AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #1 Del Skrevet 10. mars 2024 Hunden min er innlagt med nyreproblemer og får væske og antibiotika. Ser bare på 24 timer at han er verre. Får ingen oppdatering fra veterinær, ringer og får beskjed om at de skal ringe opp, noe som aldri skjedde heller. Måtte dra ned selv for å høre om resultater på blod/urin osv. Han hater veterinær og de har gjort undersøkelser på han som de burde ringt oss så vi kunne ha vært med for å roe han ned. De fikk heller ikke gjennomført disse fordi han var så urolig. Vet dette bidrar til veldig mye stress for han og det KAN også være grunnen til at han framstår verre idag. Blodprøvene er bittelitt bedre nå. Vanligvis tar det han flere dager å komme seg etter et veterinærbesøk. Så jeg vil ha han med hjem. De anbefaler ikke dette, men jeg tror det er det beste for han. Om han ikke blir bedre vil jeg også ha avliving hjemme og jeg vil ikke at han skal bruke sine siste dager i et bur hos dyrlegen som gjør han stressa. Men han trenger væskebehandling intravenøst. Er dette noe man kan gjøre? De sier han er alvorlig syk og det ser ikke lovende ut. Så enten kan jeg håpe han blir bedre hos dyrlegen, men potensielt dør en natt alene i et bur.. virker som det eneste de kan gjøre er å lindre symptomer nå Eller ta han med hjem og håpe på det beste / eventuelt bestille hjemmeavliving så han får være i kjente omgivelser. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 1d31e...b0b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Del Skrevet 10. mars 2024 Trenger han intravenøs væskebehandling døgnet rundt? Da min hund var syk fikk jeg ha henne hjemme om natten, og så var hun bare på klikken på dagtid for intravenøs behandling. Hvis han er så syk at han trenger behandling om natten også er det nok ikke så lurt å ta han med hjem. Anonymkode: e6926...77d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #3 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Trenger han intravenøs væskebehandling døgnet rundt? Da min hund var syk fikk jeg ha henne hjemme om natten, og så var hun bare på klikken på dagtid for intravenøs behandling. Hvis han er så syk at han trenger behandling om natten også er det nok ikke så lurt å ta han med hjem. Anonymkode: e6926...77d Men er det vits å la han ligge der for å dø? Virker ikke som han blir bedre, almenntilstanden hans er verre idag.. han er også en stor hund og 13 år. Hadde han vært 10 uten andre tilstander osv hadde jeg jo latt han ligge der. Men pga flere diagnoser, stress hos veterinær og dårlige framtidsutsikter føler jeg det er best å ta han med hjem? Anonymkode: 1d31e...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #4 Del Skrevet 10. mars 2024 Hvorfor er ikke avliving et alternativ her? Anonymkode: 28662...721 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men er det vits å la han ligge der for å dø? Virker ikke som han blir bedre, almenntilstanden hans er verre idag.. han er også en stor hund og 13 år. Hadde han vært 10 uten andre tilstander osv hadde jeg jo latt han ligge der. Men pga flere diagnoser, stress hos veterinær og dårlige framtidsutsikter føler jeg det er best å ta han med hjem? Anonymkode: 1d31e...b0b Utrolig vanskelig å svare på, men hvis du er innstilt på at han kommer til å dø uansett, og helst vil at det skal skje hjemme, så velger du jo det. Anonymkode: e6926...77d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 10. mars 2024 #6 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hunden min er innlagt med nyreproblemer og får væske og antibiotika. Ser bare på 24 timer at han er verre. Får ingen oppdatering fra veterinær, ringer og får beskjed om at de skal ringe opp, noe som aldri skjedde heller. Måtte dra ned selv for å høre om resultater på blod/urin osv. Han hater veterinær og de har gjort undersøkelser på han som de burde ringt oss så vi kunne ha vært med for å roe han ned. De fikk heller ikke gjennomført disse fordi han var så urolig. Vet dette bidrar til veldig mye stress for han og det KAN også være grunnen til at han framstår verre idag. Blodprøvene er bittelitt bedre nå. Vanligvis tar det han flere dager å komme seg etter et veterinærbesøk. Så jeg vil ha han med hjem. De anbefaler ikke dette, men jeg tror det er det beste for han. Om han ikke blir bedre vil jeg også ha avliving hjemme og jeg vil ikke at han skal bruke sine siste dager i et bur hos dyrlegen som gjør han stressa. Men han trenger væskebehandling intravenøst. Er dette noe man kan gjøre? De sier han er alvorlig syk og det ser ikke lovende ut. Så enten kan jeg håpe han blir bedre hos dyrlegen, men potensielt dør en natt alene i et bur.. virker som det eneste de kan gjøre er å lindre symptomer nå Eller ta han med hjem og håpe på det beste / eventuelt bestille hjemmeavliving så han får være i kjente omgivelser. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 1d31e...b0b Synes det er spesielt at du vil ha råd her i dette forum istedenfor å høre med/ha tiltro til veterinær. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Del Skrevet 10. mars 2024 Hvis prognosene er så dårlig og hunden din lider ved å måtte overnatte hos dyrlegen så ville jeg i den situasjonen valgt at hunden min skulle slippe å lide den siste tiden han har igjen og bestilt avlivning hjemme. Anonymkode: c5184...d58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #8 Del Skrevet 10. mars 2024 Ta han hjem!!!!😭😭😭❤❤❤ Avlivning hjemme evt hadde jeg også valgt. Anonymkode: e2c94...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 10. mars 2024 #9 Del Skrevet 10. mars 2024 Med en så gammel og stor hund ville jeg valgt å avslutte livet hans. Det kommer en tid for oss alle, og vi mennesker er så heldige at vi kan bestemme når dyrene våre skal få slippe mer lidelse. Min gamle dame på nesten 15 år fikk en boks med leverpostei som hun lykkelig gomlet i seg i det hun fikk sedasjonsprøyten. Hun rakk å gjøre boksen ferdig før hun sovnet, og det å vite at hun gjorde det hun elsket mest de siste minuttene, å spise, gjør sorgen mye lettere å bære. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Del Skrevet 10. mars 2024 Jeg hadde tatt med hunden hjem. Vi får ikke forklart dyrene hvorfor de er der, og når du vet at han blir stressa, og behandlingen tydeligvis ikke hjelper, ville jeg heller at han skulle fått noen siste gode dager hjemme i trygge omgivelser. Mennesker kan få intravenøs behandling hjemme, og det virker ikke som det er så mye som skal til for å å det (noen må sette vene flod og sprøyte? Jeg er ikke utdannet innen medisin, så kan ikke så mye om dette). Kan du ikke høre med dyrlegen om det er mulig å få dette hjemme? Anonymkode: 29598...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hunden min er innlagt med nyreproblemer og får væske og antibiotika. Ser bare på 24 timer at han er verre. Får ingen oppdatering fra veterinær, ringer og får beskjed om at de skal ringe opp, noe som aldri skjedde heller. Måtte dra ned selv for å høre om resultater på blod/urin osv. Han hater veterinær og de har gjort undersøkelser på han som de burde ringt oss så vi kunne ha vært med for å roe han ned. De fikk heller ikke gjennomført disse fordi han var så urolig. Vet dette bidrar til veldig mye stress for han og det KAN også være grunnen til at han framstår verre idag. Blodprøvene er bittelitt bedre nå. Vanligvis tar det han flere dager å komme seg etter et veterinærbesøk. Så jeg vil ha han med hjem. De anbefaler ikke dette, men jeg tror det er det beste for han. Om han ikke blir bedre vil jeg også ha avliving hjemme og jeg vil ikke at han skal bruke sine siste dager i et bur hos dyrlegen som gjør han stressa. Men han trenger væskebehandling intravenøst. Er dette noe man kan gjøre? De sier han er alvorlig syk og det ser ikke lovende ut. Så enten kan jeg håpe han blir bedre hos dyrlegen, men potensielt dør en natt alene i et bur.. virker som det eneste de kan gjøre er å lindre symptomer nå Eller ta han med hjem og håpe på det beste / eventuelt bestille hjemmeavliving så han får være i kjente omgivelser. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 1d31e...b0b Latt hunden få slippe. Er vel ikle mindre stressende for hunden å dras ut i bil osv når den er så syk. Hvis det uansett går mot avvliing, så minst mulig styr for hunden og ingen grunn til å vente i det uendelige. Kjipt men tenker altid mest på dyrets ve og vel, enn egne ønsler. Uten intavenøst vann utdrtter du hunden for unødvendig mye smerte mer enn at hunden ligger i bur hos dyrlegen Anonymkode: 54b42...dd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sneips Skrevet 12. mars 2024 #12 Del Skrevet 12. mars 2024 Har også livredd hund, og hadde spurt dyrlegen etter enhver mulighet til å fortsette hjemme, eventuelt hjemmeavlivning om nødvendig 🧡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12. mars 2024 #13 Del Skrevet 12. mars 2024 Hadde nok tatt med hjem og avlivet, hvis det går den veien uansett virker det som. Da blir det jo fort mye penger å la den lidde på dyreklinikk. Jeg har lagt merke til mange veterinærer helst vil behandle en å si med en gang det beste er å avlive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå