Gå til innhold

Hadde du turt å leie av noen med katt fra før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens. 

Jeg trenger virkelig råd etter å ha vært på leiting etter en bolig med dyrehold tillat i over 1 år så føler jeg nå at jeg kanskje ‘’får napp’’ av et par som leier ut sokkel leiligheten sin under seg .

men til poenget De sier de har en 3 år kastrert Mons. Jeg selv har en kastrert Mons på 8 år. Min egen katt er ikke sånn spesielt til bråk maker sånn som jeg selv kjenner han da ?  Men man kan jo aldri vite med dyret sitt 100%.
Vet bare han kommer til å bli VELDIG stressa av et nytt hjem 😿 og ikke minst at jeg må holde han inne mange uker først. 

Hva tenker dere om dette med å la dem være naboer disse to monsene ? Jeg kan jo ikke vite, men ville dere andre tenkt at dette var verdt å prøve på? Total fiasko ? Noen andre som har valgt å leie av noen som hadde katt og med samme kjønn? 
jeg tenker selv at det hadde vært MYE verre om det var snakk om to ho-katter? Er ikke dem totalt opphengt i å ha stor plass å kunne ha kattunger på b.l.a…?

jeg er så redd for å flytte dit åsså måtte flytte PÅ NYTT noe jeg ikke har penger til. Jeg kan heller ikke bo her vi er nå pågrunn av huseier skal selge i April. 
hjeelp !! Blir helt stressa og på gråten. Er så redd for at noe skal gå galt. 

takk på forhånd 🙂  

Anonymkode: d3eac...adc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må katten din forholde seg til nabokatten da? Kan du ikke bare ha den inne?

Anonymkode: 71061...b18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må katten din forholde seg til nabokatten da? Kan du ikke bare ha den inne?

Anonymkode: 71061...b18

Ja de kommer til å dele ute området.

Han er vant med å være ute og inne så er utelukka å stenge han inne noe lengre enn 5-8 uker… noe rundt der.
Må selvfølgelig se litt Ann hvordan han takler det når/hvis vi kommer dit. 

Skrevet

Jeg hadde nok ikke brydd meg så mye om det var katt fra før. Er ikke alle som er dominerende og herskesyke.

Har forøvrig leid med hannkatt der huseier hadde hannkatt. De ble sånn halvveis venner. Som regel skjønner de når de må dele territoriet og må komme overens. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kasterte katter pleier ikke være særlig interessert i å bråke med andre katter. 

Anonymkode: 11b98...b8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om de bor i samme hus eller i nabohus spiller mindre rolle, de går fremdeles i hverandres område. Skjønner egentlig ikke problemet. Uansett hvor du flytter kan du ikke gardere deg mot at andre katter bor i nærheten. 

Anonymkode: 86670...62b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kasterte katter pleier ikke være særlig interessert i å bråke med andre katter. 

Anonymkode: 11b98...b8a

Det er ganske vanlig blant hunnkatter.  Jobber for en dyrebeskytter, alle våre katter er kastrerte, men de som oftest trenger fosterhjem er "dronningene" som blir rasende om de ser en annen katt. Hannkattene er som regel lettere å ha med å gjøre, men de hender de også er kranglete.

Anonymkode: 1bc7d...e90

Skrevet

Med den tankegangen kan ikke noen med katt kjøpe tomannsbolig/rekkehus/firmannsbolig om naboen har katt da? 
er det noen forskjell igrunnen fra det og nabokatter?🤷‍♀️ 

jeg hadde ikke tenkt over at dette var en problemstilling engang🤪 

• Liker 1
Skrevet

Har forresten leid mer enn et sted med katt.. og bodd hos tante med katt.. Katten min var veldig omgjengelig. Han bodde med moren som ikke var spesielt glad for det før jeg adopterte han.. og vi fikk besøk av hannkatten til huseieren og andre katter.. Tror det var han som tok med seg hjemløse katter også, men det vet jeg egentlig ikke 😂 Han var litt spesiell på flere måter.. positivt ment. Hu jeg har nå.. er noe jeg nesten vil si er typisk langhåret hukatt, ikke så positivt 😆

Skrevet

De ville neppe ha leid ut til noen med utekatt dersom deres egen hadde vært en bråkmaker... Og hvis de krangler mye, så er det lettere ha en dialog med dem, enn en random nabo.

Da jeg flyttet inn her jeg bor nå (flermannsbolig)  hadde nabo en litt sær kattejente som ikke satt pris på å dele hage med mine to monser. De hadde noen høylydte diskusjoner, før de mer eller mindre delte opp hagen. Mine var sjeldent på hennes side, og hun sjeldent på vår side.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hunnkatt og de vi leier hos har hannkatt. Naboen i samme oppkjørsel har også hannkatt, alle er godt voksne. Var null problem å flytte hit, katta vår er ikke fan av noen av nabokattene, men vi spurte om de har erfaringer med hvordan kattene var i møte med andre og de lovet at begge hannkattene var snille og det var de også. 

Bodde et annet sted med voksen nabokatt og det var også uproblematisk, de måtte finne ut av hvor de skulle henge ute for å ikke være oppå hverandre hele tiden, men de fant ut av det uten skader og bråk.

Anonymkode: 8d572...074

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i firemannsbolig med vår kastrerte hannkatt, og naboleiligheten har intet mindre enn fire katter. Det går veldig fint i hvert fall 😊 Har ikke merket bråk i det hele tatt.

Anonymkode: 96698...142

Skrevet

Jeg leide ut kjelleren for noen år siden. Tenkte ikke over dette med katt. De fikk ha med seg 2 katter. Dette ble helt feil for mine katter. Eide 2 dengang. Kattene til leietaker tok overalt. Jeg måtte la leietaker gå. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen tusen tusen takk! Var overveldende mange svar! Føler meg så utrolig mye mere klar for en flytting nå😂🏠🐾

Jeg er enig i at man ikke skal skjerme katten for andre katter og enig i at kanskje det blir det samme som å dele nabo gårdene. Samtidig er det godt å høre med andre som har erfart det siden noen dyr er jo mer territoriale av seg. Men jeg satser på at det blir å gå bra.

lar min katt se den ‘’nye naboen’’ i vinduet i starten så blir det ikke en stor overraskelse at det er flere der,når han først stikker hodet ut 😂 

noen ekstra koselige historier åsså…slik som den ene her sier at hennes katt hentet med seg venner hjem 😂 så hvem vet ….plutselig har jeg to katter på kjøkkenet 😅

takk igjen for gode råd.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg vokste opp, brukte vår mons å ha katteråd på siden av huset. Han og et par andre monser fra nabolaget satt titt og ofte på steiner og vedstubber i vennskapelig stillhet og blunket fint til hverandre.

Kastrerte hannkatter bruker å være flinkere til å komme overens eller tolerere andre, enn hunnkatter.

Du kommer uansett ikke unna andre katter med mindre du flytter langt ut i skauen, men der igjen kan katten komme over rev og gauper.

Flytt, du. Hold katten inne noen uker. Den andre katten kommer sikkert til å sniffe utenfor døren din, og katten din vil lukte han og få tid til å bli vant med lukten før du slipper han ut. Bli med han ut de første gangene.

Anonymkode: b3e59...474

Skrevet

Jeg tror det går bra. Det er mange i feks. Rekkehus som har katt og de deler territorium og deler tomten sin med andre katter. Og flere bor også i tomannsboliger eller eneboliger i kjede og husene står tett i tett. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår overhodet ikke problemstillingen? 
hele gaten er full av katter her og vi bor TETT. 

Var aldri et tema å ikke flytte hit pga naboene også har katt. 

Anonymkode: cead2...888

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...