AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Hei! Dette er litt sårt for meg, så kjære troll - hold dere unna 🙂 Jeg er over 30 årene. Godt gift og etablert med stort småbruk og høye verdier. Mannen har en god sikker jobb, og jeg jobber som rådgiver i bank. Jeg har vært heldig og klart å sikre meg gode jobber og et stort nettverk uten høyere utdannelse «via via» altså at jeg blitt anbefalt jobber og «anbefalt» til jobber via mitt nettverk. I banken jeg jobber idag så satser de virkelig på meg. Jeg fikk tilbud om en offentlig jobb som jeg sa fra til nåværende arbeidsgiver at jeg ønsket, men da la de alle kortene på bordet og hevet lønna mi betraktelig og sa at de virkelig ønsker meg i min jobb, slik at jeg ble! Jeg angrer idag, da salg ikke er noe for meg i det hele tatt og det har jeg vært klar på overfor arbeidsgiver også. det er god lønn og svært gode betingelser der jeg er i dag. Saken er at jeg brenner for å få meg en utdannelse. Elsker å vise omsorg og være tilstede for dem som trenger det. Derfor har jeg vurdert sykepleier eller lærer, men sykepleier utgår da mannen jobber turnus og det ikke går så fint i kombinasjon i vår hverdag. Kanskje hvis jeg får en dagjobb, men er nok mange som ønsker det her. i kommunen jeg bor finnes både sykepleier og lærerutdannelse, men kom gjerne med tips om dere vet om en nettbasert/samlingsbasert utdannelse som går å kombinere med barna og familielivet? eller bør jeg enkelt å greit slå meg til ro i jobben jeg har idag og kun gjøre mitt beste der uten å nå salgsmål…. takk♥️ Anonymkode: c2532...505
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Jeg er en god del eldre en deg og har tenkt tanken på utdanning leeeenge, men kom liksom aldri så langt. Nå er jeg i gang med nett/samlingsbasert og elsker det. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det når jeg var 30 og begynte å tenke på det😅. Men på den annen side ligger nok forholdene mye bedre til rette for å gjøre det nå enn da for min del. Hva som passer for deg må nesten du avgjøre. Men om du virkelig har lyst til å ta utdanning, så vil jeg anbefale deg å gjøre det. Når og hvordan du gjør det er ikke det viktigste. Nå eller om 10 år kan være like bra, alt etter din situasjon. Anonymkode: 8f89c...9f3
Frknp Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er en god del eldre en deg og har tenkt tanken på utdanning leeeenge, men kom liksom aldri så langt. Nå er jeg i gang med nett/samlingsbasert og elsker det. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det når jeg var 30 og begynte å tenke på det😅. Men på den annen side ligger nok forholdene mye bedre til rette for å gjøre det nå enn da for min del. Hva som passer for deg må nesten du avgjøre. Men om du virkelig har lyst til å ta utdanning, så vil jeg anbefale deg å gjøre det. Når og hvordan du gjør det er ikke det viktigste. Nå eller om 10 år kan være like bra, alt etter din situasjon. Anonymkode: 8f89c...9f3 Endret 10. mars 2024 av Frknp
TomSawyer Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): eller bør jeg enkelt å greit slå meg til ro i jobben jeg har idag og kun gjøre mitt beste der uten å nå salgsmål…. NEI! Følg drømmen din! 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er en god del eldre en deg og har tenkt tanken på utdanning leeeenge, men kom liksom aldri så langt. Nå er jeg i gang med nett/samlingsbasert og elsker det. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det når jeg var 30 og begynte å tenke på det😅. Men på den annen side ligger nok forholdene mye bedre til rette for å gjøre det nå enn da for min del. Hva som passer for deg må nesten du avgjøre. Men om du virkelig har lyst til å ta utdanning, så vil jeg anbefale deg å gjøre det. Når og hvordan du gjør det er ikke det viktigste. Nå eller om 10 år kan være like bra, alt etter din situasjon. Anonymkode: 8f89c...9f3 Blir så glad av slike svar! TAKK! Hvordan synes du det er økonomisk? Er det ok?😊 og hva studerer du? Jeg tenker at som lærer er jeg ferdig når jeg er ca 40 og har mange år i arbeidslivet igjen da. Men kan tenke meg mange utdannelser så lenge jeg får hjulpet mennesker rundt meg♥️ Anonymkode: c2532...505 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 TomSawyer skrev (Akkurat nå): NEI! Følg drømmen din! ♥️♥️♥️ Anonymkode: c2532...505
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hei! Dette er litt sårt for meg, så kjære troll - hold dere unna 🙂 Jeg er over 30 årene. Godt gift og etablert med stort småbruk og høye verdier. Mannen har en god sikker jobb, og jeg jobber som rådgiver i bank. Jeg har vært heldig og klart å sikre meg gode jobber og et stort nettverk uten høyere utdannelse «via via» altså at jeg blitt anbefalt jobber og «anbefalt» til jobber via mitt nettverk. I banken jeg jobber idag så satser de virkelig på meg. Jeg fikk tilbud om en offentlig jobb som jeg sa fra til nåværende arbeidsgiver at jeg ønsket, men da la de alle kortene på bordet og hevet lønna mi betraktelig og sa at de virkelig ønsker meg i min jobb, slik at jeg ble! Jeg angrer idag, da salg ikke er noe for meg i det hele tatt og det har jeg vært klar på overfor arbeidsgiver også. det er god lønn og svært gode betingelser der jeg er i dag. Saken er at jeg brenner for å få meg en utdannelse. Elsker å vise omsorg og være tilstede for dem som trenger det. Derfor har jeg vurdert sykepleier eller lærer, men sykepleier utgår da mannen jobber turnus og det ikke går så fint i kombinasjon i vår hverdag. Kanskje hvis jeg får en dagjobb, men er nok mange som ønsker det her. i kommunen jeg bor finnes både sykepleier og lærerutdannelse, men kom gjerne med tips om dere vet om en nettbasert/samlingsbasert utdannelse som går å kombinere med barna og familielivet? eller bør jeg enkelt å greit slå meg til ro i jobben jeg har idag og kun gjøre mitt beste der uten å nå salgsmål…. takk♥️ Anonymkode: c2532...505 Har du andre jobbmuligheter med den kompetansen du har? Du fikk tilbud om jobb tidligere, er det noe du kunne gått etter igjen? Anonymkode: 19390...15a
petterm Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 Følg drømmen! Du er ung - dette klarer du!! Det er viktig med en jobb du trives i! Ser at det finnes opplegg for nettbasert lærerutdanning: "Nett- og samlingsbasert Du kan bli lærer eller barnehagelærer med nett- og samlingsbaserte studier." https://www.usn.no/larerutdanning/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIidL0v8PphAMVeBiiAx0NjQi1EAAYASAAEgJcWfD_BwE
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 Kanskje du kan ta på deg noen ekstravakter som hjemmehjelp el l. Da kan det hende at jobben du har fremstår som veldig bra. Anonymkode: ef1df...c37 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Blir så glad av slike svar! TAKK! Hvordan synes du det er økonomisk? Er det ok?😊 og hva studerer du? Jeg tenker at som lærer er jeg ferdig når jeg er ca 40 og har mange år i arbeidslivet igjen da. Men kan tenke meg mange utdannelser så lenge jeg får hjulpet mennesker rundt meg♥️ Anonymkode: c2532...505 Jeg klarer meg greit økonomisk. Jobber fremdeles litt ved siden av. Men har vært i et ganske lavtlønnet yrke så differansen mellom nettolønn og studiestøtten er faktisk forbausende liten. Har også en del oppsparte midler som jeg kan dekke opp det meste av differansen med. Jeg vil være nærmere 50 når jeg er ferdig og er litt bekymret for å gå nyutdannet ut i arbeidsmarkedet igjen når den tid kommer. Jeg er forberedt på at det ikke blir lett. På den annen side så vil jeg også ha rundt 20 år igjen i arbeidslivet da, og jeg var i en situasjon der jeg måtte gjøre en endring uansett. Så det var liksom det logiske valget å ta studier nå og så får jeg bare jobbe knallhardt for en god jobb etterpå. Anonymkode: 8f89c...9f3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 Det bli vanligere å ta utdannelse som voksen, ikke alle finner ut hva de vil jobbe med som ung. Jeg ble ferdig med min master da jeg var 35 og jobber nå med det jeg er utdannet til. Før det jobbet jeg i lavlønnet jobb. Gå får det du vil😄 Anonymkode: cdf2f...222
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 Ts her - Så utrolig fine svar og oppmuntringer. Den andre jobben var forsåvidt kanskje ikke drømmejobben, var saksbehandler i kommune😂😅 Men, det hadde ikke vært salgspress eller budsjettmål noe som jeg synes er vanskelig psykisk! Jeg tipper at det er mange muligheter internt i banken, men marerittet mitt er at det blir nedbemanninger og så sitter jeg eldre uten formell utdannelse. Selv om vi får en god intern, autorisasjon i banken som finansiell rådgiver så føles det ikke sikkert ut. Jeg vil nok jobbe mer PÅ mennesker og føle at jeg gjør noe meningsfullt! ♥️ mest sikkert for egen psykisk helse og selvfølelse. Anonymkode: c2532...505
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 Du må se på jobbmuligheter og vurdere derfra. Å få dagjobb som sykepleier er svært vanskelig. Lærerjobb er lange dager, hvordan passer det med småbruket? Siden dere har småbruk og mannen jobber turnus, så må du se etter yrker som kan kombineres med småbruket. Og har dere råd til at du skal studere? Anonymkode: 7b3e1...304
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Dette er litt sårt for meg, så kjære troll - hold dere unna 🙂 Jeg er over 30 årene. Godt gift og etablert med stort småbruk og høye verdier. Mannen har en god sikker jobb, og jeg jobber som rådgiver i bank. Jeg har vært heldig og klart å sikre meg gode jobber og et stort nettverk uten høyere utdannelse «via via» altså at jeg blitt anbefalt jobber og «anbefalt» til jobber via mitt nettverk. I banken jeg jobber idag så satser de virkelig på meg. Jeg fikk tilbud om en offentlig jobb som jeg sa fra til nåværende arbeidsgiver at jeg ønsket, men da la de alle kortene på bordet og hevet lønna mi betraktelig og sa at de virkelig ønsker meg i min jobb, slik at jeg ble! Jeg angrer idag, da salg ikke er noe for meg i det hele tatt og det har jeg vært klar på overfor arbeidsgiver også. det er god lønn og svært gode betingelser der jeg er i dag. Saken er at jeg brenner for å få meg en utdannelse. Elsker å vise omsorg og være tilstede for dem som trenger det. Derfor har jeg vurdert sykepleier eller lærer, men sykepleier utgår da mannen jobber turnus og det ikke går så fint i kombinasjon i vår hverdag. Kanskje hvis jeg får en dagjobb, men er nok mange som ønsker det her. i kommunen jeg bor finnes både sykepleier og lærerutdannelse, men kom gjerne med tips om dere vet om en nettbasert/samlingsbasert utdannelse som går å kombinere med barna og familielivet? eller bør jeg enkelt å greit slå meg til ro i jobben jeg har idag og kun gjøre mitt beste der uten å nå salgsmål…. takk♥️ Anonymkode: c2532...505 var i din situasjon, men enda noen år eldre. heiv meg rundt på deltid sosionomutdannelse i kombinasjon med jobb. Samlingsbasert. Ikke angret siden. Anonymkode: f74ec...799
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #16 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må se på jobbmuligheter og vurdere derfra. Å få dagjobb som sykepleier er svært vanskelig. Lærerjobb er lange dager, hvordan passer det med småbruket? Siden dere har småbruk og mannen jobber turnus, så må du se etter yrker som kan kombineres med småbruket. Og har dere råd til at du skal studere? Anonymkode: 7b3e1...304 Vi har egentlig god råd! 😊selv om vi vil merke at en inntekt blir borte så bør vi klare oss. Hvis jeg jobber litt ved siden av også så bør det gå fint! Er jo tross alt en «kort» tid. Småbruket krever forholdsvis lite av oss begge. Vi er langt fra full/deltidsbønder. har du forslag på noen yrker? Anonymkode: c2532...505
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må se på jobbmuligheter og vurdere derfra. Å få dagjobb som sykepleier er svært vanskelig. Lærerjobb er lange dager, hvordan passer det med småbruket? Siden dere har småbruk og mannen jobber turnus, så må du se etter yrker som kan kombineres med småbruket. Og har dere råd til at du skal studere? Anonymkode: 7b3e1...304 Lærerjobben har vel ikke så veldig mye lenger dager enn idag hvor jeg jobber til 16 hver dag. Jeg har god tid til å sitte kveldstid med skolearbeid Anonymkode: c2532...505
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #18 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lærerjobben har vel ikke så veldig mye lenger dager enn idag hvor jeg jobber til 16 hver dag. Jeg har god tid til å sitte kveldstid med skolearbeid Anonymkode: c2532...505 Lærer har ikke nødvendigvis lange dager fysisk på jobb. På min arbeidsplass har jeg bundet tid til 15:30/16 2 dager i uken, ellers kan jeg gå 14/15 de øvrige dagene, men det innebærer selvfølgelig planlegging/retting på kvelder og i helger, men det er færre timer fysisk på jobb sammenlignet med mange andre jobber. Forskjellig fra skole til skole da Anonymkode: 404c9...06a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #19 Skrevet 10. mars 2024 Jeg personlig hadde ikke gjort det. Hvis den gode grunnlønna di er der uansett om du oppnår salgsmål eller ikke, samtidig med at du har en arbeidsplass som virkelig setter pris på deg så hadde jeg ikke gitt slipp på det da hadde jeg heller jobbet med det psykiske som tynger med dette istedenfor for hvis du ikke får klager av sjefen så er dette jo "bare" noe oppe i ditt hode og noe du må jobbe med. For hvis sjefen er fornøyd og glad (i deg) så er det ei heller å underskatte og det er også verdt mye. Men det var bare noen tanker jeg fikk av denne tråden. Ønsker deg lykke til med valget ditt og du får til det du vil Anonymkode: 6c047...e9b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #20 Skrevet 10. mars 2024 Prøv deg som vikar først, og se om det er noe for deg. Anonymkode: 2ca6b...9a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå