vært en vanskelig beslutning og prosess og jeg trengte bare å skjerme meg.  
Det biter seg jo bak nå, men føler likevel at det der og da var riktig å lyve. 

Nå må jeg bare komme meg ut av denne kjipe floken. 
Forstår jo at hun føler seg såret..

• Liker 3
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt skuffet om en venninne løy til meg. 

Anonymkode: 38f9f...763

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er jeg 100% enig i. 
Samtidig har jeg fått så mye kritikk fra alle rundt denne flyttingen og kjente at jeg ikke orket mer kritikk. 
Og jeg visste jo at hun var en av kritikerne. 
Fikk kjeft nok i perioden før salget som det var…
Jeg tok et dramatisk valg for å hjelpe ett av barna mine- og valget har så langt vist seg ekstremt riktig. 
Likevel har det vært en vanskelig beslutning og prosess og jeg trengte bare å skjerme meg.  
Det biter seg jo bak nå, men føler likevel at det der og da var riktig å lyve. 

Nå må jeg bare komme meg ut av denne kjipe floken. 
Forstår jo at hun føler seg såret..

Hadde bare bedt henne drite og dra. 

Anonymkode: 89652...8db

• Liker 5
Skrevet

Venninnen din høres litt merkelig ut. Hun har da ingenting med boligsalget å gjøre, så hvorfor er hun sur?  Jeg kan ikke forstå at noen kan bli sur på andre pga noe som dette. Hun bestemmer jo ikke hva du skal gjøre.... Du trodde det ville ta lang tid å selge boligen, men det gikk fortere enn du trodde. Det er jo ikke mer enn det. 

Og til de som kritiserer deg pga valget med å flytte - du kan heve deg over de og vite det at du gjorde det riktige for barnet ditt. Eventuelt så kan du si til de hvorfor dere flyttet. Kanskje det får dem til å holde munn?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bra sagt! 

Anonymkode: 38f9f...763

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe du skal be om unnskyldning for. Dette er ting som ikke har noe som helst med henne å gjøre.

Og her er et generelt råd til deg: Ikke involver andre i dine beslutningsprosesser. Fortell om det du har bestemt deg for etter at beslutningen er tatt. Noen tror nemlig de har rett til både å mene og bli hørt!

Anonymkode: 216cc...fa6

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke noe du skal be om unnskyldning for. Dette er ting som ikke har noe som helst med henne å gjøre.

Og her er et generelt råd til deg: Ikke involver andre i dine beslutningsprosesser. Fortell om det du har bestemt deg for etter at beslutningen er tatt. Noen tror nemlig de har rett til både å mene og bli hørt!

Anonymkode: 216cc...fa6

Takk! Dette var en god påminnelse 🙏 

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jammen hva faen da menneske!? Hvorfor i helvete skal en venninne på død og liv få vite alt? Forteller du din når du har mensen og eller?

Anonymkode: 70cb3...e47

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...