Gå til innhold

Tåler en katt å hoppe fra 3 etg, ca 6-8 m?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Katten min er våryr og vil bare være ute, dag og natt, men det kan den ikke.

I dag tok jeg den ute på verandaen, der han var på vei til å hoppe ned.

Hadde han skadet seg alvorlig hvis den hadde hoppet?

Anonymkode: 29f4c...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå bra eller dårlig. Er den ikke sterilisert eller kastrert? Får ikke lov å være ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si, det vil variere fra hopp til hopp.

Katten min skadet seg alvorlig når han prøvde å hoppe ned fra kjøkkenbenken..

Går hoppet galt fra den høyden er han nok død.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår knakk ryggen etter ett hopp fra 2 etasje så hold katten din innendørs du..

Og om du kastrerer så slipper du å deale med en våryr katt 🐱

Endret av Jadasikkert29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ender nesten garantert med beinbrudd ihvertfall.

Anonymkode: f4305...c20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den kan ha flaks, men det er nok større sjanse for at den skader seg, enten slik at det vil koste mye tid og penger å få den bra igjen eller slik at den må avlives. Ikke ta sjanser.

Anonymkode: 27ff8...d8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok opp og ned. Vennine av meg bor i 2 etasje der kommer nabokatter opp på verandaen og hennes katter går og opp og ned der. Der så henger de seg over kanten på rekkverket og så slipper seg ned, og så klatrer de opp på hjørnet og inn på terrassen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene katten til svigermor hoppet ned fra toppen av et vitrineskap i stua, og landet forkjært og knakk kjevebeinet i mange biter. Måtte avlives.

Det kan gå begge veier. Noen ganger leser man om katter som faller ned fra store høyder og klarer seg. Men det er ikke alltid de har sånn flaks, så katten din kan risikere å brekke mye og skade seg alvorlig ved et hopp tre etg ned.

Har du kastrert katten din? Selv om den er innekatt bør du kastrere den så den slipper disse "våryre" hormonene som settes i sving med jevne mellomrom. En våryr innekatt er søren meg ikke mye moro. Husker hunnkatten min som ikke var kastrert... den satt og remjet og skrek hele natten og hele dagen. Fikk ikke sove en time en gang! Løpetid og våryr var hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kattungen vår falt ned fra3.etasje og fikk ikke en skramme. Men det er jo ikke verdt å ta sjansen! Hadde også vært redd den stikker av. Vi måtte lete etter vår for å ta den med til dyrelegen for sjekk. 

Anonymkode: ac725...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
svartkatt skrev (1 time siden):

Det kan gå bra eller dårlig. Er den ikke sterilisert eller kastrert? Får ikke lov å være ute?

Han er kastrert men vil ikke inn igjen når han først kommer ut. Tidligere i uken var han ute i over to døgn og nektet å komme inn.

Jeg tok han med makt i går da han var helt utmattet etter over to dager uten mat og vann.

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jadasikkert29 skrev (1 time siden):

Katten vår knakk ryggen etter ett hopp fra 2 etasje så hold katten din innendørs du..

Og om du kastrerer så slipper du å deale med en våryr katt 🐱

Han er kastrert, men skulle være inne i dag bestemte jeg.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 time siden):

Den ene katten til svigermor hoppet ned fra toppen av et vitrineskap i stua, og landet forkjært og knakk kjevebeinet i mange biter. Måtte avlives.

Det kan gå begge veier. Noen ganger leser man om katter som faller ned fra store høyder og klarer seg. Men det er ikke alltid de har sånn flaks, så katten din kan risikere å brekke mye og skade seg alvorlig ved et hopp tre etg ned.

Har du kastrert katten din? Selv om den er innekatt bør du kastrere den så den slipper disse "våryre" hormonene som settes i sving med jevne mellomrom. En våryr innekatt er søren meg ikke mye moro. Husker hunnkatten min som ikke var kastrert... den satt og remjet og skrek hele natten og hele dagen. Fikk ikke sove en time en gang! Løpetid og våryr var hun.

Han er kastrert og chippet 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er kastrert og chippet 

Ts

Ok, det er bra. Hva er grunnen til at den ikke får gå ut? Har du flyttet eller er det et utrygt område med mye trafikk eller noe? Er den vant til å få gå ute vanligvis/tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Etter 21 meter når den toppfart og stabilt fall. Det viser seg at det er større sjanse for å overleve fra større høyder enn dette enn for mindre. Men det er ikke anbefalt.

Anonymkode: 0c963...777

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 minutt siden):

Ok, det er bra. Hva er grunnen til at den ikke får gå ut? Har du flyttet eller er det et utrygt område med mye trafikk eller noe? Er den vant til å få gå ute vanligvis/tidligere?

Han har alltid vært veldig grei med å komme inn om kvelden, men for et par dager ble han veldig stresset fordi en fremmed katt truet hans revir, og han nektet å komme inn i over to døgn.

Han var ute i to netter med minusgrader uten mat/vann, og i går var han såpass trøtt og sulten at jeg klarte jeg å lokke han med en boks Shiba og fikk tak i han.

Har aldri sett han så stresset tidligere, og han skvettet flere steder da han kom inn.

Tenkte derfor å ha han inne et døgn før å roe han ned.

Han kom seg ut på verandaen i dag uten at det var meningen og prøvde å hoppe ned.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...