Gå til innhold

Min Teori Om Gud

Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Jeg vet du ikke har sagt at du PROFETERER,det var jeg som uttrykte meg litt feil.Men du sier om igjen hele tiden-på ulike måter- at du faktisk VET noe som vi andre ikke( ennå)VET. Så nå er jeg ganske så forvirret..

Vi kan jo noen hver gruble over hva disse tingene vi har snakket om betyr,og kanskje har enkelte av oss når alt kommer til alt ,egentlig funnet det rettte svaret uten å ennå være klar over det... :)

Ellers leser jeg det du skriver i denne tråden med interesse,men er blitt både forvirret og ganske så spørrende ja...

Skulle gjerne møtt deg for en prat :)

Dette handler egentlig mer om å forstå, enn å vite.

De som leser disse henvisningene, har en mulighet til å forstå hva det betyr, gjennom at DHÅ åpenbarer for dem, det de faktisk har bruk for å få kunnskap om i denne tiden.

Hvis du leser alle de skriftsteden jeg har oppgitt, og forsøker å se dem i en sammenheng, kan det være du opplever store åpenbaringer, på linje med paulus` og johannes`sine.

Jeg har bestrebet meg på å ikke avsløre noe om meg selv, i dette forumet. Derfor kan vi ikke møtes fysisk. Men det finnes visst en chat-funksjon, hvor man kan prate noenlunde uforstyrret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du muligens da forklare hvem som har sagt at du ikke får lov? Alle har fri vilje, vet du.

Javisst har vi vår frie vilje! Men forseglinger som er satt på, dem kan man ikke bryte uten tillatelse? Eller hva tror du?? Har du lest henvisningene, eller har du brent bibelen din du også?

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dioxide

Regner med du mente siste setning som en metafor, så ja, jeg har brent min bibel.

Du svarer dog med obskure setninger uten noe særlig innhold.

Disse forseglingene du snakker om, hvem er det som har satt dem? Et skikkelig svar hadde vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du mente siste setning som en metafor, så ja, jeg har brent min bibel.

Du svarer dog med obskure setninger uten noe særlig innhold.

Disse forseglingene du snakker om, hvem er det som har satt dem? Et skikkelig svar hadde vært å foretrekke.

Ja, - nå ble den tråden ryddet, som handlet om den forseglingen. Derfor ser jeg at det hele ble obskurt, ja. - Den jeg svarte, - fortalte i et tidl. innlegg at han hadde brent bibelen sin. Derfor kunne han ikke lese om den forseglingen jeg snakker om.

Men jeg refererer altså til profeten Daniel, som satte en forsegling på boken, som omhandlet emnet endens tid! Henvisningen står i et tidligere innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dioxide

Men klarer du å svare på spørsmålet mitt uten å referere til bibelen, da jeg ikke ser på det som noen relevant kilde for informasjon? Om du kan forklare det for meg på et jordnært nivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men klarer du å svare på spørsmålet mitt uten å referere til bibelen, da jeg ikke ser på det som noen relevant kilde for informasjon? Om du kan forklare det for meg på et jordnært nivå?

Det du spør om, har da sitt utspring i de referansene jeg har gitt. (?) Det blir vanskelig og komme utenom de, når jeg prøver å svare deg da.

Jeg anbefaler at du prøver å forstå det selv. Og det er ikke nødvendig at du ser på Bibelen som relevant kilde for informasjon. De ordene som står der er ikke farlige i seg selv, så du tar ikke skade av å lese det.

Det er mest om å gjøre at vi holder tråden, så hva er din teori?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser alle de skriftsteden jeg har oppgitt, og forsøker å se dem i en sammenheng, kan det være du opplever store åpenbaringer, på linje med paulus` og johannes`sine.

Jeg har bestrebet meg på å ikke avsløre noe om meg selv, i dette forumet. Derfor kan vi ikke møtes fysisk. Men det finnes visst en chat-funksjon, hvor man kan prate noenlunde uforstyrret.

Lenge siden jeg har lest Johs.åpenbaring og andre skriftsteder om endetiden,så det kan jeg jo gjerne gjøre.Kanskje jeg vil forstå mer denne gangen..

Var ikke klar over at det finnes en chat-funksjon,men det høres jo interessant ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dioxide
Det du spør om, har da sitt utspring i de referansene jeg har gitt. (?) Det blir vanskelig og komme utenom de, når jeg prøver å svare deg da.

Jeg anbefaler at du prøver å forstå det selv. Og det er ikke nødvendig at du ser på Bibelen som relevant kilde for informasjon. De ordene som står der er ikke farlige i seg selv, så du tar ikke skade av å lese det.

Det er mest om å gjøre at vi holder tråden, så hva er din teori?

Men du presenterer alt du sier som et faktum. Hvis jeg ikke tror på det som blir sagt i bibelen, gjelder kun det faktum for deg og dine likesinnede? Er jeg fritatt fra alt det vonde fordi jeg ikke tror på skaperen av 'den ødeleggende vederstyggelighet'? Derfor trenger jeg vitenskapelig grunnlag for hendelsene du sier vil komme.

Men vi kommer egentlig ingen vei uansett, da vi to har vidt forskjellige verdenssyn.

Min teori om Gud?

At det ikke finnes noen gud. At alle moderne guder skap av menneskeheten er produkter av visse menneskers manglende evne til å forholde seg til en verden der folk dør, folk blir syke, avlinger ødelagt.

Hvis en skal se langt tilbake i tid kan jeg forstå at mennesket trodde solen, månen, vinden, torden osv. var guder, da folk ikke var like opplyste på den tiden. Det uforståelige vil alltid bli tilegnet overnaturlige makter så lenge vi har mennesker på jorden som ukritisk tilber en form for gud.

Så egentlig har jeg ingen teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lest Johs.åpenbaring og andre skriftsteder om endetiden,så det kan jeg jo gjerne gjøre.Kanskje jeg vil forstå mer denne gangen..

Var ikke klar over at det finnes en chat-funksjon,men det høres jo interessant ut... :)

Ja, ikke sant? Regner med at jeg blir litt modigere, på sikt, med den der chat greia.

Ville bare si at ingen av henvisningene er fra Johs.åpenbaring (veldig tungt lesematerie der da?) sånn atte jeg er klar på det...

Måtte ta litt tenkepause, før jeg svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Regner med at jeg blir litt modigere, på sikt, med den der chat greia.

Ville bare si at ingen av henvisningene er fra Johs.åpenbaring (veldig tungt lesematerie der da?) sånn atte jeg er klar på det...

Måtte ta litt tenkepause, før jeg svarte.

Ja det er "lov" å ta seg en tenkepause! Og jeg forstår selvsagt at det ikke er "bare bare" å røpe sin identitet,for der er jeg litt redd selv... :)

Nei jeg vet at du ikke har henvist til Johs.åpenbaring,og er enig i at det er veldig tungt " lesestoff",men jeg kikker nå litt på det likevel,samtidig som jeg leser dine henvisninger.Mye interessant er det,uansett,og det gjelder å følge med...det forstår jeg i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du presenterer alt du sier som et faktum. Hvis jeg ikke tror på det som blir sagt i bibelen, gjelder kun det faktum for deg og dine likesinnede? Er jeg fritatt fra alt det vonde fordi jeg ikke tror på skaperen av 'den ødeleggende vederstyggelighet'? Derfor trenger jeg vitenskapelig grunnlag for hendelsene du sier vil komme.

Men vi kommer egentlig ingen vei uansett, da vi to har vidt forskjellige verdenssyn.

Min teori om Gud?

At det ikke finnes noen gud. At alle moderne guder skap av menneskeheten er produkter av visse menneskers manglende evne til å forholde seg til en verden der folk dør, folk blir syke, avlinger ødelagt.

Hvis en skal se langt tilbake i tid kan jeg forstå at mennesket trodde solen, månen, vinden, torden osv. var guder, da folk ikke var like opplyste på den tiden. Det uforståelige vil alltid bli tilegnet overnaturlige makter så lenge vi har mennesker på jorden som ukritisk tilber en form for gud.

Så egentlig har jeg ingen teori.

Mjo, - men sett deg inn i den situasjonen, at du kommer hjem fra jobb. Du roper til personen på kjøkkenet, (hvis du er så heldig å ha en sånn) "Hva er det til middag?" - "Laks" er svaret du får.

Blir ikke dette også presentert som et faktum? Og du tror jo på det? Enda du ikke har sett det, eller undersøkt nærmere?

Når vi først er inne på metaforen mat, kan jeg si at jeg har lest menyen. Der står det svart på hvitt, hva som skal serveres!

Jeg tror ikke noe på den der menyen deres!! Sier du, - og mange med deg! Det er bare tåkeprat, og det finnes ingen hovmester, ikke noe kokk, servitør, oppvaskhjelp eller kjøkkenassistent. Dere kommer til å sulte ihjel hele hurven!!!

JA ja ja da! Slapp'a du'a! Ingen tvinger deg til å gå på den restauranten vi bruker. Den kommer dog med anbefaling fra veldig mange. Du kunne jo smette innom en dag og smake på?

Smak, - og kjenn at Herren er god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak, - og kjenn at Herren er god?

Nei takk. Har vært borti det der, og makan til dårlig kokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...