Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor nærme en Kiwi. Nå ser jeg at noen av de ansatte er der inne, vet ikke hva de gjør. Men kan de kjøpe med seg en kjøttdeig eller noe hvis de mangler det til middagen i kveld? Hahah
Veldig randomt

Anonymkode: e9af3...3d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok at de er inne for å bestille ting eller gjøre ting klart som lister etc . Er nok sjefen 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor nærme en Kiwi. Nå ser jeg at noen av de ansatte er der inne, vet ikke hva de gjør. Men kan de kjøpe med seg en kjøttdeig eller noe hvis de mangler det til middagen i kveld? Hahah
Veldig randomt

Vet ikke helt hvordan de skulle gjort det med kasseoppgjøret. 

Anonymkode: 71e7c...b95

AnonymBruker
Skrevet

De kan sikkert åpne kassen og registrere et salg. Men veldig smart er det ikke. Da det er et lovbrudd, og lett sporbart. 

Mulig de har vareopptelling? 

Anonymkode: 94198...55a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke helt hvordan de skulle gjort det med kasseoppgjøret. 

Betale på mandag?

Anonymkode: 62d30...b45

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan vel hende de fyller på varer, bestiller varer og rydder, generelt gjør klart til mandag, fordi de ikke rakk alt under helge-rushet på lørdag?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Betale på mandag?

Anonymkode: 62d30...b45

Er det ikke super strengt på kiwi da, de må jo ha kvitteringer på brusflaskene. 
Både betale til uken eller la det bli med på neste dags oppgjør er alternativer i mindre strenge butikker. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Kan vel hende de fyller på varer, bestiller varer og rydder, generelt gjør klart til mandag, fordi de ikke rakk alt under helge-rushet på lørdag?

Ja, ikke rart det er noen der. Har jobbet mye i butikk på søndager, så mye mer man får gjort når en ikke blir avbrutt hele tiden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ganske vanlig å jobbe på søndag for butikker, og ja det er vanlig å handle i butikken sin på søndag om man jobber søndag.

Det er ulovlig å ha åpent på søndag, men det er ikke ulovlig å jobbe i butikk på søndag. Ikke ser staten om de ansatte handler på søndag heller, ikke hadde staten brydd seg heller.

Anonymkode: 98715...1f7

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så klar for Søndagsåpent. Savner å handle på søndager og kan ikke se at samfunnet blir noe dårligere av det

Ikke alle butikker vil ha åpent på søndag, bare fordi det er mulig. Oslo er så dødt på søndager og jeg er lei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dem gjør nok bare klart til mandagen 

Anonymkode: 9d199...763

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
totti_1 skrev (5 minutter siden):

Jeg er så klar for Søndagsåpent. Savner å handle på søndager og kan ikke se at samfunnet blir noe dårligere av det

Ikke alle butikker vil ha åpent på søndag, bare fordi det er mulig. Oslo er så dødt på søndager og jeg er lei.

Du klarer ikke og finne en søndagsåpen butikk i Oslo? 
det største problemet med søndagsåpne butikker , i tillegg til at folk vi ha fri, er prisøkningen. Folk vil ikke spise, drikke og vaske mer, de vil kjøpe det samme mer bredt. Fortjenesten vil ikke øke like mye som utgiftene det er og ha folk på jobb på søndager, så da må prisene opp. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
totti_1 skrev (7 minutter siden):

Du får ta deg en helgejobb da vet du, så har du noe å gjøre på søndager.

Anonymkode: f5429...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
totti_1 skrev (13 minutter siden):

Oslo er jo full av søndagsåpne butikker.

Dagligvaremarkedet fungerer litt sånn at om Rema er åpen på søndager, så "må" Kiwi og de andre også det. 

Men folk kommer ikke til å kjøpe mer mat likevel. 

Så matvarene blir dyrere. 

Anonymkode: fe938...6c6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du klarer ikke og finne en søndagsåpen butikk i Oslo? 
det største problemet med søndagsåpne butikker , i tillegg til at folk vi ha fri, er prisøkningen. Folk vil ikke spise, drikke og vaske mer, de vil kjøpe det samme mer bredt. Fortjenesten vil ikke øke like mye som utgiftene det er og ha folk på jobb på søndager, så da må prisene opp

Nettopp. Det styrer markedet fint selv, slik Høyre foreslår.

Folk vil sikkert ha søndagsåpent, det er venstresiden som holder igjen pga fagbevegelsene.

Flere ting du lurer på? 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Veldig randomt

Nei. Kassa er stengt. De har vel varetelling el noe.

• Liker 1
Skrevet

De har nok vareopptelling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er ganske vanlig å jobbe på søndag for butikker, og ja det er vanlig å handle i butikken sin på søndag om man jobber søndag.

Det er ulovlig å ha åpent på søndag, men det er ikke ulovlig å jobbe i butikk på søndag. Ikke ser staten om de ansatte handler på søndag heller, ikke hadde staten brydd seg heller.

Anonymkode: 98715...1f7

Revisor kjører sjekk etter transaksjoner på uventede dager, da det kan være indikasjon på misligheter. 

Åpent er som i salg, så det er lovbrudd, selv om det er ansatte. 

Anonymkode: 94198...55a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men folk kommer ikke til å kjøpe mer mat likevel.

Jeg personlig tenker på alt fra klesbutikker til Jernia. Jeg er travelt opptatt mandag til fredag. 

Lørdag skal være gøy.

Søndag er perfekt for å gå shopping. Med de nye automatiske kassene tror jeg studenter trenger flere muligheter for dobbelt betalt.

Vinn-vinn.

Skrevet
totti_1 skrev (18 minutter siden):

Oslo har jo masse Bunnpris- og Joker-butikker som er åpne på søndager, noe de ikke har andre steder, og hvis du ikke klarer deg én av sju dager uten å handle på Kiwien din, har du et problem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...