Gå til innhold

Min Teori Om Gud

Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Hva er "den ødeleggende vederstyggelighet", da? Jeg kan dessverre ikke slå det opp i bibelen min siden jeg har brent den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, oj, oj, her var det mange fine teorier gitt! Men nå er det ikke lenge igjen,så skal vi få svaret på det. Nå er det bare kort tid på å omvende seg, fordi -

I løpet av året (i sommer??) kommer nemlig den ødeleggende vederstyggelighet til å stå der den ikke bør! Jfr. Daniel 11:31, - Matt. 24:15, - Mark. 13:14, Luk. 21:20-28, 2.Tess. 2:3-12, 1.Tess. 4:15-18

Herrens dag kommer overraskende på oss alle, det er skrevet i profetien. Nå haster det for alle å søke tilflukt hos Ham, som virkelig kan redde deg!

Hva kommer til å skje når sommeren har kommet og gått uten noen ødeleggende vederstyggelighet, uten at verdens undergang kom, og uten at dine profetier slo til? Kommer du til å revurdere dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer til å skje når sommeren har kommet og gått uten noen ødeleggende vederstyggelighet, uten at verdens undergang kom, og uten at dine profetier slo til? Kommer du til å revurdere dem da?

De revurderer sjelden, de bare flytter hendelsen frem i tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria
I løpet av året (i sommer??) kommer nemlig den ødeleggende vederstyggelighet til å stå der den ikke bør! Jfr. Daniel 11:31, - Matt. 24:15, - Mark. 13:14, Luk. 21:20-28, 2.Tess. 2:3-12, 1.Tess. 4:15-18

Herrens dag kommer overraskende på oss alle, det er skrevet i profetien. Nå haster det for alle å søke tilflukt hos Ham, som virkelig kan redde deg!

Det er då ikkje overraskande når vi veit om det?

Og eg syns ikkje frykt er ein god grunn til å bli religiøs ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "den ødeleggende vederstyggelighet", da? Jeg kan dessverre ikke slå det opp i bibelen min siden jeg har brent den.

Uuuupps! Ser ut som du har et lite problem der gitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuupps! Ser ut som du har et lite problem der gitt.....

Nei, jeg har ikke noe problem. Men det var denne vederstyggeligheten, altså. Hva er det det refereres til? Er det et tilbygg til Postgirobygget som er forutsagt? Det ville jo virkelig være en vederstyggelighet, men knapt nok verdens undergang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke noe problem. Men det var denne vederstyggeligheten, altså. Hva er det det refereres til? Er det et tilbygg til Postgirobygget som er forutsagt? Det ville jo virkelig være en vederstyggelighet, men knapt nok verdens undergang.

Les det selv, og bli vis. Det finnes bokhandlere, og bibliotek, til og med på webben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det selv, og bli vis. Det finnes bokhandlere, og bibliotek, til og med på webben!

Bare synd at bibellesing ikke garanterer for vishet, noe du er et mer enn godt bevis for. :)

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du ikke vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj, her var det mange fine teorier gitt! Men nå er det ikke lenge igjen,så skal vi få svaret på det. Nå er det bare kort tid på å omvende seg, fordi -

Herrens dag kommer overraskende på oss alle...

"Skvaldersjura", du har rett i at det står i Bibelen at " i de siste tider" eller noe sånt skal det komme " den ødeleggende vederstyggeligheten" som skal stå der den ikke bør".Men VI VET IKKE HVA BIBELEN SIKTER TIL, og det står også skrevet "forstå det den som kan"- men (foreløpig i alle fall)det er vel ingen som skjønner hva det menes tror jeg.

En annen ting du også har rett i ,er at det står skrevet at "Herrens dag kommer overasskende på oss alle",MEN,det står også skrevet at BARE GUD SELV,IKKE ENGANG JESUS,kjenner til denne dagen.Og om vi ser tegn som går i oppfyllelse,vet vi likevel ikke dagen..

Vi vet heller ikke når det skal skje at denne "ØDELEGGENDE VEDERSTYGGELIGHETEN" kommer til å "dukke opp",så jeg mener at vi dermed heller ikke skal si at det-eller andre ting i denne forbindelse -vil skje innen en GITT TID,ELLER DATO/ÅR for den saks skyld,for dette VET VI IKKE!(når det skjer, altså)

Endret av alicia2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du ikke vet det?

Jeg mener det ikke skal sies direkte, fordi det står at dette er en hemmelighet som er holdt skjult for menneskene i lang tid. Det er ikke alle gitt å forstå, men det kan godt tenkes du er en av dem som er ment å forstå det. Derfor kan du selv oppsøke det, - igjen på frivillig basis selvfølgelig. Henvisningene har du fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skvaldersjura", du har rett i at det står i Bibelen at " i de siste tider" eller noe sånt skal det komme " den ødeleggende vederstyggeligheten" som skal stå der den ikke bør".Men VI VET IKKE HVA BIBELEN SIKTER TIL, og det står også skrevet "forstå det den som kan"- men (foreløpig i alle fall)det er vel ingen som skjønner hva det menes tror jeg.

En annen ting du også har rett i ,er at det står skrevet at "Herrens dag kommer overasskende på oss alle",MEN,det står også skrevet at BARE GUD SELV,IKKE ENGANG JESUS,kjenner til denne dagen.Og om vi ser tegn som går i oppfyllelse,vet vi likevel ikke dagen..

Vi vet heller ikke når det skal skje at denne "ØDELEGGENDE VEDERSTYGGELIGHETEN" kommer til å "dukke opp",så jeg mener at vi dermed heller ikke skal si at det-eller andre ting i denne forbindelse -vil skje innen en GITT TID,ELLER DATO/ÅR for den saks skyld,for dette VET VI IKKE!(når det skjer, altså)

Bare delvis rett. Det står at Gud ikke gjør noe, uten først å ha forkynt det gjennom sine tjenere, profetene. Slik at når det er så nært opp til hendelsen som nå, er det ikke lenger noen grunn til å beholde hanskene på. Det kommer uansett til å stå soleklart for alle (troende) hva som er i ferd med å skje. De som ikke skjønner er de som hører antikristen til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare delvis rett. Det står at Gud ikke gjør noe, uten først å ha forkynt det gjennom sine tjenere, profetene. Slik at når det er så nært opp til hendelsen som nå, er det ikke lenger noen grunn til å beholde hanskene på. Det kommer uansett til å stå soleklart for alle (troende) hva som er i ferd med å skje. De som ikke skjønner er de som hører antikristen til

Ja jeg vet at Gud åpenbarer ting for sine tjenere osv.,som også har et ansvar med å fortelle videre,MEN UANSETT ER DAGEN FOR HANS KOMME IKKE NOE VI FÅR NOEN DATO PÅ,det er Bibelen tydelig på.Og det var DET jeg siktet til i innlegget mitt.Men nå har jeg et spørsmål til deg: Er du en Gud har åpenbart dette med denne "styggedommen"for da,mener du,siden du er så bestemt på at du vet hva dette går ut på og hva tid dette spesielle skal skje?

Ja jeg må få lov å spørre,for det er mange som iblant kommer med det de sier er profetier vet du,uten at det stemmer...Men jeg mener spørsmålet på alvor.

For om jeg selv er troende, har jeg i alle fall ikke fått noen åpenbaring om hva dette dreier seg om(denne konkrete tingen),Men både troende og andre har jo likevel fått med seg mye av hendelser som har/holder på å gå i opppfyllelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Methuselah
Jeg vil nå skrive min teori om Gud....Så får dere si om dere er enige eller ikke.

Men jeg er egentlig ganske sikker på at nesten ingen er enig med den.

Uansett jeg skriver den uansett.

Jeg tror at alle religioner har samme Gud. Men vi har forskjellige syner på den samme Guden. Gud åpenbarer seg igjennom mange skikkelserer. Det er derfor vi har så mange religioner. Jeg tror ikke at Gud straffer mennesker men mennesker straffer seg selv. Gud sender ikke noen til helvete. Men vi sender oss selv til helvete når vi aviser Gud, Jeg tror at alle mennesker ender oss Gud.

Det finnes bare en Gud og det er den Gud som er i alles hjerter I En Jødes hjerte og i det kristne hjerte. Jeg tror at Gud tilgir oss for våre feil og ikke straffer oss.

Jeg tror at Gud frelser alle uansett om de er jøder eller muslimer eller Ateister om de er hvite eller mørke eller fra asia. Jeg tror at Gud frelser oss uanset om vi tror på Jesus eller Krishna eller Buddha,

Jeg tror at Gud er den største kjærlighet på jord. Som vil oss alle vel. Men vi vil ikke se det. Jeg tror at Gud er som et lite barn som ønsker at vi skal komme til han men fordi vi har fri vilje kan han ikke tvinge oss.

Jeg tror Gud er i alt liv fra den laveste organisme til det mest åndelige menneske.

Jeg tror at Gud er skaperen av alle mennesker.

Jeg tror at vi alle er Guds barn, Jeg tror Gud er vår far..Vår mor..Vår bror og søster. Onkel og tante bestemor og bestefar..Vår venn og ektefelle.

Jeg tror at Gud er den sanne lykke jeg tror at Gud er livets lys,

Jeg tror at Gud er uten hat og bare kjærlighet

Jeg tror at Gud vet våre feil og elsker oss for dem.

Og til sist...Jeg tror at Guds sannhet ikke finnes i en religion men i alle religioner,

Jeg tror at den sannhet som er hjemt i alle religioner er hjemt i våre hjerter,

Og jeg tror den sannhet er..Gud er i våre hjerter uansett relgion og rase og hva slaks skapning du er om du er fattig eller rik ond eller god.

Gud tilgir alt for Gud er vår sanne far og mor. Og vi er hans barn,

Og det er ikke Gud som straffer oss det er vi som straffer han når vi handler slik vi gjør,

Dette var altså min teori..Er noen enig i den eller er det bare galskap fra en gal person som har misforstått Gud helt ?

Dette er nok noe av det mest idiotiske. Jeg har sett vel at jeg kunne tro noe slikt er galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dioxide

Prøver du å omvende folk ved hjelp skremselsteknikk?

Lyst til å utdype litt om denne profetien?

Du skriver også at "Herrens dag kommer overraskende på oss alle". Du motsier jo deg selv på det sterkeste her, da du allerede har gitt oss et rimelig konkret tidspunkt for når dette skal skje.

Endret av dioxide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet at Gud åpenbarer ting for sine tjenere osv.,som også har et ansvar med å fortelle videre,MEN UANSETT ER DAGEN FOR HANS KOMME IKKE NOE VI FÅR NOEN DATO PÅ,det er Bibelen tydelig på.Og det var DET jeg siktet til i innlegget mitt.Men nå har jeg et spørsmål til deg: Er du en Gud har åpenbart dette med denne "styggedommen"for da,mener du,siden du er så bestemt på at du vet hva dette går ut på og hva tid dette spesielle skal skje?

Ja jeg må få lov å spørre,for det er mange som iblant kommer med det de sier er profetier vet du,uten at det stemmer...Men jeg mener spørsmålet på alvor.

For om jeg selv er troende, har jeg i alle fall ikke fått noen åpenbaring om hva dette dreier seg om(denne konkrete tingen),Men både troende og andre har jo likevel fått med seg mye av hendelser som har/holder på å gå i opppfyllelse.

Brems nå litt her da! Jeg har aldri påstått at jeg VET, eller profeterer. Jeg har gitt deg og alle andre noen henvisninger TIL en profeti. Så kan man på frivillig basis sette seg i ro og mak og prøve det selv på tro og ære.

Min påstand er at dette kommer ikke til å gå NOEN hus forbi, bare at det blir et lite sjokk når startskuddet går. Forut vil det faktisk være mulig, for den som er spesiellt interessert, å regne ut og beregne på egenhånd.

I og med at det står så tydelig, at det er en hemmelighet, kan jeg ikke for noen pris fortelle deg direkte hva jeg selv vet. Men jeg har hatt noen utrivelige møter med slangens ætt, som det er referert til i 1.mos. 3:15. Og jeg kan love deg at det er noen vanvittig ondskapsfulle skapninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Prøver du å omvende folk ved hjelp skremselsteknikk?

Lyst til å utdype litt om denne profetien?

Du skriver også at "Herrens dag kommer overraskende på oss alle". Du motsier jo deg selv på det sterkeste her, da du allerede har gitt oss et rimelig konkret tidspunkt for når dette skal skje.

Utifra innholdet i innleggene dine begynner jeg å lure på om du er et forumtroll.

Til deg også, må jeg svare at dette er noe du må greie ut på egenhånd. Så selv om jeg brenner etter å fortelle alt, har jeg ikke lov til det. Jeg prøver ikke å skremme, - jeg prøver å advare.

Det er ingen motsigelse i det, fordi tidspunktet for når den ødeleggende vederstyggelighet trer fram, og tidspunktet for Herrens dag, er to forskjellige.

Men som sagt, du kan lese og forstå selv. Jeg kan ikke gjøre det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems nå litt her da! Jeg har aldri påstått at jeg VET, eller profeterer. Jeg har gitt deg og alle andre noen henvisninger TIL en profeti. Så kan man på frivillig basis sette seg i ro og mak og prøve det selv på tro og ære.

Min påstand er at dette kommer ikke til å gå NOEN hus forbi, bare at det blir et lite sjokk når startskuddet går. Forut vil det faktisk være mulig, for den som er spesiellt interessert, å regne ut og beregne på egenhånd.

I og med at det står så tydelig, at det er en hemmelighet, kan jeg ikke for noen pris fortelle deg direkte hva jeg selv vet. Men jeg har hatt noen utrivelige møter med slangens ætt, som det er referert til i 1.mos. 3:15. Og jeg kan love deg at det er noen vanvittig ondskapsfulle skapninger.

Jeg vet du ikke har sagt at du PROFETERER,det var jeg som uttrykte meg litt feil.Men du sier om igjen hele tiden-på ulike måter- at du faktisk VET noe som vi andre ikke( ennå)VET. Så nå er jeg ganske så forvirret..

Vi kan jo noen hver gruble over hva disse tingene vi har snakket om betyr,og kanskje har enkelte av oss når alt kommer til alt ,egentlig funnet det rettte svaret uten å ennå være klar over det... :)

Ellers leser jeg det du skriver i denne tråden med interesse,men er blitt både forvirret og ganske så spørrende ja...

Skulle gjerne møtt deg for en prat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dioxide
Til deg også, må jeg svare at dette er noe du må greie ut på egenhånd. Så selv om jeg brenner etter å fortelle alt, har jeg ikke lov til det. Jeg prøver ikke å skremme, - jeg prøver å advare.

Kan du muligens da forklare hvem som har sagt at du ikke får lov? Alle har fri vilje, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen motsigelse i det, fordi tidspunktet for når den ødeleggende vederstyggelighet trer fram, og tidspunktet for Herrens dag, er to forskjellige.

Men som sagt, du kan lese og forstå selv. Jeg kan ikke gjøre det for deg.

Kra, kra, kra..... Latterlig. "Har ikke lov til..."

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...