binders11 Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Er det noen her som har tatt bodylift og/eller fjernet overflødig hud på armene? Jeg har gått ned 40 kg på ett år og hatt stabil vekt siden september, men sjeneres av en del overflødig hud. "Dessverre" er det ikke så ille at jeg tror jeg kan få det dekket av det offentlige eller kan få sykemelding etter inngrepet, så jeg lurer på både hvor vondt man hadde etterpå og hvordan rekonvalesensen var. Siden jeg har lagt om eget kosthold og ikke hatt behov for legemidler føler jeg meg ganske sikker på at jeg skal greie å holde meg stabil også fremover, men må nok betale operasjonen selv (som er helt greit), men lurer som sagt på hva jeg kan forvente i tiden etterpå.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 Har fjernet overflødig hud på armene. Er en veldig grei operasjon med lite smerter etterpå. Var borte fra jobb i to dager, hjemmekontor en dag og så var jeg tilbake på jobb. Kjørte bil samme dag og levde som vanlig, måtte bare ikke løfte noe særlig. Anonymkode: 34b81...fce 2
binders11 Skrevet 11. mars 2024 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2024 Takk for svar. Godt å høre. Er armene som er verst, og de det frister mest å fikse.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #5 Skrevet 11. mars 2024 binders11 skrev (På 10.3.2024 den 10.16): Er det noen her som har tatt bodylift og/eller fjernet overflødig hud på armene? Jeg har gått ned 40 kg på ett år og hatt stabil vekt siden september, men sjeneres av en del overflødig hud. "Dessverre" er det ikke så ille at jeg tror jeg kan få det dekket av det offentlige eller kan få sykemelding etter inngrepet, så jeg lurer på både hvor vondt man hadde etterpå og hvordan rekonvalesensen var. Siden jeg har lagt om eget kosthold og ikke hatt behov for legemidler føler jeg meg ganske sikker på at jeg skal greie å holde meg stabil også fremover, men må nok betale operasjonen selv (som er helt greit), men lurer som sagt på hva jeg kan forvente i tiden etterpå. Gratulerer med så stort vekttap👏 Når du har spart samfunnet for slankeoperasjon og har klart å gå ned såpass mye på egenhånd, burde staten sponse med operasjonen av løs hud. Anonymkode: 2108c...ea3 1
binders11 Skrevet 11. mars 2024 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2024 Hehe, tusen takk. Prosessen min var enklere enn jeg trodde den skulle bli, men tror noe av det skyldes en realistisk plan, der jeg ikke var for streng med meg selv. Også skal det sies at jeg orket ikke tanken på bivirkningene av slankemedisinene man enda kunne få på blå resept da. Og jeg har sett konsekvensene av slankeoperasjon så det ville jeg heller ikke. Er veldig fornøyd med egen innsats, så en bodylift og fjerning av løshud på armene hadde vært fint. Hvis jeg tørr. Det er derfor jeg ønsker å høre om andres erfaringer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #7 Skrevet 11. mars 2024 binders11 skrev (2 timer siden): Takk for svar. Godt å høre. Er armene som er verst, og de det frister mest å fikse. Er det mye? Typ ekstremt? Hos meg gikk det seg sakte til etterhvert. Og trening hjelper også endel. Og kosthold. Gi huden og alt på innsiden alle sjansene de kan få. Jeg tror jeg ville vurdert hvor ille det er. Det er mye for en kropp å miste så mye vekt, men den rette seg stort sett greit opp igjen med litt tid og hjelp. Anonymkode: 9884c...d74 1
binders11 Skrevet 11. mars 2024 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det mye? Typ ekstremt? Hos meg gikk det seg sakte til etterhvert. Og trening hjelper også endel. Og kosthold. Gi huden og alt på innsiden alle sjansene de kan få. Jeg tror jeg ville vurdert hvor ille det er. Det er mye for en kropp å miste så mye vekt, men den rette seg stort sett greit opp igjen med litt tid og hjelp. Anonymkode: 9884c...d74 Vet ikke om det er ekstremt, men det er nok såpass mye at det ikke vil gå seg sammen av seg selv. Vil uansett vente til høsten med et eventuelt inngrep og da har jeg isåfall hatt stabil vekt i ett år. Men det hadde jo vært veldig fint om jeg slapp.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #9 Skrevet 11. mars 2024 Var ikke spesielt vondt i ettertid verken armplastikk eller mageplastikk. Blir lange arr 😅 Jeg fikk dekt armplastikk men ikke mage, er bare å dra til legen og spørre, det er lang ventetid på offentlig dekning av operasjon. Sånn sett mye bedre å betale selv + sluttresultatet ☺️ Anonymkode: 78038...d0b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #10 Skrevet 11. mars 2024 Gjorde armlift ifjor, er kun 30år men har gått opp og så ned mye i vekt. La på meg særlig rundt armene, mye mer enn resten av kroppen, så de var helt ødelagte etter vektnedgang. Tror de fjernet 20cm med hud. Ikke særlig smertefult etterpå, men kunne ikke løfte noe på noen uker, arrene mine ble stygge, tok lang tid før jeg grodde ordentlig men det var min kropp sin skyld. Arrene skal fikses gratis av kirurgen i år Anonymkode: f8544...a63
binders11 Skrevet 11. mars 2024 Forfatter #11 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Var ikke spesielt vondt i ettertid verken armplastikk eller mageplastikk. Blir lange arr 😅 Jeg fikk dekt armplastikk men ikke mage, er bare å dra til legen og spørre, det er lang ventetid på offentlig dekning av operasjon. Sånn sett mye bedre å betale selv + sluttresultatet ☺️ Anonymkode: 78038...d0b Jeg er nok for utålmodig til å vente på det offentlige. Er imponert over meg selv at jeg tenker å vente til høsten 😂
binders11 Skrevet 11. mars 2024 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gjorde armlift ifjor, er kun 30år men har gått opp og så ned mye i vekt. La på meg særlig rundt armene, mye mer enn resten av kroppen, så de var helt ødelagte etter vektnedgang. Tror de fjernet 20cm med hud. Ikke særlig smertefult etterpå, men kunne ikke løfte noe på noen uker, arrene mine ble stygge, tok lang tid før jeg grodde ordentlig men det var min kropp sin skyld. Arrene skal fikses gratis av kirurgen i år Anonymkode: f8544...a63 Så fint at du får fikset arrene. Syns du de er skjemmende?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #13 Skrevet 11. mars 2024 binders11 skrev (36 minutter siden): Så fint at du får fikset arrene. Syns du de er skjemmende? Ikke så veldig. Var 100 ganger mer skjemmende med armene før. De var store og flabby. Nå ser de helt normale ut i klær, og arrene er ikke så ille at folk legger merke til det når jeg har på t-skjorte foreks. Hvis jeg løfter armen opp i været så ser de det nok. Men heller det enn alternativet. Nå skal det jo fikses uansett, enkelte steder er arrene brede og røde/mørke, og noen få steder er de tynne lyse streker. Tynne lyse streker er slik de skal være, og det hadde nesten ikkek vært merkbart tror jeg. Tenkte også å prøve laser behandling på det i ettertid for å få arrene til å bli enda mindre synlige men alt i alt er jeg veldig fornøyd. Anonymkode: f8544...a63 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #14 Skrevet 11. mars 2024 Så utrolig trist å lese at du kaller det selv grevinneheng... Det er ikke det, det er armer.. Anonymkode: b4779...d33 1
binders11 Skrevet 11. mars 2024 Forfatter #15 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så utrolig trist å lese at du kaller det selv grevinneheng... Det er ikke det, det er armer.. Anonymkode: b4779...d33 Du trenger ikke være trist. Jeg vet det er armer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå