Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Skal avslutte pumping da amming ikke fungerer for oss, og gå helt over på mme. Er det noen som har tips til hvordan dette gjøres mest skånsomt for å hindre masse spreng, men samtidig ikke drive på med evigvarende pumping? Har forsøkt å trappe ned noe som fungerer på det ene brystet, men ikke så bra på det andre brystet. Har gått fra pumping over 30 min X 3 i døgnet, til å kun pumpe 1-2 ganger for dagen maks 20 min, men opplever så spreng og lurer dermed på om det er en bedre måte å kutte det ut på, eller om jeg bare må stå i sprengen?🤔

Trenger ingen tips om hvordan opprettholde pumping/starte med amming, det skal kuttes ut.

Anonymkode: d9324...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i litt samme situasjon, hvor jeg ikke gidder å drive med pumping lenger. Det ble et ork for meg og vanskelig å få tid til. Først kuttet jeg pumping på natt. Var litt spreng, men gikk over fort, etter kanskje tre dager var det borte. Jeg gikk så ned til kortere pumpeontervaller (fra 30 til 15 minutter) fem ganger daglig i en uke. Nå pumper jeg kanskje 1-2 ganger daglig og tar lang tid før jeg får utdrivning og melken er blitt mye mindre. Kanskje max 60ml per gang hvis jeg pumper 15 minutter. 

Lykke til ❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...