AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Hei, jeg skammer meg sånn over hva jeg skal skrive nå. Har en ufattelig stor sjanse til å bli gravid, har slurvet mye med p-piller og dermed blitt gravid 4 ganger tidligere hvor jeg alle gang måtte ta abort da jeg er relativt ung. Har nylig for noen mnd siden tatt abort igjen. Skulle ta spiral nå nylig, men ble ikke av det grunnet sykdom. Har også kjæreste så det blir en del aktivitet på den fronten. Å somsagt, har tendens glemme litt. Nå skal jeg ha mensen, men vet ikke om det er PMS eller graviditetssymptomer. Har ømme bryst, stor lyst etter mat og smerter i magen. Skal ha den rundt disse dager, men har ikke fått så blir svært nervøs!! Er så redd gjennomgå en gang til, å måtte ta abort på nytt. Jeg studerer og har ikke noe økonomi, men har partner. Dermed ser jeg ikke at jeg er i stand til å ta vare på ett barn! Men vil ikke gå gjennom enda abort da jeg allerede har tatt flere ganger. Er så lei meg. Har noen råd her? Vet at så mange har vansker bli gravide, så forstår det her ikke er noe hyggelig for andre lese. Skammer meg veldig! Tørr ikke snake med noen om dette Anonymkode: dadef...d07
svartkatt Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Hvorfor har du ikke fått satt inn spiral etter du ble frisk? Håper du venter på en time som nærmer seg, for sånn som du har holdt på til nå ville jeg helst anbefalt deg å bli sterilisert. Ellers må dere begynne med kondom. 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 Jeg håper virkelig ikke du er gravid nå. Om du ikke er det, ta deg sammen, kvinne! Bruk kondom helt til spiralen er på plass! Du er ung og må muligens ta din femte abort pga. slurv, dette er så ekstremt at jeg nesten ikke har ord. Anonymkode: be701...597 15 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Du fortjener å høre at du er en stor slurvekjerring. Stram deg opp å ta ansvar for egen helse!! Anonymkode: f1f52...667 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Ta en test.. Før det er det ingen vits å tenke på hva du gjør Anonymkode: ea28d...0b2 2
tussi84 Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Beklager men når folk bruker Abort som prevensjon i ettertid gjentatte ganger, fordi de slurver med prevensjon så er de ikke gamle nok til å ha sex, eller forstå konsekvensene av det. Det burde vært maks 2 ganger abort etter hverandre, og så en karantene tid på minst 3 år før man kunne ta det igjen. Med unntak av tungtveiende årsaker. At du slurver med prevensjon, er din egen feil. Og konsekvensen din etter abort nr to, burde vært at du måtte beholdt nr tre. Kanskje du hadde lært da. Abort skal aldri brukes som en form for prevensjon, bare fordi man ikke gidder å bruke prevensjon/roter med prevensjon veldig mye. 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Just now, tussi84 said: Beklager men når folk bruker Abort som prevensjon i ettertid gjentatte ganger, fordi de slurver med prevensjon så er de ikke gamle nok til å ha sex, eller forstå konsekvensene av det. Det burde vært maks 2 ganger abort etter hverandre, og så en karantene tid på minst 3 år før man kunne ta det igjen. Med unntak av tungtveiende årsaker. At du slurver med prevensjon, er din egen feil. Og konsekvensen din etter abort nr to, burde vært at du måtte beholdt nr tre. Kanskje du hadde lært da. Abort skal aldri brukes som en form for prevensjon, bare fordi man ikke gidder å bruke prevensjon/roter med prevensjon veldig mye. Hva slags merkelig logikk er det? Du tenker noen er uansvarlig, så derfor skal de straffes med å få barn de ikke ønsker? Sikkert supert for barnet... Anonymkode: ea28d...0b2 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 2 minutter siden, tussi84 said: Beklager men når folk bruker Abort som prevensjon i ettertid gjentatte ganger, fordi de slurver med prevensjon så er de ikke gamle nok til å ha sex, eller forstå konsekvensene av det. Det burde vært maks 2 ganger abort etter hverandre, og så en karantene tid på minst 3 år før man kunne ta det igjen. Med unntak av tungtveiende årsaker. At du slurver med prevensjon, er din egen feil. Og konsekvensen din etter abort nr to, burde vært at du måtte beholdt nr tre. Kanskje du hadde lært da. Abort skal aldri brukes som en form for prevensjon, bare fordi man ikke gidder å bruke prevensjon/roter med prevensjon veldig mye. Fantastisk ide å la et barn bli født av foreldre som ikke vil ha det, som straff. Det må jo bli mye bedre enn en abort nummer 3! Anonymkode: 5ad05...842 5
tussi84 Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags merkelig logikk er det? Du tenker noen er uansvarlig, så derfor skal de straffes med å få barn de ikke ønsker? Sikkert supert for barnet... Anonymkode: ea28d...0b2 Det er ikke barnets skyld at foreldrene slurvet med prevensjonen. Dessuten ville de aller fleste foreldrene blitt glad i barnet uansett. Adopsjon finnes også som mulighet. Det å gå gjennom hele svangerskapet fordi man er slapp og uansvarlig er det minste man burde gjøre. Det å ta abort gang på gang er bare den enkleste vei ut av uansvarligheten. Det å ta abort er ikke noe man burde ta lett på det i det hele tatt. 3
tussi84 Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fantastisk ide å la et barn bli født av foreldre som ikke vil ha det, som straff. Det må jo bli mye bedre enn en abort nummer 3! Anonymkode: 5ad05...842 De fleste ville forandre mening underveis, og bli glad i barnet all like vel. Dessuten finnes det muligheter for å adopsjon. Det å ta abort er noe man ikke burde synes er en lett avgjørelse, men det virker jo slik når det skjer 4 ganger på rad. Og nei jeg er ikke abort motstander, jeg synes bare ikke at man skal bruke abort som en nødløsning mange ganger, fordi man ikke evner å ta ansvar for sine egne handlinger. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg skammer meg sånn over hva jeg skal skrive nå. Har en ufattelig stor sjanse til å bli gravid, har slurvet mye med p-piller og dermed blitt gravid 4 ganger tidligere hvor jeg alle gang måtte ta abort da jeg er relativt ung. Har nylig for noen mnd siden tatt abort igjen. Skulle ta spiral nå nylig, men ble ikke av det grunnet sykdom. Har også kjæreste så det blir en del aktivitet på den fronten. Å somsagt, har tendens glemme litt. Nå skal jeg ha mensen, men vet ikke om det er PMS eller graviditetssymptomer. Har ømme bryst, stor lyst etter mat og smerter i magen. Skal ha den rundt disse dager, men har ikke fått så blir svært nervøs!! Er så redd gjennomgå en gang til, å måtte ta abort på nytt. Jeg studerer og har ikke noe økonomi, men har partner. Dermed ser jeg ikke at jeg er i stand til å ta vare på ett barn! Men vil ikke gå gjennom enda abort da jeg allerede har tatt flere ganger. Er så lei meg. Har noen råd her? Vet at så mange har vansker bli gravide, så forstår det her ikke er noe hyggelig for andre lese. Skammer meg veldig! Tørr ikke snake med noen om dette Anonymkode: dadef...d07 Sånn seriøst.. 1 - Bytt prevensjonsmiddel til noe som du ikke kan slurve med. 2 - Abort er ikke prevensjonsmiddel! 3 - Skjerp deg! 4 - Kun din egen feil at du slurver med prevensjonsmiddel. Klarer du ikke ta en pille om dagen, burde du ikke ha sex! 5 - 4, kansje snart 5 aborter på kort tid er virkelig noe å skamme seg over. Slutt å ha sex hvis du ikke kan ta ansvar for dine handlinger. Anonymkode: cce5b...01c 8 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 På tide å innføre egenandel for abort Anonymkode: 221b9...db2 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 Hvorfor i alle dager tar du ikke bare en test? Ingen her kan svare deg på om du er gravid. Å seriøst, skaff deg spiral eller p-stav! Anonymkode: e0f6c...218 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 Jeg skjønner godt at du skammer deg. Jeg ble gravid som 16 åring fordi jeg slurvet med prevensjon og tok abort. Jeg ba om å få satt p-sprøyte på sykehuset samtidig som aborten ble gjennomført for å unngå å bli gravid igjen. Da jeg tre år senere igjen sto med en uplanlagt positiv test i hånda, valgte jeg å ta ansvar ved å beholde. Abort er ikke noe å ta lett på! Jeg var vokst opp i fosterhjem, hadde ikke økonomi og var sammen med en uansvarlig idiot. Jeg kom meg likevel gjennom 5 års studier som småbarnsmor. Det har gått kjempe fint tross utgangspunktet. Så når jeg hører at du har tatt 4(!) aborter og muligens planlegger en femte fordi du ikke klarer å bruke prevensjon og fordi det "passer dårlig pga. økonomi", da blir jeg forbannet. Det er bare dårlige unnskyldninger fra noen som ikke er moden nok til å ha sex. Attpåtil får man lett tak i kondomer gratis.. Anonymkode: c8ba7...29d 4 1 3
Sofakona Skrevet 11. mars 2024 #15 Skrevet 11. mars 2024 Ta test. Be om time til å sette inn spiral så fort som mulig...men bruk kondom forde... for ingen prevensjon er 100 prosent. Iallefall du som har tatt 4 abort. Om du ikke får satt inn spiral til neste gang du skal ha sex...kondom . kondom.. kondom. Skal ikke si sikkert,men hørt at kvinner som tar abort kan få vanskelig å få barn senere i livet ( den tiden du vil bli mor)
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #16 Skrevet 11. mars 2024 Hvorfor bruker dere ikke kondom når du ver du har slurvet?! Anonymkode: 6da48...54d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #17 Skrevet 11. mars 2024 Klarer du ikke huske å ta p-piller og ikke vil ha barn dropper du å ha sex eller mannen kan bruke kondom. Abort er nødløsning og ganske grusomt, så det er ikke noe en bruker som prevensjon. Jeg er for selvbestemt abort, men et sted bør grensa gå og 5 aborter i ung alder burde vært straffbart. Dessverre er du for ung til at de godkjenner sterilisering, men det er noe du burde vurdere så fort du blir gammel nok. For ansvar i livet har du fullstendig mangel på. Anonymkode: c1d5a...bcc 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #18 Skrevet 11. mars 2024 5 aborter faktisk🤪 du er i det minste veldig fruktbar da, det er positivt. Nå kommer abortmotstander-gjengen her inne til å sprekke av sinne. Anonymkode: 22ad2...a15 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 10.18): Klarer du ikke huske å ta p-piller og ikke vil ha barn dropper du å ha sex eller mannen kan bruke kondom. Abort er nødløsning og ganske grusomt, så det er ikke noe en bruker som prevensjon. Jeg er for selvbestemt abort, men et sted bør grensa gå og 5 aborter i ung alder burde vært straffbart. Dessverre er du for ung til at de godkjenner sterilisering, men det er noe du burde vurdere så fort du blir gammel nok. For ansvar i livet har du fullstendig mangel på. Anonymkode: c1d5a...bcc Grusomt og grusomt fru blom. Det kommer an på øyet som ser. For noen er det et verre valg å gå til frisøren enn å fjerne et uønsket foster. Anonymkode: 22ad2...a15 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #20 Skrevet 13. mars 2024 Det burde vært et tak på antall aborter man kan ta før man steriliseres. Har selv tatt abort som ung, så er virkelig ingen anti-abort men når man ikke klarer å lære av feil og fortsetter i samme tralten så bør man kanskje ikke formere seg. Anonymkode: ca807...ec4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå