Gå til innhold

Noen som kan anbefale en skallbukse til 2-åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gummiregntøy er laget av et annet materiale en skallklær, så selv om vannsøylen er den samme, så er det faktisk mer vanntett.

Men ja vet at for mange holder det med skalltøy. Det eneste er vel at det blir mer tilgriset av gjørme og ikke bare kan spyles ren og tørke på null komma niks😊

Anonymkode: ebd57...de7

Jo klart det bare kan spyles ac

Anonymkode: bde96...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Skall - tøy er stivt…

Personlig foretrekker jeg Skogstad turbukse, men den brukes når det er tørt. Skalldress fra Bergans eller Wheat når det er litt fuktig/kjølig og regntøy (kattnakken)  når det er regn/vått. 

Anonymkode: 8c69f...53a

Nei skalltøy er ikke stivt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har gode erfaringer med Polarn o Pyret. Bruker faktisk Stormy-skalltøyet deres som regntøy også, det har like høy vannsøyle som gummitøy og puster mye bedre. 

Anonymkode: 4bc9a...ab2

Nja, stort har 12.000mm, mens en del regntøy har 30.000mm. Hvorvidt det holder som regntøy er avhengig av vær og barn - noen svømmer og herjer mer enn andre! 

for å svare på spørsmålet så har jeg faktisk god erfaring med skallbukser med seler fra Lindex, hvis man vil se i den litt rimeligere enden av skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har gode erfaringer med Polarn o Pyret. Bruker faktisk Stormy-skalltøyet deres som regntøy også, det har like høy vannsøyle som gummitøy og puster mye bedre. 

Anonymkode: 4bc9a...ab2

Så rnig i st skalltøy er mye bedre , min bader i vanndammene og er knusktørr i skalltøy , selv bhg har bemerket det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har vi brukt turbukser fra Sport outlet (Vikafjell sine) fra den alderen. Impregnerer buksene med spray så de holder ute litt mer vann. Men det er nok ikke like tett som skalltøy, men bruker det ikke i regnvær, og mine sitter ikke på bakken omtrent. Veldig mykt og godt. Minste størrelsen der var 2 år, så muliges litt stort enda, men jeg så ikke etter i mindre størrelse da vi hadde en annen bukse før den tid. 

Anonymkode: 91c32...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Så rnig i st skalltøy er mye bedre , min bader i vanndammene og er knusktørr i skalltøy , selv bhg har bemerket det! 

Var det skalltøy fra Reflex du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Var det skalltøy fra Reflex du bruker?

Vi har litt forskjellig egentlig ,men nå har også en reflex 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...