Gå til innhold

Du som e/var utro mot partneren og ble i forholdet, angrer du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For dere som har vært utro mot partneren deres, eller for dere som har opplevd at partneren var utro, men valgte å bli i forholdet : kan forholdet bli bra?

Når partneren da fant ut av det:  

1. angrer dere på utroskapen? Eventuelt angret du før partner fant det ut, eller begynte du å angre etter partner fant det ut? 

2. tror du virkelig at du aldri kommer til å gjøre noe sånt igjen?

3. hva var årsaken til at du var utro?

4. hvis dere fortsatt var glad i hverandre, hvorfor var du da utro mot partneren din? 

5. forstår du egentlig hvor stort svik du har gjort mot din partner, eller er du likegyldig? 

6. tror du på deg selv når du sier du har forandret deg, særlig når du sier til partneren din at du vet ikke hvorfor du gjorde det og du aldri skal gjøre det igjen ?

7. elsker man virkelig partneren sin når man gjør noe sånn, eller er man for egoist til å la partneren sin bli lykkelig med noen andre enn deg selv? 

Anonymkode: 6a52c...6b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Himmel, det var litt av ett spørsmål, kommer besvarelsen til å gjelde på standpunktkarakten og eller? 🤓

Anonymkode: 25304...af7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For dere som har vært utro mot partneren deres, eller for dere som har opplevd at partneren var utro, men valgte å bli i forholdet : kan forholdet bli bra?

Min mann var utro, men vi fortsatte.

Når partneren da fant ut av det:  

1. angrer dere på utroskapen? Eventuelt angret du før partner fant det ut, eller begynte du å angre etter partner fant det ut? 

Han hadde det vondt underveis, men begynte ikke å angre ordentlig før en stund etterpå.

2. tror du virkelig at du aldri kommer til å gjøre noe sånt igjen?

Ja

3. hva var årsaken til at du var utro?

Hadde det ikke bra, fikk ikke til god kommunikasjon, syntes synd på hun andre og feiltolket medfølelse og spenning som forelskelse 

4. hvis dere fortsatt var glad i hverandre, hvorfor var du da utro mot partneren din? 

Han hadde allerede fortalt meg at følelsene ikke var som de burde.

5. forstår du egentlig hvor stort svik du har gjort mot din partner, eller er du likegyldig? 

Ja, det tror jeg han gjør.

6. tror du på deg selv når du sier du har forandret deg, særlig når du sier til partneren din at du vet ikke hvorfor du gjorde det og du aldri skal gjøre det igjen ?

Ja, men sier ikke at han ikke vet hvorfor, og han kommer med ganske gode grunner for hvorfor ting er annerledes nå. Men det tok noen år før han klarte å formulere, eller jeg klarte å forstå og tro på.

7. elsker man virkelig partneren sin når man gjør noe sånn, eller er man for egoist til å la partneren sin bli lykkelig med noen andre enn deg selv?

Min mann hadde ikke konstante følelser. Han kjente at noe var galt selv om han fremdeles brydde seg om meg. I ettertid skjønte han at de ikke var så endret som han trodde og fant lett tilbake til meg da vi prøvde. Det ble mange år med slit, men vi klarte å bedre kommunikasjonen og jeg skjønner godt at mange som har vært utro ikke tåler det helvete de må gjennom ved å støtte sin partner i ettertid.

Anonymkode: ed5ec...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Himmel, det var litt av ett spørsmål, kommer besvarelsen til å gjelde på standpunktkarakten og eller? 🤓

Anonymkode: 25304...af7

Vel.. når det er disse spørsmålene man sitter med når partneren har vært utro og løyet , så burde kanskje det vært undervisning i hva som er rett og galt for de som behandler folk slik.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Anonymkode: ed5ec...03e

Tusentakk for svar ♥️

hjelper meg mye. 
Klarte du å akseptere med en gang, eller tok det lang tid for deg å akseptere det? Klarte du å komme deg over det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel.. når det er disse spørsmålene man sitter med når partneren har vært utro og løyet , så burde kanskje det vært undervisning i hva som er rett og galt for de som behandler folk slik.. 

Det fins ingen undervisning for folk som tar dårlige ( og egoistiske ) valg . Det burde heller vært undervisning  ( i selvrespekt ) for de som finner seg i det. Finner seg i å bli løyet til og bedratt . Det er en mye mer konstruktiv tilnærming til «problemstilling « . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg opplevde utroskap. Det var mannen som fortalte det. 

Bakgrunnen var at vi hadde forsøkt oss på åpent forhold, og når jeg hadde bestemt meg for at det ikke var noe jeg kunne leve med, hadde han akkurat fått en ny kontakt/mulighet til å møte noen. Så han følte vel at han var litt unnskyldt. 

Vi er fortsatt sammen, 3 år senere. Jeg er ikke i tvil om at han angret og fortsatt angrer, han var ofte «rar» og lei seg frem til han fortalte om det. Hadde det vært meg som oppdaget det, tror jeg ikke det hadde gått så bra. Det var viktig at han selv kom med det. 

Feilen jeg gjorde, var å tilgi litt for fort. Han var så lei seg at jeg satt mine egne følelser til side, og det ble dermed mer kaotisk når jeg da plutselig kom med følelsene jeg bar på. 

Stort sett er tilliten gjenopprettet, men hvis vi har dårlige perioder pga livet er travelt og vi ikke helt «connecter» i hverdagen, og jeg har en ekstra dårlig dag, kan tankeke fort fly avgårde..

Hvis du velger å bli i et forhold, må du la han vite i klartekst at HAN må ta ansvar for å gjøre deg trygg. Det er ikke du som skal spørre og grave og fiske etter hvor han har vært og hva han gjør. Han må Gjøre sitt for at du skal få tillit. Du er ikke masete, kjerring, kontrollerende osv fordi du ønsker vite ting, og han burde komme med info og tillitsskapende tiltak (som å dele passord, vise tlf eller lignende) dersom han ønsker å beholde deg, og det uten et snev av p klage. Men det må du fortelle han!

Anonymkode: 09247...76c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utro en gang, og fortalte daværende kjæreste halve sannheten.  Men han skjønte lunta å visste det hadde skjedd mer, det ble slutt rett etter. 

Jeg angret veldig, følte meg helt råtten. Visste at forholdet jeg var i ikke kom til å vare, men det er fortsatt ikke god nok grunn til å være utro. Man blir ferdig med forholdet man er i først. 

Dette er nå 8år siden, og har aldri vært utro etter det.

Jeg og eksen er utrolig nok, ganske gode venner idag😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg var sikker på at han aldri skulle gjøre noe sånt igjen, men han gjorde det på ny 5 år senere. Da hadde vi en baby på 6 måneder.

Anonymkode: 58233...4f6

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært utro, men min eks var utro med nabodama. Kunne aldri ha tilgitt ham eller stolt på ham igjen.

En gang utro, alltid utro....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev-enka skrev (13 minutter siden):

Jeg har aldri vært utro, men min eks var utro med nabodama. Kunne aldri ha tilgitt ham eller stolt på ham igjen.

En gang utro, alltid utro....

Tja, hva man gjorde som 22-åring bør kanskje ikke telle? Men er ikke langt fra uenig 👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer givende å finne årsaken til utroskap, enten den er mental/tenkt eller fysisk/gjennomført. Klarer man i tillegg å legge sosiale/kulturelle, ofte innbilte forventninger og fordommer til side tror jeg man er framme :) Dessverre tror jeg veldig få kommer hit/dit før de blir sammen, mens blir kjent med hverandre. Jeg kjenner ett par som klarte mye der, heldiggrisene.

Jeg hadde ikke vært i samme forhold hvis jeg ikke hadde vært utro - og kanskje blir det igjen hvis en god anledning kommer. Hun vet om minst tre tilfeller. Om det så er bra eller dårlig at vi fortsatt er sammen er jo et spørsmål. Hun har nå som relativt ung fått påvist Alzheimer og +30 år sammen kommer godt med i den sammenheng.

For meg er det en stor sorg at det ikke er med henne jeg har hatt den sex jeg ønsker meg. Det er også en side av utroskap, i hvert fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...