Gå til innhold

Kjedelig å gå tur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om man gjør tur med alle sansene så er det terapi. Høre på lyder, kjenne på lukter og se forandringer i naturen. For du går vel ikke tur på asfalt? DA er det dømt til å være kjedelig. Ta med kaffe og sitt og slapp av halvveis, og kjenn hvor godt det er for kroppen og ikke minst hodet. 

Anonymkode: e5bcf...2ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor ville du bli ferdig med 3 avsnitt?

Anonymkode: 204d6...85d

Det var spennende, så ville ikke vente til i morgen med å høre 3/3. 

Anonymkode: 4a7b8...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God trening å gå tur. La tankene fly, tømme hodet eller sortere inntrykk. Alt dette kan du gjøre mens du går.  Eller ta med deg godt turfølge, ta en prat -Eller legg inn en morsom aktivitet på veien? En aketur om vinteren for eksempel?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å gå tur med hunden min.  Liker å se at naturen forandrer seg med årstidene, og tar masse naturbilder. Liker også å lytte til enten podkast eller lydbok mens jeg går.  

For meg er turgåing en form for egenpleie.  Går en rask tur på morgenen, så en lang tur etter jobb, så en kveldstur . Innbiller meg at det er godt for meg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg liker virkelig ikke å gå tur, men liker å trene. Gå tur er for sakte. Liker du ingen form for fysisk aktivitet? Klatring, dans, svømming, sykling, boksing…?

Anonymkode: 5fddb...205

Ts. Jeg liker ingenting. Men å gå tur er best. Har angst og da er å gå tur det beste.

Anonymkode: de1fb...946

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det. (Elsker det ikke) men synes det gjør godt,og er en enkel og grei treningsform,jeg faktisk har mye utbytte fra. Går 6km til dagen. Det blir gjort på rundt 50 minutt. Det vil si jeg går rimelig fort (innen ekte fakta,og ikke KG fakta) Her går jo tross alt mennesker i 8-10 km/t (som jo vi i den ekte verden ville kalle jogging) Er sikker på noen vil "come at me" med den uttalelsen.

Jo verre vær det er,jo mindre liker jeg det. Men på en flott vår morgen eller kveld,med rette podcasten i øret. Fantastisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hater det. Noe av det mest meningsløse som finnes. 

Nei, musikk, podcast, hund eller en venn med på turen hjelper ikke. 

Anonymkode: d6466...36e

Må si meg helt enig. Jeg kan fint gå langt og lenge, men da må jeg har et mål å nå. Noe tvetydig mål som 'god helse, bla bla bla' fungerer ikke. Jeg må til noe helt konkret. Jeg kan gå på mølle mens jeg ser noe på tv, det går greit.

Turer på fjellet og slikt, det finnes ikke noe kjedeligere. Da ser jeg heller maling tørke.

Jeg kunne aldri hatt meg en hund!

Anonymkode: b533b...cc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å legge inn ulike "mål" for turen, som f.eks. stolpejakt, turposter, pokémon o.l.? Da føles det kanskje mer meningsfullt? Ellers MÅ du jo ikke gå tur hvis du ikke liker det. Finnes mange andre måter å få mosjon på :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det flere som synes det er kjedelig å gå tur eller å være i fysisk i aktivitet? Jeg hater det men gjør det kun fordi kroppen ikke skal være vond. Men hater det hver eneste dag. Er det flere?

Setter på podcast å går vel 30 min ikke så mye, gjør andre ting som trening. Hvorfor skal du gå egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker å gå tur, særlig i skogen eller på nye steder. Men jeg kjenner mange som sier de syns det er veldig kjedelig. Med mindre en har hund, så tenker jeg at det i så fall er lurt å finne en annen måte å holde seg i form på. For gåturer har jo gjerne lav intensitet, og det tar litt tid. 

Vi har en tredemølle som jeg bruker når jeg er alene hjemme med barna på kveldstid pga. mannens jobb. Men det syns jeg er helt forferdelig dørgende kjedelig. Hverken podcast eller musikk hjelper særlig. Men det som hjelper meg der er høy intensitet, gjerne intervaller en kortere periode. Det er i hvert fall veldig mye bedre for meg enn å gå eller jogge med lav intensitet på den mølla, selv om jeg drømmer om å gå eller jogge i skogen.

Så korte treningsøkter av et eller annet slag, med høy intensitet, kan det funke? Da blir en i hvert fall raskere ferdig.

Anonymkode: a4e23...964

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjedelig å gå alene, koselig med en hund.

Anonymkode: 4af15...021

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å gå tur, synes det går for sakte rett og slett. Unntaket er utflukter med venner hvor vi har mål hvor vi f.eks skal telte og slikt, men å bare gå en runde i nabolaget er helt grusomt. På den andre siden elsker jeg å trene styrke. Synes ikke løping er noe særlig heller, men både sykling og svømming er veldig gøy. Tror jeg rett og slett ikke liker å gå, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å gå på tur (elsker vel generelt å trene egentlig), men det må være i terreng, helst på fjellet. Så det blir mest det når det kommer til tur. Syns det er kjedelig å gå på vei, rundt vann, osv. 

Endret av drue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 13.23):

Liker ikke treningssentre pga. angst. Så eneste trimmen jeg får er å gå tur. Men liker ikke å gå tur heller.

https://www.forskning.no/angst-depresjon-ntnu/ja-en-tur-i-skogen-hjelper-faktisk-mot-angst-og-depresjon/2112223

Anonymkode: 8d062...de9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lydbok eller podcast på året og setter den daglige turen i samme kategori som det å chille på sofaen og se en serie. Underholdning. Bare med den ekstra bonusen at jeg også gjør noe bra for kroppen. 

Når været er surt er turen ikke særlig givende, men følelsen etterpå er alltid bra. Orker ikke leve i en tilstand av dårlig samvittighet og latskap. Da klarer jeg alltid å pushe meg ut heller selv om jeg ikke har lyst. 

Anonymkode: 8761d...1d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 19.10):

Må si meg helt enig. Jeg kan fint gå langt og lenge, men da må jeg har et mål å nå. Noe tvetydig mål som 'god helse, bla bla bla' fungerer ikke. Jeg må til noe helt konkret. Jeg kan gå på mølle mens jeg ser noe på tv, det går greit.

Turer på fjellet og slikt, det finnes ikke noe kjedeligere. Da ser jeg heller maling tørke.

Jeg kunne aldri hatt meg en hund!

Anonymkode: b533b...cc7

Da har du ikke lært å leve livet i nuet. Det er aldri "kjedelig" å gå i naturen hvis man er til stede og obserer, lytter og lukter.

Anonymkode: c596d...cad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg elsker å gå tur, favoritturen min er en 20 km-tur i Nordmarka med P7 Klem på øret 🙂

Anonymkode: dd949...f7c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hører på podcast, er helt nydelig! 

Anonymkode: c86f0...31c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler å laste ned «Fjelltoppjakten». Det er en genial app der man jakter på fjelltopper, små som store. Og får poeng for de ulike toppene man sjekker inn på. Noen samler på poeng, mens andre samler på unike fjell, mens andre igjen samler på unike kommuner. Da har du et mål for turen, og det er stor fare for at man blir hektet - på en positiv måte. 🤩

Anonymkode: 3b3b9...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Du må la hodet vandre fritt, pleier å tenke kreativt på alt og ingen ting, gå tur mens man delvis dagdrømmer. Noen ganger jeg er i en veldig fin flyt så må jeg gå turen en gang til, vil ikke at det skal ta slutt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...