Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #1 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei! Holder på å male veggene i fargen Lys Antikk, men det virker som om fargen ikke passer sammen med standard hvite dører og lister (egghvit)..har malt kun første strøk foreløpig og lurer på om jeg kan fortsette med andre strøk i samme farge? Er det oen av dere med lys antikke vegger og standard hvitmalte dører? Passer dette sammen? Kan også være lyset i gangen som lurer meg... Emy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. februar 2006 #2 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg har lys antikk på vegg og egghvite lister/karmer og det er veldig pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #3 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg har lys antikk på vegg og egghvite lister/karmer og det er veldig pent. ← Det må nesten være lyset som gjør at fargene kræsjer. Må prøve å bytte lysrør kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2006 #4 Del Skrevet 4. februar 2006 Lyset har veldig mye å si for hvordan øyet oppfatter forskjellen mellom så lyse farger. Du ser heller ikke fargen skikkelig etter kun et strøk, det gjør du først når du har fått på minst to strøk og malingen har fått tørke skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #5 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg synes det er finere med helt hvite karmer til lys antikk. Egghvit er en varm farge, mens lys antikk er kald... I hvert fall ble det litt feil hos meg (men jeg har også malt dørene helt hvite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #6 Del Skrevet 4. februar 2006 jeg synes at lys antikk er for lys for min smak,bedre å bryte litt til egghvite lister.men dette er jo smak og behag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 4. februar 2006 #7 Del Skrevet 4. februar 2006 jeg synes at lys antikk er for lys for min smak,bedre å bryte litt til egghvite lister.← Det synes jeg også. Egghvit og Lys antikk blir bare to nyanser av hvitt, og gir for lite kontrast, synes jeg. Selv mot helt hvitt blir det ikke veldig store kontrasten. Hvis du har ferdigmalte dører/lister, så kommer de alltid i egghvit (0502Y) og det kræsjer hvis du maler noe av det helt hvitt (jeg har prøvd.....) Husk også at S-0502Y er en mye gulere nyanse enn den rene 0502Y, det har jeg også tabbet meg ut på......... Skal bli godt med litt farger igjen, så ser alt hvitt ut i kontrast, ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå