Gjest King James II Skrevet 3. februar 2006 #1 Skrevet 3. februar 2006 Jeg vil nå skrive min teori om Gud....Så får dere si om dere er enige eller ikke. Men jeg er egentlig ganske sikker på at nesten ingen er enig med den. Uansett jeg skriver den uansett. Jeg tror at alle religioner har samme Gud. Men vi har forskjellige syner på den samme Guden. Gud åpenbarer seg igjennom mange skikkelserer. Det er derfor vi har så mange religioner. Jeg tror ikke at Gud straffer mennesker men mennesker straffer seg selv. Gud sender ikke noen til helvete. Men vi sender oss selv til helvete når vi aviser Gud, Jeg tror at alle mennesker ender oss Gud. Det finnes bare en Gud og det er den Gud som er i alles hjerter I En Jødes hjerte og i det kristne hjerte. Jeg tror at Gud tilgir oss for våre feil og ikke straffer oss. Jeg tror at Gud frelser alle uansett om de er jøder eller muslimer eller Ateister om de er hvite eller mørke eller fra asia. Jeg tror at Gud frelser oss uanset om vi tror på Jesus eller Krishna eller Buddha, Jeg tror at Gud er den største kjærlighet på jord. Som vil oss alle vel. Men vi vil ikke se det. Jeg tror at Gud er som et lite barn som ønsker at vi skal komme til han men fordi vi har fri vilje kan han ikke tvinge oss. Jeg tror Gud er i alt liv fra den laveste organisme til det mest åndelige menneske. Jeg tror at Gud er skaperen av alle mennesker. Jeg tror at vi alle er Guds barn, Jeg tror Gud er vår far..Vår mor..Vår bror og søster. Onkel og tante bestemor og bestefar..Vår venn og ektefelle. Jeg tror at Gud er den sanne lykke jeg tror at Gud er livets lys, Jeg tror at Gud er uten hat og bare kjærlighet Jeg tror at Gud vet våre feil og elsker oss for dem. Og til sist...Jeg tror at Guds sannhet ikke finnes i en religion men i alle religioner, Jeg tror at den sannhet som er hjemt i alle religioner er hjemt i våre hjerter, Og jeg tror den sannhet er..Gud er i våre hjerter uansett relgion og rase og hva slaks skapning du er om du er fattig eller rik ond eller god. Gud tilgir alt for Gud er vår sanne far og mor. Og vi er hans barn, Og det er ikke Gud som straffer oss det er vi som straffer han når vi handler slik vi gjør, Dette var altså min teori..Er noen enig i den eller er det bare galskap fra en gal person som har misforstått Gud helt ?
Gjest SaraWit Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 Du vet, når det gjelder ting du tror og når det gjelder teorier, så kan man ikke ta feil, nettopp fordi dette ikke er vitenskap. Det er dine personlige fine tanker og teorier, men om andre tror noe helt annet, ja, det tror jeg. Jeg tror ikke Gud er noen i det hele tatt jeg. Jeg kan godt kalle lufta i rommet mitt her for Gud, og gi den masse egenskaper og beskjele den. For meg er ikke Gud mer enn egentlig ingenting... Men det som er så himla rart er at hver gang jeg skriver eller sier at Gud ikke er en dritt, får jeg en sånn bad feeling om at jeg blir straffa pga det eller kommer til helvete etter døden. Snodig. - SaraWit
Gjest Jalileh Skrevet 3. februar 2006 #3 Skrevet 3. februar 2006 Jeg tror ikke på Gud, men jeg tror på noe. Jeg tror også at alt har en mening.
BMD Skrevet 4. februar 2006 #4 Skrevet 4. februar 2006 For meg er den typen forklaring mye lettere å akseptere enn f.eks. kristendommen. Men dette forsto jeg ikke helt: Jeg tror ikke at Gud straffer mennesker men mennesker straffer seg selv. Gud sender ikke noen til helvete. Men vi sender oss selv til helvete når vi aviser Gud, Jeg tror at alle mennesker ender oss Gud.
Gjest King James II Skrevet 4. februar 2006 #5 Skrevet 4. februar 2006 Du gjore ikke det nei...Vel jeg skal gi en kort forklaring. Det betyr altså at de onde handlinger man gjør de handliger som gir oss negativ karma. ( Eller synder som de kristne sier ). Så vil de straffe oss i neste livet. ( Jeg nevener at jeg tror at man blir mennesker i neste liv ikke dyr eller planter ): Og man straffes av karma loven. At det sanne livet er oss Gud og det er når vi lever i kroppen altså når vi er Sjelen ( jeg tror vi er sjel at sjelen er den vi er )...Og kroppen er fengelset for sjelen og at dette er helevete. Og Jorden er det som er helvete siden sjelen er fanget i kroppen. Det er kanskje litt inviklet men jeg måtte skrevet mye mer for og prøve og forkalre det skikkelig....Men kort og godt Gud elsker oss og straffer oss ikke, Men de handlinger vi gjør i negativ forstnad gjør at vi straffer oss selv i det at vi aviser Gud. vel det var kanskje ikke noen god forklaring.
Gjest King James II Skrevet 4. februar 2006 #7 Skrevet 4. februar 2006 Kan jeg spør hvorfor du gjør dette for ?
Gjest lurven Skrevet 4. februar 2006 #8 Skrevet 4. februar 2006 jeg er ikek helt enig i alt du skriver men jeg tror som deg at alle religioner egentlig i bunn og grunn tror på samme gud, men at de har forskjellig måter å tro på
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #10 Skrevet 5. februar 2006 Jeg tror at Gud (uansett hvilken religion) er svæææææært tålmodig! Jeg hadde ikke giddet å holde ut med alle de feilene som menneskene gjør om og om og om og om og om og om igjen! Hvis jeg var Gud hadde jeg nok endt verden.. men jeg er ikke Gud så jeg skal egentlig ikke uttale meg!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #11 Skrevet 5. februar 2006 Skjønner meg ikke på folk som tror at det virkelig er en Gud.Vi har kommet så langt i dag med vitenskapen at det kan bevise hvor vi egentlig kommer i fra. I am a Ateist...thank God !!!
Gjest King James VI Skrevet 5. februar 2006 #12 Skrevet 5. februar 2006 Hvorfor takker du Gud når du er atehist ? Ja du har rett i at vitenskapen kan bevise mye. Veldig mye og vitenskapen er svært viktig. Jeg har stor resepkt for vitenskap og det vitenskapen gir svar på. Men jeg tror at Gud står bak alt Gud står bak big bang..Evelusjonen osv. Og vitenskapen kan ikke bevise alt. Jeg er uenig i din mening men skal til min død forsvare din rett til og si det
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #13 Skrevet 5. februar 2006 I am a atheist...thank God det var nok bare humor. Jeg mener hvis vi skal tro på en skaper så må nok det bli solen,den er den eneste grunnen til at det er liv på planeten. Og hvorfor er det ingen som vet hvordan Gud ser ut,men vi vet alle hvordan Djevelen ser ut?
Gjest King James VI Skrevet 5. februar 2006 #14 Skrevet 5. februar 2006 Ingen vet hvordan djevelen ser ut.. Og ingen vet hvordan Gud ser ut. Selvom Djevelen blir framstilt som en rød man med horn så tviler jeg på at han ser slik ut. Og Gud blir jo framstil som en gammel mann med sjegg. Men ingen vet hvordan de ser ut. Jeg er uenig i din mening man skal til min død forsavre din rett til og si det
KR-øst Skrevet 5. februar 2006 #15 Skrevet 5. februar 2006 I am a atheist...thank God det var nok bare humor. Jeg mener hvis vi skal tro på en skaper så må nok det bli solen,den er den eneste grunnen til at det er liv på planeten. Og hvorfor er det ingen som vet hvordan Gud ser ut,men vi vet alle hvordan Djevelen ser ut? ← Nei, ikke alle. Jeg har ennå ikke sett djevelen. Men jeg har merket at han eksisterer. Og en annen ting: Var det ikke heldig for deg at du ved en ren tilfeldighet fikk noe å tenke med? Og hvis du er en seende person, noe jeg tror siden du skriver innlegg her; Var det ikke heldig for deg at du ved en ren tilfeldighet fikk to øyne foran, og ikke bak, og at de attpå til hadde en åpning foran som slapp inn lys, og ikke nok med det men samtidig fikk du følsomme celler i bakkant som kan tolke lyssignalene som kommer inn, slik at du kan forstå hva du ser? Og alt dette har altså skjedd ved et rent slompetreff? Å tenke på hvordan resten av kroppen har slumpet til å bli, blir vel litt for mye på en gang. Jeg tror neppe at de som ser ørkenen bre seg i Afrika ser på solen som sin gud. Det er mange andre elementer som må fungere perfekt for at naturen skal vise seg fra sin beste side. Her har det nok også være temmelig mange slumpetreff.
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #16 Skrevet 5. februar 2006 Skjønner meg ikke på folk som tror at det virkelig er en Gud.Vi har kommet så langt i dag med vitenskapen at det kan bevise hvor vi egentlig kommer i fra. I am a Ateist...thank God !!! ← Vitenskapen kan ikke bevise at det ikke finnes en gud, eller en skaper eller hva vi skal kalle ham som står bak alt sammen.. mange av dem heller jo faktisk mot at det må finnes en større kraft eller intelligens bak det hele.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #17 Skrevet 5. februar 2006 Det er i hverfall ikke en intelligent skaper som står bak alt dette på jorden,du ser jo hvordan jorden ser ut når vi mennesker begynte å vokse opp,vi ødelegger alt sammen på denne jord, vi er ikke mere en noen feil plasserte celler noen kreft celler for å være helt ærlig,vi sprer oss overalt og ødelegger.
Gjest King James VI Skrevet 5. februar 2006 #18 Skrevet 5. februar 2006 Jeg er uenig i din påstand men skal til min død forsvare din rett til og si det.
Gjest Grete (gjest) Skrevet 9. februar 2006 #19 Skrevet 9. februar 2006 Jeg er enig i nesten alt det du skriver. Men en ting klarer jeg ikke å tro, og det er at Gud som er bare god, elsker oss for feilene våre. Jeg tror han elsker oss på tross av dem. Jeg tror ikke han elsker mennesker fordi de starter kriger, mishandler barn, dreper uskyldige, slår ektefellen sin, eller snakker vondt om andre bak deres rygg. Jeg tror han avskyr ondskap, men samtidig elsker de som utfører onde handlinger.
BMD Skrevet 9. februar 2006 #20 Skrevet 9. februar 2006 Det er kanskje litt inviklet men jeg måtte skrevet mye mer for og prøve og forkalre det skikkelig.... Forklaringen var god nok for meg ihvertfall. Logisk og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå